Robotski inšpektorji
Ameriški raziskovalci so razvili prvega avtonomnega robota, namenjenega varnostnemu pregledu zgornjega dela mostov.
Varnostni pregledi mostov so pomembni za ohranjanje njihove kvalitete. Zaradi staranja materialov in vplivov okolja se mostovi in ostala cestna infrastruktura obrabljajo. Z rednimi pregledi se morebitne poškodbe pravočasno odkrijejo in sanirajo. Preglede običajno opravljajo ustrezno izobraženi inšpektorji, ki pri svojem delu uporabljajo različne metode, kot sta pregled globine cestišča z radijskimi valovi in določanje električne upornosti betona.
Radar se uporablja za ocenjevanje stanja armirane jeklene mreže v betonu mostú. Radijski valovi, ki jih radar odda, zadenejo jekleno mrežo in se odbijejo. Na podlagi tega odmeva se naredi slika mreže in ugotovi stopnja korozije. Za določanje električne upornosti betona se uporabljajo štiri elektrode. Upornost izračunajo na podlagi izmerjene napetosti med elektrodami. Pri betonu z večjo električno upornostjo je manjša verjetnost za korozijo mreže v prihodnje.
Robot, ki so ga uporabili v študiji, ima obliko manjšega štirikolesnika dolžine enega metra. Poleg radarja in sistema za merjenje električne upornosti je opremljen tudi s kamero, ki zaznava površinske poškodbe cestišča. Po delu mostú, ki ga pregleduje, se pelje gor in dol. Meritve iz vseh senzorjev sproti obdela s posebnim algoritmom in podatke o stanju mostu takoj pošlje inšpektorjem. Na mapi, ki jo izriše, je stanje delov mostú označeno z barvami: modra - ni korozije, rdeča - visoka stopnja korozije.
Robota so testirali pri pregledu štirih mostov. V primerjavi s svojimi človeškimi kolegi je robotski inšpektor pri fizičnem pregledu mostú sicer enako hiter, vendar hitreje obdela pridobljene podatke, je veliko cenejši in bolj natančen. Kdaj bi robota lahko začeli uporabljati v praksi, avtorji študije niso navedli.
Prikaži Komentarje
Komentiraj