Blaž: Are You A Player

Recenzija izdelka
27. 10. 2023 - 19.00

Beton, 2023

 

V tokratni Tolpi bumov gostimo Blaža Gracarja, primorskega umetnika, ki je na sceno vstopil pred dobrimi petnajstimi leti, takrat še kot najstnik, v sodelovanju z nikomer drugim kot Drillom v dvojcu Rest in Chaos. Kasneje se je zares plasiral pod producentskim psevdonimom Dpek, pod katerim je takrat še v zanosu vsesplošnega primorskega producentskega vulkanskega izbruha ustvarjal pretežno hiphopovske bite. Po preimenovanju v svoje ime, Blaž, pa je gojil vse bolj samosvoj, glasbeno precej širši producentski stil, poleg hiphopa pokapljan še z IDM-ovskimi in triphopovskimi odmevi. Po prestopu k založbi Beton Records Jizaha DaFunka pa je Blaž s svojo zvočno širino in kompleksnostjo polnopravno in zasluženo zasijal kot eden najimenitnejših in gotovo najbolj edinstvenih slovenskih producentov. Njegovo in Intiharjevo platko Don't Listen To This iz leta 2016 pa še danes uvrščamo med vrhunce prejšnjega bitmejkerskega desetletja na Slovenskem. Svoj opus je leta 2018 dopolnil še z albumom Steven, nato pa diskografsko pretežno hiberniral do plošče Are You A Player, prav danes izdane pri založbi Beton, ki jo Blaž v zadnjih letih pomaga voditi Jizahu.

Prvi pravi dolgometražec izolskega producenta prinaša nov mejnik domače elektronske glasbe
 / 15. 3. 2016

Gotovo pa Blaž le redko počiva. Spomnimo – že tako ima široko, v filmski umetnosti koreninjeno ozadje; in potem ko je zainteresirano javnost med prvimi opomnil na tinitus in čeprav je dal izdajanje muzike pod svojim imenom začasno na stran, je ostal še kako aktiven, in ne zgolj na glasbenem področju. Svoje delovanje je razširil še na prozo, izdal knjigo Tat not, se vse bolj posvečal ustvarjanju animacij in v zadnjem času predvsem oblikovanju takšnih in drugačnih iger – družabnih, logičnih iger in sestavljank. Kot nalašč pa se moramo ne nazadnje vrniti h glasbi in igri. Blaž danes igra sinte pri bendu Lelee, velik del njegovega opusa v zadnjih petih letih pa predstavljata pisanje muzike in oblikovanje zvoka za gledališke predstave. 

Tako nam bo zgolj nekaj trenutkov premisleka narisalo povezave med naslovom njegovega albuma in tem, kar Blaž trenutno počne. Vse je nekako povezano z igro. In če je bil njegov prejšnji album Steven narativno zelo oprijemljiva zgodba, tokrat Blažu jasen dramaturški trikotnik uspe naplesti brez neposrednega narativa. Steven je bil nasičen, silovit in dramatičen, medtem ko je Are You A Player precej bolj zračen, v višjih zvočnih sferah odmevajoč, zvočno približno enako dovršen, se pa žanrsko mestoma giblje po teritorijih, na katere Blaž v svoji muziki doslej še ni stopal. Inštrumentalno Blaž še naprej obvlada zvočno sintetizacijo, ki je je več v ambientalnih sferah, zdi pa se, da je obdržal ali pa celo še nadgradil svoje silovito slojenje v zvočnih vrhuncih skladb. Zanimiva nadgradnja je še ritmični, perkusivni del muzike, ki je bil na Stevenu nekako rigiden, zdaj pa je kljub momentom podobne nasičenosti bolj sproščen, gruvi in raznovrsten, z ritmičnimi spremembami pa nas vodi skozi postopno vse bolj zapletene, močne in morda celo šokantne obrate. 

Pred jutrišnjim uradnim izidom
 / 12. 4. 2018

In gotovo so vseprisotni, dinamični aranžmajski obrati, menjave vzdušij in okolij znotraj samih skladb ena največjih odlik plošče. Ti ovinki so načeloma nenadni, toda niso prisiljeni. Blaževi potrpežljivo zloženi in slojeni pejsaži se zelo lepo prelivajo v naslednje faze komadov, vračajo nazaj v kakšno od prejšnjih tem, pogosto pa se poslušalki poraja občutek, da jo avtor vodi skozi nivoje, poglavja nekakšne igre. Slednje je v bistvu, glede na Blaževo ustvarjalnost v neglasbenem spektru, povsem logičen sklep. 

Lok plošče nas v štimo albuma uvede v prvih dveh, treh komadih po veličastnem uvodu Players. Postopno dvigovanje tempa nas sčasoma spusti v samo osrčje, v osje gnezdo albuma Are You A Player. Osrednji trojček komadov Lesson, Sushi in Larva zavzame glavno vlogo tako v stopnjevanju albumskega tempa kot tudi v medsebojnem dopolnjevanju, kar zadeva zvočno in harmonično paleto. Vrhunec intenzivnosti plošča doseže v digi-crescendih komadov Sushi in Larva ter se z vrhunca spusti v epskem bangerju Rust. Nato nas glasbenik zapelje nazaj v milozvočnejši, bolj ambientalen, triphopovski sklep albuma in ga v komadu Dawn zaključi s podobnim odklonom kot v uvodu. Na obeh pobočjih dramskega trikotnika gredo Blažu pohvale za senzibilnost in organsko oblikovanje amplitud v albumski intenzivnosti – ne pelje nas navpično in zgolj gor ali dol, po vsakem vzponu ali spustu nam privošči trenutke oddiha, preden nas vnovič zapelje nazaj v nadaljevanje svoje redkobesedne, a zelo artikulirane glasbene zgodbe.

In prav toliko, kot je plošča Are You A Player igrivo popotovanje, je v svojem bistvu tudi resna, dovršena poteza in raznovrsten komplet komadov, od katerih se praktično nobenega ne da kar tako popredalčkati. Blaž torej s četrto ploščo širi svoj že tako širok, multidisciplinaren opus in nadgrajuje edinstvenost svoje zvočne avre.

 

Leto izdaje: 
Institucije: 

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentarji

SLUZ:)

Genialno.

carsko

Odlično!

Komentiraj

Stara, arhivska, spletna stran.
randomness