JIMMY BARKA EXPERIENCE: Three Piece Puzzle + TERRANIGMA: Booster Pack EP
V tokratni Tolpi bumov se bomo potopili v svet dveh frišnih domačih izdaj, ki se estetsko in zvočno sprehajata po inovativnih klubskih godbah s preloma tega in prejšnjega stoletja, a hkrati ne zvenita preživeto. Obe plošči domujeta v nostalgični, retro-breakovski zapuščini, s to razliko, da Jimmy Barka Experience prinašajo toplejši, bolj organski, analognejši in zrelejši vpogled v lomljene ritme kot digitalizirano, na DJ-ski logiki kreirano, klubsko popotovanje Terranigme.
Jimmy Barka Experience: Three Piece Puzzle (Rx:Tx, 2019)
Jimmy Barka Experience je ljubljanski projekt dveh srednješolskih DJ-skih kolegov z Gimnazije Poljane, Dj Bakta in Dj Borke ter natančnega ljubljanskega bobnarja in tolkalca Marjana Stanića, čigar delo poznamo iz mnogih zanimivih projektov ljubljanske scene. Starejši občani verjetno še pomnite Kmetschko Godbo, ljudje v krizi srednjih let ga verjetno poznate predvsem po delu v Čompah, Vasko Atanasovski Triu ter pri igranju s Klariso Jovanović. Izvorno črnuško-centraško-jarška naveza je projekt Jimmy Barka Experience na noge postavljala, precej preden smo jih prvič lahko ugledali v klubovju ali slišali njihovo prvo kompozicijo.
Projekt je na nek način nadaljevanje dela osnovnega hip-hop kolažiranja in scratchanja, katerega stara fotra sta legendarna Double Dee in Steinski, Borka pa ga je ponotranjil že s svojim prvim vidnim projektom Ironic Tronic. V njem sta v navezi z DJ Dadom med drugim že pred cca. 15 leti, v razprodanem zagrebškem Ksetu na krilih štirih gramofonov šokirala in razplesala kompletno dvorano. Zgodba Jimmy Barka Experience je seveda precej drugačna, a se napaja iz sorodnega klubskega miljeja, v katerem je bolj kot tehnična preciznost pomembna žurerska nota.
Fantje so v osnovi prvinsko koncertni trojec, izdan material pa je bil doslej bolj kot ne studijski podaljšek živega muziciranja z mnogimi stopnjevanji vzdušja, kar se je pri Three Piece Puzzlu precej spremenilo. Nekoč so hitri prehodi od umirjenejših organskih praks do ekstatičnih ritmičnih linij, temelječih na dokaj znanih vokalnih in instrumentalnih vzorcih, v živo gradili dinamično celoto, sedaj pa je ta dinamika prepustila prostor bolj umirjenemu in zrelemu muziciranju. Vsak njihov nov plošček dobiva večji avtorski pečat, s čimer izgublja žurerski duh in postaja vse bolj prijetno poslušanje tudi v domačem fotelju. Veliko manj je kolažiranja, vzorčenje je bolj detaljno in vse bolj raziskovalno, vzdušje pa postaja vse bolj napeto. Morda temu v tokratnem primeru botruje tudi dejstvo, da je glavnino instrumentalnih in aranžmajskih delov tokrat postavil Bakto.
Multižanrsko atmosfero gradijo na šoli hiphopersko-beatovskih inštrumentalistov s konca devetdesetih, ob katerih sta tako Borka kot Bakto glasbeno odraščala in kjer se za čvrstimi bobnarskimi linijami Stanića skriva plejada zanimivih, in iz globalne godbe pedantno izbranih, vzorcev, sledečih osnovni glasbeni temi. Za psihedeličnimi, hiphoperskimi, etno, funkovskimi, soulovskimi, afro, jazz in jugo vzorci in trenutki se skrivajo zelo organski, nerazčlovečeni vokalni vzorci (recimo More Mother Less Child), ki temu detajlističnemu in natančno dodelanemu svežemu pridelku treh nadrkancev dodajajo prvinski, neizumetničen zvok. V kompletno sliko se vpletajo tudi Borkovi zelo naravni scratchi in razkošna paleta vzorcev ter raznoraznih inštrumentov izhajajočih iz skoraj vseh kontinentov, kjer v vsej globalnosti slišimo tudi kako domačo besedo.
