deep2nav

Na tem portalu poteka "vprašaj me karkoli" ("ask me anything") dogodek. Na vsa vaša vprašanja je odgovarjal Franc Bogovič, evropski poslanec iz vrst Evropske ljudske stranke. Vprašanja bo mogoče postavljati med 16. in 26. oktobrom.

V prvi sezoni projekta DeEP smo gostili Manjo Toplak (odgovori) in Klemna Žumra (odgovori), oba z Informacijske pisarne Evropskega parlamenta v Ljubljani.

17. 10. 2017 00.11
Vzdevek: 
Milan Barok
Glasovanje: 
Povprečno: 4 (3 votes)
Kakšen študent je bil Franc Bogovič?
Odgovarja Franc Bogovič
Odločil sem se za študij živinoreje in poljedelstva in bil študent višje agronomske šole v Mariboru. Kot študent sem bil radoveden, zvedav, pa tudi nabrit, v duhu mladostnih fantovskih let. Študij agronomije me je zelo zanimal, saj sem to področje sicer že od malih nog spoznaval v praksi na domači kmetiji, tako da danes trdim, da je bil moj študij po principu »dual-learning« sistema, saj sem na domači kmetiji preizkušal tisto, kar sem se učil med študijem. Bil sem eden od najboljših študentov v generaciji, študij sem končal zelo hitro. Seveda pa so tudi meni študentska leta poleg študija pomenila tudi odraščanje in druženje, ki nas je kolege s faksa povezovalo skozi učenje, tako v teoriji kot v praksi. Za enega izmed izbirnimi predmeti sem si izbral tudi vinogradništvo in tako pridobil nekaj znanja s področja vinogradništva in vinarstva, seveda pa smo študentje tudi uživali na vinogradniških ekskurzijah po Sloveniji, ko smo spoznavali različna slovenska vina. Med sošolci v Mariboru so bili kolegi iz vseh treh slovenskih vinorodnih dežel, tako da smo preizkušali vina, ki so jih sošolci prinesli tako iz Primorske, Štajerske in seveda mi iz vinorodne dežele Posavje. :)

24. 10. 2017 14.45
Vzdevek: 
kaja
Glasovanje: 
Povprečno: 5 (1 vote)
Ukinitev roaminga je pogosto izpostavljena kot velik dosežek Evropske Unije in dokaz kakšne prednosti evropa prinaša državljanom. Ta dosežek sicer pozdravljam. Hkrati pa se mi kot državljanki zdi, da le ne gre za tako kompleksno zadevo in da bi roaming lahko ukinili že mnogo prej. Torej, da se nekaj, kar je v bistvu prikaz počasnega delovanja evropskih institucij predstavlja kot velik dosežek. Zavedam se, da so v ozadju tudi interesi komunikacijske industrije, vendar je prav evropska politika tista, ki bi morala odločiti, da interes državljanov pač pretehta in da se interesa industrije tu ne upošteva. Zakaj torej roaming ni bil ukinjen že 10 let nazaj?
Odgovarja Franc Bogovič
interesa industrije tu ne upošteva. Zakaj torej roaming ni bil ukinjen že 10 let nazaj? V enem izmed svojih odgovorov na tej platformi projekta RA Študent sem že omenil, kako poteka proces usklajevanja stališč in politik na ravni EU, med 28 oz. v prihodnje kmalu 27 držav članic. Ta proces je zahteven in terja svoj čas, da se stališča in politika tako na ravni držav članic kot EU ter ukrepi zatem - uskladijo. To je en vidik. Drug vidik je dejstvo, da evropsko družbo prav tako sestavljamo vsi skupaj: tako državljani, kot gospodarstvo, kmetijstvo, šolstvo … in vsi mnogoteri deležniki, kjer imamo vsi nek svoj interes. Zato je bil tudi na temi »Roam like at Home« zahteven dialog, ki je terjal svoj čas, pogajanja, usklajevanja itd., da je EU lahko prišla do te rešitve, ki je v veliko korist vseh državljanov EU. Strinjam se, da od zunaj marsikdaj izgleda, da se neke dobre rešitve usklajujejo počasi, vendar je treba razumeti, kako velikanski napor in postopek je včasih za to potreben. V vsakem primeru pa lahko za roaming rečem, da je rešitev EU odlična, in super je, da smo do nje prišli – bolje pozno kot nikoli, in da državljani EU končno koristimo privilegij te rešitve, ki je mnogi drugi, ki v EU potujejo iz sosedstva EU ali tretjih držav, žal nimajo.

