Akademskih 15 v službi študentov
Današnje novice začenjamo na dolgo in široko o perečem dogajanju na Fakulteti za arhitekturo. V preteklih dneh so se namreč odvijale skupščina, seja akademskega zbora, kolegij in senat. Skupščini, ki se je odvijala v torek, je prisostvovalo kar 120 študentov in študentk! Po skupni prošnji, naslovljeni na Študentski svet, in spisanem manifestu - V službi študentov, so odprli vprašanje ukinjanja teoretskih diplomskih nalog. Odslej naj bi bile omejene zgolj na projekte in praktično delo.
Zgroženi študentje so dan po skupščini organizirali še protestni shod kot glasno spremljavo zasedanju senata tamkajšnjih zaposlenih in študentskih predstavnikov. Ti so skoraj obupani nad avtokratskim vodenjem fakultete, ignoranco potreb in pobud študentov ter občutnim pomanjkanjem socialnega dialoga. Problem tiči v interpretaciji evropskih direktiv, ki jih dekan FA, Peter Gabrijelčič, dogmatično zagovarja in vidi kot edina smiselna pravila delovanja. Le-te namreč zahtevajo, katera znanja naj študentje tekom študija pridobijo, o sami obliki zaključka študija pa ne narekujejo ničesar razen ohlapnih priporočil. S praktično diplomo bi študentje dobili naziv inženirja ter postali projektanti. Peter Gabrijelčič, nam je razložil svojo vizijo akademsko izobraženega arhitekta. Ta ni usmerjen v ozko in specifično področje teorije, temveč je razgledan, kreativen ter kompetenten posameznik, primerljiv z onim na evropskem trgu delovne sile.
(izjava se nahaja v posnetku)
Teoretsko diplomo nejasno in kontradiktorno označi za praktično neuporabno, a se pod pritiski študentov in profesorjev vseeno odloči za predlog skupne rešitve v obliki dodatnega študija arhitekturne teorije:
(izjava se nahaja v posnetku)
Za slednjo obliko študija še ni znano, ali bo plačljiva ali ne ter kako bo sploh izvajana. Študentje, s katerimi smo govorili, pa nam zagotavljajo, da je to šele začetek njihovega boja, saj so bile omenjene diplome le povod za jasno artikulacijo številnih drugih problemov na fakulteti.
Premaknimo se s FA še na Ministrstvo za šolstvo in poglejmo, kaj nam obljublja ministrica Stanka Setnikar Cankar. Ta se je v Bruslju namreč zavezala, da visokemu šolstvu v letu 2015 ne bo odvzela niti evra. Varčevanja, ki samo ustvarja brezposelnost, je dovolj, pravi. Ne zanima je samo obstoj izobraževalnih zavodov, temveč tudi njihova kvaliteta, ki zahteva dovolj sredstev za svojo uresničitev. Pri tem računa izključno na evropska sredstva. Ta pa so namenjena projektom, usmerjenim v kakovost, digitalizacijo, skrb za najbolj nadarjene, vzpostavitev sistema evalvacije in drugim zadevam z dodatno vrednostjo. Ukinili pa bodo infrastrukturna sredstva, ki bi sicer rešila marsikatero skoraj razpadajočo umetniško akademijo.
Kot smo poročali že v prejšnjem tednu, se v Makedoniji, z začetkom v Skopju, odvijajo množične demonstracije. Študentje in profesorji v skupini, poimenovani Studentski plenum, se upirajo vladnemu predlogu o uvedbi eksternega preverjanja ob koncu študija ter zahtevajo večjo avtonomijo univerze. Kako si jo predstavljajo, smo povprašali profesorico na strani študentov, Mirjano Najchevska s tamkajšnje univerze:
(izjava se nahaja v posnetku)
Povprašali smo jo tudi po trenutnem stanju v Skopju in o neizogibnih nesoglasjih z represivnimi organi v uniformah:
(izjava se nahaja v posnetku)
Še zadnja današnja novica, ki je odjeknila po svetu, je nedaven pokol v pakistanski šoli, v Peshawarju. S strani posebne skupine Talibanov in njihove krute samomorilske akcije, v kateri je izgubilo življenja več kot sto otrok, je prišla v javnost zgodba o maščevanju, za nekdaj ubite talibanske borce. Otroci takratnih vojaških poveljnikov, namreč večinsko obiskujejo napadeno šolo. Ker je navedeni razlog skladen s popačenimi zahodnimi predstavami o islamskem svetu, ga lahko povsem mirno postavimo pod vprašanj. Oblasti so razglasile večdnevno žalovanje. Ob enem pa tudi že razmišljajo, kako bi povečale varnost otrok, ki že celo življenje živijo na konfliktnih območjih. Dan poprej se je namreč v Jemenu, zgodil podoben napad na šolskem avtobusu. Sprašujemo se, ali bo več varnosti lahko preprečilo zaverovanost nekaterih skrajnih skupin in ali ne bi bile te manj skrajne, če bi jih zahodni vsevedneži pustili, da živijo na svoj način.
ŠTUDENTSKI OBVESTILNIK
Danes pozno popoldan, ob 18.00 se bo na Pedagoški fakulteti odvijala debata o predlogu novega statuta Univerze v Ljubljani, ki jo je rektor nedavno dal na vpogled in v javno diskutiranje. Vsi, zainteresirani za prihajajoče spremembe, ste vabljeni na debato.
Danes in jutri poteka v Mestnem muzeju v Ljubljani, poldnevna debata na temo Samoorganizacija: skupnost in delo. Izhodiščni problem pogovorov bo, kako v kontekstu razpada kolektivnih podpornih družbenih mehanizmov na eni strani, in prevladujočega modela dela kot organizacije produktivne kooperacije na drugi, misliti prakse samo-organizacije dela in skupnosti.
Skupina Erasmus študentov, pod imenom International Gathering Ljubljana, organizira vsak petek v Rogu debato o aktualni problematiki, kot je npr. grška demokracija, vprašanje islamske države, možnosti organiziranja študentov in podobno. Naslednjič se dobijo v petek, ob 19.00, tokrat za filmski večer Die Welle, ki bo posvečen tematiki skrajno desničarskega problema in vzgoji v šolah.
Dekanovo slikovno razlago, ki jo lahko vidite na zgornji fotografiji, sta vam tolmačila vajenec Tine in Erika.
Prikaži Komentarje
Komentiraj