Angleški fuzbal zini
V tokratnem Uču se s kolegom Škodo pogovarjava o angleških fuzbalskih zinih - iz katere družbene sredine prihajajo, kaj je njihov namen, kako in kje se pojavljajo...Zanimiv članek na to temo najdete tukaj.
>>>>> TAM - TAM <<<<<
Lep pozdrav v majski podrubriki TAM-TAMa, kjer svoje krmežljave oke mečemo po plakatih, ki bodo po ljubljanskih ulicah kmalu srečala tudi vaša. Pa poglejmo.
Najprej smo zrkla zapičili v rahlo provokativen napis »Kaj te briga?«, sicer nosilno ime razstave, ki jo v povezavi z varnostjo spletnih podatkov pri mladini gostijo v računalniškem muzeju. Tema, ki sicer dviga nemalo prahu, je za »prevod« v likovni jezik precej zahtevna, kot lahko vidimo tudi pri različnih inkarnacijah plakatov, ki vabijo na razstavo. V vseh treh primerih, ki smo jih uzrli, je potrebno nekaj detektivskega dela, da sploh dojamemo, za kaj gre. Najboljša je rešitev, ki namesto temnih, zabrisanih človeških figur - ki bi jih prej kot v kontekst varne zasebnosti dali v kontekst osebnih, čustvenih stisk – postavi polimana, očitno »tinejdžerska« vrata domače sobe, seveda z obveznimi napisi kot je »keep out!« in podobno. Kopica različnih nalepk, ki simulirajo imena ali izgled nekaterih družbenih medijev, veliko bolje vzpostavijo zelo različne si koordinate t.i. boja za internetno varnost oz. zasebnost. Morda bi sporočilni jasnosti pripomoglo manjše število črkovnih vrst in smotrnejša postavitev le-teh.
Avtorica: Claire Sutton of Purpose
S svojo hiper-realistično 3D »bižuterijo« nas napade plakat za Slovenski teden nakita. 3D model sicer ne vsebuje tipičnih tekstur nakita, kot so zlata, srebrna, bronasta ali dragi kamni, obdrži pa nekatere fizične značilnosti nakita, kot so npr. posamezni členi v »lancu.« Če je izraznost s 3D modelom (kvazi) realna, pa s teksturami nakita, ki je nekje črno-bel, nekje svilnato zlat, nekje pa vodeno vijoličen, dobro ponazori pestrost, ki je značilna za nakit kot tak, še bolj pa v kontekstu sejma. Malce razdvajajoče deluje uporaba fontov: po svoje navduši netipična, strnjena (kot pri členih »lanca«) postavitev, ki pa bi lahko utrudila očesa, vajena bolj preprostih potez in postavitve.
Avtor: Rok Marinšek
Kot zadnjega pa izpostavljamo plakat, ki v organizaciji Nomad Dance Academy vabi na srečanje z mojstrico eksperimentalnega postmodernega plesa Deborah Hay. Plakat je docela izčiščen, torej prevladuje belina, edina poteza oziroma »dogodek«, ki se »zgodi«, pa je preprosta črna linija, ki nakazuje krog s središčem v skrajnem zgornjem kotu plakatne površine. Krog ni naključje, saj je krožno gibanje ali plesni, »koreografski obrat«, kot je sicer poimenovan cikel dogodkov, eden ključnih elementov plesa. Jasno, preprosto in celovito – druge likovne inkarnacije vsebujejo še izrazno dobre fotografije, a je že s krogom sporočilnost sklenjena.
Avtorica: Ajda Tomažin
Prikaži Komentarje
Komentiraj