DRMr
DRM - digital rights management - Upravljanje z avtorskimi pravicami
Še prej pa moramo razjasniti nekaj distinkicj.
Strojna oprema | (Programska oprema)
(Koda) | Podatki
(Dostopna) | Nedostopna
Konzorcij svetovnega spleta (W3C) bo ponovno odločal o vključitvi upravljanja z avtorskimi pravicami (DRM - digital rights management) v HTML standard. Čigavim interesom to ustreza in kaj prinaša nam razloži Zak Rogoff iz organizacije Defective by design. Ta je ena izmed največjih nasprotnikov sprememb, ki se obetajo, ki so v interesu velikih založnikov in lastnikov avtorskih pravic.
Obetajoče se spremembe lahko primerjamo s sistemom bicikeLj. Ko si želimo odkleniti kolo, nam mora to odobriti zunanja avtoriteta prek omrežja. Mestna občina bi lahko za vsak odklep kolesa mastno zaračunala. Če se omrežje, prek katerega se razdeljujejo ključi sesuje, ne moremo odkleniti kolesa. Vožnja s kolesom in varčevanje pri izpustnih plinih bi se zakompliciralo, če bi mestna občina posegala v lastništvo koles na splošno. In si poskusila prek lobistov in pravnikov zagotoviti, da bi se lahko meščani vozili zgolj z bicikeLji in ne bi smeli posedovati svojih koles. DRM pa gre še korak dlje. Kolesa, ki so parkirana na svojih postajah sploh ne bi izgledala kot kolesa, temveč kot kup vijakov in drugih kosev, ki se jih ne bi več dalo sestaviti nazaj v kolo, brez pravih navodil, ki so dostopna samo distributerjem.
Prikaži Komentarje
Komentarji
Dobr fanta dobr, ampak jaz poslušam od začetka do konca, pa tud če švicam zravn, še vedno ne štekam vsega. Moram mogoče še enkrat preposlušat.
Še vedno lažje kolaček spečem. Al pa kr 15 kolačkov.
ej zdravo jaz imam pa eno vprašanje, zdej je sploh to jako popularn o tem govort, ampak mene zanima kakšne so vse možnosti ali prakse manipulacij z uporabniki, ki ne uporabljajo odprtih kodnih sistemov? mal čitam sm pa ke, ampak zihr je kaka organizacija k to bolj deep preučuje ipd.
hm, mene pa zanimajo predvsem ti tracking device toolsi, zanč sm čitala, da lahko na določenih straneh spreminjajo tekste glede na osebne preference brskanja posameznika, zato da le-te potem klika naprej. a to se tud da? a to je pod algoritmi al kva?
pa en frend mi je reku, da mu je enkrat na Academia.edu pagu kazal čist druge cifre Followers in Following kot prej in kasneje oz. kot v resnici. a to se tud da pedenat al kaj? kao mali vizualni triki pa to?
@lola: Vsak začetek je težak...
@Bojan: tukaj je opisan primer, ko je Sony skupaj z neko aplikacijo omogočil trojanca in primer ubisoft-a, ki je vgradil luknjo v brskalnik: http://www.makeuseof.com/tag/drm-threat-computer-security/ in potem še en pirmer z Microsofta: http://boingboing.net/2010/09/24/microsofts-drm-makes.html
@pika: Načeloma vsak prilagaja vsebino ali način govora glede na to s kom se pogovarja, tega ni težko naredit na spletu, če imaš način za "identifikacijo" oziroma distinkcijo posameznega uporabnika.
Socialna omrežja, tista korpo orientirana, pa tudi druge spletne storitve delajo na targetiranem oglaševanju. Če ti nekdo na fb čestita ob nosečnosti boš kaj kmalu dobila reklame za vozičke in dudice ... Nečeloma imajo te sploetne storitve precej dobre načine za prepoznat oziroma ločit med sabo uporabnike. Glede na naslednji vir se brskalniki med sabo močno razlikujejo in je zelo majhna verjetnost, da sta dva različna med sabo, niti pa ni težko vedet, da gre za določenega uporabnika tudi, če zamenja brskalnik ... https://arstechnica.com/security/2017/02/now-sites-can-fingerprint-you-o...
Komentiraj