Ruža vjetrova (Windrose)

Ruža vjetrova (Windrose)
Luka Počivalšek
23. 5. 2015

Balkanska dopisniška ekipa aktualnopolitične redakcije Radia Študent v sodelovanju z mladim srbskim režiserjem Kosta Ristic s ponosom predstavlja končno različico, "director's cut", kratke dokumentarne reportaže z naslovom Ruža vjetrova (Windrose).

Begunci z Bližnjega vzhoda, Afrike, Afganistana in ostalih kriznih žarišč v zadnjih mesecih vse bolj množično migrirajo po balkanski poti v obljubljeno Evropo. Beograd je zadnja postaja pred Evropsko unijo. Že na poti od Skopja do Beograda smo opazili več večjih skupin (20-30 beguncev), ki se peš po avtocesti prebijajo do srbske prestolnice. Bili smo na glavni železniški postaji in v okoliških ulicah ter mestnih parkih...

Beograd, 22. maj 2015

Kamera in režija: Kosta Ristić

Novinarja: Luka Počivalšek in Lio Novelli

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentarji

(Precej bolje, kot istoimena "serija" :) Ok, zdej pa resno. Ideja, da se pove nekaj o premikanju ljudi, ki se (tudi) prek Beograda odpravljajo na "obljubljeni zahod", je vsekakor za pozdraviti. Marsikdo, ki ga to še posebej zanima, bo nemara prvič nekaj zvedel o tem. Kul. Toda, ideja, da se to naredi na način, da se ljudi, za katere (vsaj jaz to tako štekam) se kar vnaprej že predpostavlja, da so nekakšni "begunci", pa je, vsaj po mojem, precej problematična. Tule se izbira posameznike in skupinice, ki avtorjem dokufilma (domnevam da tako zaradi nekih "fenotipskih" značilnosti teh ljudi, kot tudi nekaterih drugih, denimo potovalk, posedanja po postajališčih, parkih..itd.) že predstavlja dovolj dober razlog, da nekje v bližini statirajo kamero in jih snemajo, nemara celo brez njihove vnaprejšnje privolitve. Skratka, najprej se neke ljudi "esencializira" nato, vsaj meni se tako zdi, brez njihove privolive, celo snema. Potem v kader uleti spraševalec in prične tem ljudem postavljati različna vprašanja, ne da bi jih predhodno obvestil, da jih pred tem nemara že nekdo snema (četudi iz oddaljenosti) prav z namenom ustvarjanja dokumentarca. Prav tako je po mojem zelo sporno, da kamera po ulici sledi ljudem z nahrbtniki, med njimi tudi otrokom, se jih spremlja do nekakšnega, kot se zdi, zbirališča, se razkrije njihovo identiteto, četudi je tu morda obstajala predhodna privolitev snemanih. Razkrivanje identitete otrok, zlasti, kadar gre morda tudi za otroke-begunce, je silno problematično. Za kaj takega je potrebno imeti preklemansko dobre razloge, ki jih avtorji tega filma po mojem ne predstavijo. Še več. V filmu se pojavljajo bližnji kadri nekaterih ljudi, za katere se vsaj meni zdi, da niso bili ravno navdušeni nad snemanjem. Če gre za begunce, iz kakršnihkoli razlogov že, je povsem jasno, da mnogi med njimi ne želijo, da bi se njihovi obrazi pojavljali na internetu, pa četudi gre za site, ki se nahaja v tako nepomembni vukojebini, kakršna je tale slovenska. Skratka, mislim, da je bil dober namen hudo sesut zaradi odsotnosti tiste tako preklemansko pomembne "senzibilnosti" avtorjev podobnih dokumentarcev, kadar se lotijo snemanja podobnih zgodb. Zgolj dobronamerni lp.

Janezc, ne vem koliko slediš, ampak letos je v Sredozemlju utonilo več tisoč beguncev. V Grčiji jih strpajo v koncentracijska taborišča. Podobni centri so tudi na Madžarskem. Begunci umirajo, medtem ko tole bereš, in za evropejce so precej manj kot ljudje. Če bi obstajala volja, da se to problematiko uredi, bi se razrešili konflikti na bližnjem vzhodu in v severni afriki. Ampak gledanje stran je nizka cena za energente, ki jih dobi v zameno zahod.
Tukaj nima smisla moralizirat zaradi nekaj njih, ki se jim je kao razkrila identiteta.

17..sledim, sledim..evropa postaja novodobni "coney island", mi pa smo jebivetri, ki nas boli klinac, tako kot nekoc prebivalce in prebivalke zda, ko so migrante iz tedaj razdirajoče se evrope n avratih obljubljenej zda odslavjlali kreteni, ki so jih lahko, zaradi kakrsnihkoli "pomanjkljivost" že. Filmcek pa je po mojem mnenju profesionalna in eticna polomija (izbiram izraz da ne bi koga užalil, ampak, tule se oglašam zgolj zato, ker je Rš po mojem edini medij, ki si to vsaj malo še zasluži)..17 naj ti razlozim(ja, pokroviteljsko in pedagoško): meni se ob tem ne zastavljajo "moralna" vprašanja pač pa etična vprašanja..upam, da boš sedaj lahko vnovič razmislil. Film ima pretenzije, da "se ne sme gledati stran", no žal, film dejansko gleda nekam na način, na kakršnega večinoma ne bi smel. Evo dovolj:)lp. Upam, da se oglasijo avtorji filma in povedo svoje mnenje. Kje pa piše, da imava midva prav, a, 17?

Komentiraj

Stara, arhivska, spletna stran.
randomness