26. 10. 2017 09.47
Vzdevek: 
Integracija?
Glasovanje: 
Povprečno: 5 (1 vote)
Spoštovani, kakšno je vaše stališče do predloga Evropske komisije za povečano sodelovanje policije in drugih organov držav članic na ravni EU prek Interpola pri dekodiranju šifriranih podatkov? Kako si razlagate deklarativno stališče Komisije, da bi morali pospešeno sodelovati na področju dekriptiranja, a hkrati naj s tem ne bi od podjetij zahtevali tako imenovanih "backdoors"? Kako je to sploh možno?

17. 10. 2017 21.52
Vzdevek: 
Vito
Glasovanje: 
Povprečno: 5 (1 vote)
Kako kot poslanec ocenjujete razmerje moči med Evropskim parlamentom, svetom in komisijo? Je ustrezna ali bi si želeli kakšne korekcije?
Odgovarja Franc Bogovič
Evropsko unijo sestavljajo države članice, ki imajo sicer vsaka svoje nacionalne institucije treh vej oblasti - zakonodajno, izvršno in sodno, smo pa v evropski zvezi povezani tudi zato, ne samo da koristimo vse temeljne svoboščine in prednosti, temveč tudi, da s prenosom dela izvrševanja nalog na evropske institucije združujemo »sile« za cilje ili dosego skupnih interesov, ki pa bi jih posamične države mnogo težje dosegle same, če sploh, še posebej v svetovnem merilu. Je pa res, in s tem se zelo se strinjam, da je proces delovanja vseh ključnih evropskih institucij, kot so Evropski svet, Svet EU, Evropski parlament in Evropska komisija izredno kompleksen. Zato kot tak navzven deluje kot težak birokratski aparat, kar po mojem mnenju tudi je, je pa hkrati tudi zelo res, da je sistem usklajevanja mnenj, stališč in interesov 28 oz. kmalu 27 držav članic izredno zahtevno, ne le na politični ravni (tu se namreč sestajajo najvišji politični predstavniki držav članic in usklajujejo stališča do najbolj perečih in ključnih aktualnih vprašanj EU), temveč tudi na »izvršni« (Evropska komisija) in zakonodajni (Evropski parlament). Razmerje med institucijam na evropski ravni je logično in smiselno, tudi če primerjamo z nacionalno »delitvijo« oblasti v naši državi denimo, bi si pa marsikdaj želel, da bi bilo delovanja tega razmerja bilo bolj učinkovito in predvsem operativnejše in odzivnejše, in ne toliko »mastodont-ovsko«. Predvsem pa si želim, da bi Slovenija kot država začela na bruseljskem parketu igrati bolj strateško, preudarno in organizirano vlogo, kot pa jo igra sedaj. In to v vseh evropskih institucijah, kot tudi sicer prek interesnih združenjih in drugih organizacij, ki so aktivne v Bruslju. Več bi morali investirati v svojo vlogo v Bruslju, več strokovnega kadra – in delovati bolj povezano in strateško.. Primer teran je na primer pokazal, kako so se te igre zavzemanja za svoje interese v Bruslju šli naši sosedje, ki imajo pole predstavništva države pri EU oz. veleposlaništva, tudi predstavništva svojih regij in županij. Dokler bomo v Sloveniji delovali po logiki, da v Bruslju ne moremo veliko vplivati, ker smo majhni in ker nam je škoda kakega evra več za boljšo ekipiranost in strokovnost naših predstavništev, bo za nas na bruseljskem parketu toliko težje zastopati in ščititi naše interese.

