Karavana gre dalje
Danes je že drugi dan, sanje niso več tolerirane - slovenska literatura pa neumorno koraka dalje. Brezupno kot Madžari, ki na današnji dan leta 1941 začnejo marš na prvo revolucionarno državo sveta.
Na Metelkovi, v razžrtih jetrih ljubljanskega alkoholizma, danes ob osmi uri že 18. Ignor - saj veste, kako to gre. Pred tem, ob sedmi uri, v samem vampirskem srcu mesta, ki si goreče želi glogovega količka, v Pritličju festival Pranger po poročanju naših nezanesljivih virov nekritično podeljuje nagrado Mlada kritika.
V bolj malomeščanskih logih, tam pri Vodnikovi domačiji - kjer se mimogrede nahaja tudi pisarna Ljubljane Unescovega mesta literature - Beletrinina najhujša konkurenca za hipsterskega bralca, novomeška Goga, organizira dvodnevno “rajanje” okoli najnovejših proizvodov slovenskega peresa. Če boste na svojem večernem razgibavanju pritekli tam mimo, se le ustavite.
Nas pa zanima, če se najde kje kakšen pes, ki bi oblajal to karavano.
Jedrt Jež Furlan iz založbe Goga smo vprašali, ali so literarni dogodki smiselni in učinkoviti?
Ker smo cinične barabe, smo ji zastavili še varljivo vprašanje, kaj je pravzaprav namen literarnih dogodkov. Jež Furlan nam je odgovorila iskreno:
Da zadostimo liberalno-kapitalističnemu normativu konkurenčnosti smo poklicali še Roka Zavrtanika iz založbe Sanje, ki čez vikend organizira tradicionalni festival Sanje v Medani. Vprašali smo ga, ali so literarni dogodki smiselni?
Odgovor je torej z obeh strani enoglasen: “Da, literarni dogodki so smiselni,” čeprav so argumenti nekoliko različni. Mi pa se na koncu lahko le strinjamo z Zavrtanikovim odgovorom na vprašanje, kako se izogniti prevladujoči oglaševalski paradigmi literarnega dogodka:
Prikaži Komentarje
Komentarji
Treba se je vprašati, kaj je danes sploh mogoče? Ni mogoče razrezati vode na kose in jo vtakniti v nahrbtnik. Prav tako ni mogoče iz luže sezidati snežaka- to sporočam vsem hipsterjem- zaenkrat! Mogoče pa je uprasniti vžigalico na klobuku meduze ščitarice, ki smo jo ravnokar z mrežo potegnili iz jezerskih valov. Da, da!!
Hipster detection accurate!
Hipsterizacija literature se je že itak zgodila.
Ali poznate tisto reklamo iz mojega otroštva, ko poskuša četa barab vdreti v trdnjavo, graščak pa ji se jim roga, v smislu: " I fart in your general direction!" No, to idejo iz Monty Pythona se kasneje pograbili ustvarjalci reklame za Jelovico.
Komentiraj