Zemljevidi kratke sape
naslovna podoba: picsart
Turistični zemljevidi res nimajo sreče. Izumirajo počasi, skupaj z razvojem digitalnih in mobilnih aplikacij, te pa, kot bomo tokrat skušali uzreti, nepovratno spreminjajo način, kako »gledamo« in se prebijamo skozi neznana nam mesta. Odslej imamo, kot se reče, »svet na dlani« in nam nikakor ni treba brskati po zapacanih žepih, da bi ven izvlekli še bolj zapacane in pošvajdrano zemljevide....
>>>>>>>>>>>>>>>> TAM-TAM <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Pozdravljeni v predjutranjski ediciji rubrike Slečen Uč, kjer bomo v očesa deli nekaj kreativ iz septembrske bere TAM-TAMa.
Artwalk Maribor 2023
Avtor: Nenad Cizl
Naročnik: UGM (Umetnostna galerija Maribor)
Oko je najprej zbodla pavja razkošnost plakata za mariborski Artwalk, ki se je zgodil minuli petek. Organskost in nepredvidljivost ročne pisave v kombinaciji z narisanim simbolom pisanosti, razkošja in eksotike - pava - smiselno poudari dogajanje v živo, ki je na več kot dvajsetih mariborskih lokacijah najbrž enako pestro in pisano kot na samem plakatu. Prizorišča so navedena naključno in ne določajo nekega posebnega vrstnega reda, kateremu bi naj sledili, kar je v sozvočju z arbitrarnostjo na roke pisanih-risanih črk. Uporaba sive podlage pa bržkone ponazarja domnevno mariborsko turobnost, ki jo – ravno prav – oživlja »pavja perjanica« Artwalka.
Literarni natečaj Franceta Pibernika Kranj
Avtorica: Alja Herlah
Naročnik Mestna knjižnica Kranj
Kot strela v glavo zadane plakat mestne knjižnica Kranj. Fotografirana, realistična podoba strele, tu v močnem barvnem kontrastu, bi zlahka ponazarjala gronolom, zavarovalnico ali Gen-I, a tu gre -pazite to – za literarni natečaj. Za dijake. S pridruženim močnim sloganom na področje vabljenja k literarnem udejstvovanju vnese neko vznemirljivost, divjost, s tem pa ponazarja nič kaj polikano moč človeško naravnega, nebrzdanega, kreativnega mišljenja. Precej pank.
Plaktivat Poplave
Avtorji: Patricija Rantaša, Peter Zabret, Jure Tovrljan (agencija Pristop)
Naročnik: TAM-TAM
Plaktivatovi mojstri so tudi tokrat presenetili s svojstveno uporabo nacionalnih simbolov, v tem primeru v plakatni akciji, ki kliče k prostovoljski pomoči poplavno prizadetim. Namesto kičastih, puhlih in mističnih narativov, ki jih ponavadi vidimo pri likovnem predstavljanju »slovenstva«, imamo tu bolj oprijemljive -spet na roke narisane- koncepte: zemljo, vodo in lopato. Ti so kajpak uporabljeni tako, da tvorijo slovansko trobojnico in slovenski grb, kar pa opazimo šele po drugem ošvrku plakata – prvi signal je kajpak lopata in z njo povezano fizično delo, vso »slovenskost« in s tem povezano nevarnost ideološkega deljenja na »prave« in »ne prave« pa so s tem, da so jo »skrili« v drugi plan, elegantno obšli. Popolnoma skladno s časom in seveda – nujo.
Prikaži Komentarje
Komentiraj