18. 10. 2017 17.09
Vzdevek: 
Blaž
Glasovanje: 
Povprečno: 5 (1 vote)
Pozdravljeni, kakšno je vaše stališče do pogojevanja dodeljevanja evropskih sredstev državam članicam s podporo evropskim vrednotam in skupnemu projektu?
Odgovarja Franc Bogovič
Na septembrskem zasedanju Evropskega parlamenta v Strasbourgu smo glasovali o poročilu o preglednosti in odgovornosti v EU, glede katerega smo se v politični sku EPP zavzeli tudi za večjo transparentnost pri financiranju nevladnih organizacij iz naslova evropskega proračuna, ne zgolj za transparentost delovanja evropskih institucij in ostalih organizacij. Leta 2015 so npr. nevladne organizacije širom EU prejele skoraj 1.3 milijarde sredstev evropskega proračuna, za katere ne vemo natančno, kdo jih je uporabljal in za kakšen namen so bila uporabljena. Žal naši amandmaji k navedenemu poročilu, s katerimi smo želeli zagotoviti večjo transparentnost porabe sredstev ter da se ta sredstva resnično porabljajo v skladu z vrednotami, na katerih se je evropska integracija začela in se gradi tudi danes, niso bili podprti. Dodeljevanje sredstev proračuna EU organizacijam, ki namenoma škodijo EU in pri svojem delu uporabljajo celo nezakonite prakse, leži ter razširjajo »fake news«, je zato po mojem mnenju neupravičeno.

20. 10. 2017 00.03
Vzdevek: 
yolo
Glasovanje: 
Povprečno: 5 (1 vote)
Ali ste ponosni na naše mlade kmete?
Odgovarja Franc Bogovič
Zelo! Ravno včeraj je v Evropskem parlamentu potekal 4. Kongres evropskih mladih kmetov, na katerem je je Slovenijo zastopala 13-članska delegacija, v kateri je bil tudi najinovativnejši slovenski kmet l. 2016 Toni Kukenberger. Toni je s svojim izumom, prenosnim molziščem, tudi sodeloval v tekmovanju za najbolj inovativne projekte, kjer na žalost ni zmagal, a vseeno pokazal, da smo lahko Slovenci zelo ponosni na njega in na številne mlade kmete! EU v okviru Skupne kmetijske politike namenja veliko sredstev za spodbude mladim kmetom v okviru neposrednih plačil kot v programih razvoja podeželja, seveda pa mlade za kmetovanje motivirajo tudi ostali dejavniki, kot npr. informacijska tehnologija in njena uporaba v kmetijstvu. Sam vidim projekt “Pametne vasi”, ki ga ravnokar zaganjamo, kot enega izmed korakov, ki bo mlade obdržal na podeželju in v kmetijstvu.

20. 10. 2017 10.00
Vzdevek: 
Vito
Glasovanje: 
Povprečno: 5 (1 vote)
Dejali ste, da je delitev oblasti med "izvršno" in "zakonodajno" vejo v EU podobno, kot na nacionalni ravni. Vendar ima na nacionalni ravni parlament pravico do zakonodajne pobude, na evropski pa ne. Bi se kot poslanec zavzemali za dodelitev te pristojnosti?
Odgovarja Franc Bogovič
Menim, da je sistem soodločanja o zakonodaji EU, kot velja od uveljavitve Lizbonske pogodbe dalje, ustrezen. Evropski parlament in evropski poslanci namreč še nikoli prej ni imel tako širokih pristojnosti kot jih ima sedaj. Menim, da je prav, da zakonodajna pobuda ostaja v pristojnosti Evropske komisije, saj ta že pred vložitvijo predloga v odločanje parlamentu in Svetu EU opravi številna posvetovanja, tako z deležniki kot državami članicami, in pripravi oceno učinka, v kateri temeljito opiše trenutno stanje na določenem področju, ki ga želi z zakonodajo spremeniti. Skratka, ima bistveno večji »aparat« za pripravo izhodišč za vložitev zakonodaje. Ker je t.i. postopek soodločanja med Svetom EU in Evropskim parlamentom, lahko dolgotrajen in zapleten, se pogostokrat zgodi, da je končno besedilo akta, ki ga potrdita omenjeni instituciji, popolnoma drugačen od osnovnega predloga Komisije. Kljub odsotnosti pristojnosti zakonodajne pobude, je vpliv Evropskega parlamenta na vsebino zakonodaje zelo velik, po mojih izkušnjah bistveno večji kot npr. vpliv slovenskega Državnega zbora na nek zakon, ki ga predlaga Vlada RS. Poleg tega ima Evropski parlament možnost sprejemanja nezakonodajnih aktov (t.i. samoiniciativna poročila, resolucije, idr.), s katerimi predstavi svoj pogled na urejanje določenega področja in pozove Komisijo k ukrepanju. Kljub načeloma nezavezujoči naravi tovrstnih aktov, Komisija pripravi odziv nanje in v večini primerov tudi vključi vsebino iz tovrstnih aktov že v same predloge zakonodaje.