Ljubitelji bolj žurerske Jimmy Barke bodo svoje eksplozivne, ekstatične in plesne trenutke dobivali na živih nastopih, za domače poslušalce pa bo pikolovsko natančni eklekticizem Three Piece Puzlla ponudil pravo ekskurzijo po brezčasnem globalnemu raziskovanju, škoda je le, da umanjka kak hitrejši, bolj nagroovan moment, ki je bil doslej vodilo njihovih dolgo- in kratkometražcev.
Jimmy Barka Experience bodo novi EP v živo v celoti predstavili ta četrtek na velikem praznovanju 50 letnice Radia Študent.
Terranigma: Booster Pack EP (Kamizdat, 2019)
V drugem delu Tolpe bumov se bomo potopili v trikomadni EP Terranigme, alter ega Ljubljančana Črta Trkmana, najbolj znanega pod svojim imenom Freeverse. Izvajalec, ki si je svoje ime nadel po azijski videoigri, je v tem projektu vsaj tako retro kot videoigra. Njegova prva pojavljanja zasledimo na raznih kompilacijskih zbirkah, recimo na kompilaciji K4 Gibanica vol. 2, tokrat pa je projekt izdan pri Prinčičevi vse bolj feministični založbi Kamizdat, še vedno delujoči pod licenco Creative Commons.
V kolikor Freeversa sicer poznamo po ustvarjanju znotraj zvočno bolj trendovskih žanrov, je Terranigma nekakšen retro potep po svetu glasbe, ki je koncem devetdesetih kraljevala ljubljanskemu plesnemu klubovju in s tem verjetno zaznamovala tudi Črtove prve klubske korake. Fuzija IDM-a, vseprisotnih drum'n'basserskih in jungle zank, breakbeata in v poslednji kompoziciji mestoma celo rava in elektra nas tako nostalgično vleče v neke druge čase svetovnega klubovja, ko je imel glavno besedo gospod break. Britanski zvok za polnjenje klubskih plesnih podijev s štiričetrtinskimi ritmi v Terranigmini preobleki vendarle ni zgolj retro, saj v njem najdemo tudi usedline aktualnega UK bassa, dokaj dobro izlitega v hommage minevajočemu času. Terranigmi sicer razen nekaterih borno zvenečih scratchev iz tehničnega vidika ni kaj dosti očitati, saj križanec aktualnih klubskih muzik in retro etikete prinaša kratko in prijetno popotovanje, ki pa je za razliko od Jimmy Barka Experienca narejeno z mislijo na klubsko doživetje in manj na udobno domače poslušanje.
V tej breakbeatovsko-IDMovski kovačiji Terranigma z iste osnove v vsaki kompoziciji išče svojo podžanrsko pot in se znotraj kompozicij razgledano sprehaja po dobri dve desetletji dolgi zvočni kulisi britanskih breakovskih in basovskih žanrov. Glasba za nebrzdane in prešvicane plesne podije je v tem primeru dobro vklopljena v koncept na designu slonečih inovativnih pristopov k prodajanju fizične glasbe založbe Kamizdat, saj je Booster Pack EP tudi v resnici pravcati Booster Pack, ki ga lahko s kakim starim zbiralcem verjetno kar dobro zamenjate.
Prikaži Komentarje
Komentarji
Ampak, da pa ob omenjenemu bobnarju ne omeniš top-notch tria Žoambo Žoet Workestrao, je pa še kar velik prezir :)
A ni takrat še entoko neki rapal/batlal v zagrebu? Damn we gettin' old.
žamboti so dbestof staniča :)
Komentiraj