Cepivo v zelenem
V razočaranju nad svojimi neubogljivimi državljani so se mnoge vlade po svetu vzpodbujanja cepilskih statistik lotila kot iskanja odgovora na vprašanje: kako poblagóviti odločitev o cepljenju? V bolj skromnem Vancouvru so družbenemu statusu C pripisali vrednost slabe 4 evre, v New Yorku pa burger in krompirček. Ker pa tako raznolike geografske regije med sabo niso enostavno primerljive, odločevalci nimajo vpogleda v učinek tovrstne politike. To pomanjkljivost je naslovila mednarodna skupina znanstvenikov in znanstvenic ter raziskala obseg motivacije, ki jo predstavlja 20 evrov ali, preračunano v švedsko pivo, trije vrčki. Raziskava je prosto dostopna v reviji Science.
V ta namen so med majem in junijem letos več tisoč Švedom in Švedinjam ponudili denarno nagrado, če se za cepljenje odločijo v tridesetih dneh po tem, ko to postane možnost. Po standardnem ugotavljanju, da je vzorec reprezentativen in da v njem niso prisotni socioekonomski, starostni ali spolni dejavniki, zaključujejo, da je vrednostna predstava zvišala privlačnost cepljenja za štiri odstotke. V omenjenih tridesetih dneh se je tako cepilo 76 odstotkov plačancev in 72 odstotkov ljudi iz kontrolne skupine.
Da bi dodatno zvišali prepričljivost raziskave, so poskusili podobno doseči z uporabo mehkih sredstev. Nekaterim poskusnim osebkom so tako naložili, naj zapišejo seznam štirih ljudi, zaradi katerih je dobro, da se cepijo, drugim pa, naj zapišejo argument, ki bi po njihovem najbolje nagovoril druge k cepljenju. Nobena od teh metod pa ni signifikantno vplivala na delež Švedinj in Švedov, ki so bili pripravljeni nastaviti roko.
Za slovenski kontekst je vrednost študije nejasna, saj raziskovalci in raziskovalke kot alternativne strategije niso preučili tudi Kacovih retoričnih prijemov. Prav tako niso preverili več kot ene vsote denarcev. Če si dovolimo enostavno linearizacijo, bi lahko rekli, da je vsak odstotek v našem denarju vreden dva bureka. Avtorji in avtorice še poudarjajo, da prispevek ne naslavlja normativnega vprašanja o moralni smiselnosti ukrepa.
Prikaži Komentarje
Komentarji
Krasni novi svet
Komentiraj