20. 10. 2017 10.23
Vzdevek: 
Jan K
Glasovanje: 
Povprečno: 5 (1 vote)
Pozdravljeni, sam sicer nisem kmet, me pa zelo zanima Brexit. Kakšne so možne posledice britanskega izstopa iz EU na evropsko in slovensko kmetijstvo?
Odgovarja Franc Bogovič
Brexit zagotovo ni bila dobra novica za EU. Britanci so bili po moji oceni na žalost žrtve vzpona precej neodgovornega populizma in nacionalizma, pa tudi svojih dolgoletnih vladajočih politikov, ki so za krepitev svojih položajev v notranji politiki EU vedno prikazovali kot glavnega krivca za vse težave v Veliki Britaniji. Bili pa so Britanci žal tudi premalo ozaveščeni o pozitivnih učinkih EU tudi za njihovo državo. Kakorkoli, Brexit lahko obžalujemo, vsekakor pa ga moramo spoštovati kot dejstvo, ki že intenzivno zaposluje EU. Pozdravljam, da so voditelji 27-ih držav članic EU minuli petek (20. 10. 2017) pozvali k začetku notranjega dialoga oz. notranjih pripravljalnih pogovorov o prihodnjih odnosih z Veliko Britanijo in o prehodnem obdobju po Brexitu in upam, da bo čimprej prišlo do preboja v pogajanjih med EU in VB v zvezi s tem. EU mora vsekakor biti enotna, v ospredje dati interese državljanov tako EU kakor Združenega kraljestva, in ustvariti ločitev, ki bo zagotavljala spodobno sobivanje tudi v prihodnosti. Poudarek je na temu, da se moramo najprej dogovoriti o razhodu, in rešiti nejasnosti okoli izstopa VB iz EU. In šele, ko bo to vse jasno, se bomo posvetili prihodnjim odnosom med VB in EU. Trenutno so najbolj pomembna vprašanja spoštovanje finančnih obveznosti VB do dokončnega izstopa, ureditev statusa državljanov EU v VB in njihovih državljanov v državah EU, ureditev mejnega vprašanja med Irsko in Severno Irsko ter opredelitev prehodnega obdobja. Bistvo je, da mora razlika med članico in nečlanico biti jasno razvidna, zato si VB ne more obetati posebnih ugodnosti. Glede na dejstvo, da dogovora o vseh teh temeljnih vprašanjih še ni, je ta hip tudi nemogoče oceniti, kakšne vse posledice Brexita bodo tudi za evropsko in slovensko gospodarstvo, posamezne panoge in tudi za kmetijstvo. Ker pa je britansko gospodarstvo eno največjih na skupnem evropskem trgu, tudi kmetijskem, posledice seveda bodo. Zmagovalca pri Brexitu ne bo, in ocenjujem, da bomo vsi nekaj izgubili, tudi Slovenija. Velika Britanija prav gotovo ne bo mogla ostati enakovredna članica skupnega trga, kot je sedaj, kar pomeni dodatne trgovinske ovire, dodatno administracijo, morebitne carinske dajatve ...

20. 10. 2017 14.25
Vzdevek: 
jan zb
Glasovanje: 
Povprečno: 5 (1 vote)
Pobuda, da bi vsem v EU, ki dopolnijo 18 let podarili brezplačno karto InterRail, s katero bi lahko potovali po Evropi je lani po začetnem entuziazmu propadla, kar se mi zdi velika škoda. Zakaj se kaj takega ne uresniči?
Odgovarja Franc Bogovič
Pobuda vodje politične skupine EPP Manfreda Webra o brezplačni InterRail vozovnici vsakemu Evropejcu in Evropejki, ki dopolni 18 let, je naletela na veliko odobravanje poslancev Evropskega parlamenta, čemur sem se pridružil tudi sam. Bistveno pri tej pobudi je: približati mladim Evropejcem in tudi mladim Slovencem, idejo in vrednote Evropske unije že v trenutku, ko šele začenjajo stopati na svojo samostojno pot ter pokazati, kakšne so prednosti Evropske unije, kako deluje prost pretok ljudi, kakšno je življenje brez mejnih kontrol v primerjavi z državami izven povezave, spoznavati multijezičnost, druge kulture, navade… Dejstvo je, da mlajše generacije, ki niste preživele vojn, zaprtih mej in strogih obmejnih kontrol, različnih denarnih valut, neurejenih delovnih pogojev itd., izgubljate občutek za to, kaj nam je povezovanje in sodelovanje znotraj Evrope dejansko prineslo v zadnjih petdesetih letih. Zato je med mladimi tudi zaznati porast nacionalizma in anarhizma, saj dosežke EU dojemajo kot samoumevne oz. se osredotočajo zgolj na določene parcialne negativne učinke. Predlog žal ne gre naprej s takšno dinamiko, kot bi si želeli, saj so finančni učinki ocenjeni na okrog 1,6 milijarde EUR letno, toliko sredstev pa Evropska komisija nima na »rezervi« v proračunu za letošnje leto. Je pa Komisija našla 2,5 milijona EUR, ki jih je namenila za potovanja mladih po Evropi, ne glede na vrsto prevoznega sredstva, pri čemer se seveda daje prednost okolju prijaznejšim načinom potovanja (vlak). Za naslednje leto je za ta program predvidenih okrog 12 mio EUR, s čemer naj bi zagotovili potovanje 40.000 mladim. Vsekakor pa se strinjam, da bi se moralo pri takšnih pobudah bolj gledati na druge učinke, ki bi jih to prineslo, kot zgolj na denar.

20. 10. 2017 14.37
Vzdevek: 
Zmeden ekolog
Glasovanje: 
Povprečno: 5 (1 vote)
Kakšna bi morala biti prihodnost evropskega kmetijstva? Je to intenzivno kmetijstvo po ameriškem modelu, ki je visoko produktivno, a lahko tudi ekološko sporno? ali ekološko in sonaravno kmetijstvo, ki pa na enoto dela in površine proizvede precej manj?
Odgovarja Franc Bogovič
Glede prihodnosti kmetijstva v EU je po mojem mnenju treba odgovoriti na 3 ključna vprašanja: 1. Kako izboljšati družbeno sprejemljivost kmetijstva? 2. Kako izkoristiti nove tehnologije v kmetijstvu in zagotoviti hitrejši prenos znanja? 3. Kakšna naj bo Skupna kmetijska politika EU po l. 2020? Kmetijstvo se sooča z vedno večjimi okoljevarstvenimi zahtevami, za nekatere je tudi uporaba pesticidov in celo mineralnih gnojil nesprejemljiva. A brez tega v sodobnem, konvencionalnem kmetijstvu ter ob naraščajočim potrebam potrebam po hrani, ne gre. Kar pa ne pomeni, da na evropskih in slovenskih poljih in travnikih ni mogoče sobivanje konvencionalnega, ekološega in biodinamičnega kmetijstva. Odličnost evropske kmetijske politike je ravno to, da spodbuja vse tipe kmetijstva in postavlja visoke standarde pridelave pri vseh tipih kmetovanja. Rezultat tega je najbolj zdrava in kakovostna hrana na svetu. Vendar je treba dobre kmetijske prakse na ustrezen način predstaviti potrošnikom, ki so jim, roko na srce, premalo poznane. Današnje kmetijstvo je deležno velikega tehnološkega razvoja (roboti za molžo, daljinsko vodeni traktorji, droni v poljedelstvu, tehnika za spremljanje bolezni in škodljivcev, mobilne aplikacije v trgovanju..), kar bo nedvomno narekovalo tempo kmetovanja v prihodnje. Cilj novih tehnologij kmetovanje je pridelati več z nižjimi obremenitvami okolja, saj standardi varstva okolja postajajo vedno ostrejši. Oblikovanje nove skupne kmetijske politike EU (SKP) za obdobje po letu 2020 torej mora poiskati rešitve za aktualne težave evropskega kmetijstva, kot so: upravljanje s tveganji v kmetijstvu, ki so posledica naravnih katastrof (suše, poplave, toča, pozebe) ali posledica velikega nihanja cen kmetijskih pridelkov; vzpostavljanje dolgoročnih in pravičnih odnosov v prehranski verigi (od kmeta, predelovalca, trgovine do potrošnika) in boljša organiziranost kmetov (učinkovite zadruge, organizacije pridelovalcev). Nedvomno se bo okrepila tudi t.i. zelena komponenta SKP, ki ponuja številne ukrepe za bolj trajnostne kmetijske prakse, veliko pozornosti pa bo namenjene tudi že omenjenim novim tehnologijam.