Naj Tolpe bumov 2022

Oddaja

Leto je pred koncem in čas je, da se ozremo nazaj. Glasbena redakcija Radia Študent predstavlja in komentira glasbene izbranke letošnjega leta.

 

tuje naj Tolpe bumov™ leta 2022 ►

 

50. Ethel Cain: Preacher's Daughter (Daughters of Cain)
49. Kendrick Lamar: Mr. Morale & The Big Steppers (Top Dawg Entertainment)
48. Vagina Corporation: Vreme e! (Шарла / Sharla Records)
47. Ka: Woeful Studies (Iron Works)
46. Wet Leg: Wet Leg (Domino)
45. Alvvays: Blue Rev (Polyvinyl Record Co./Transgressive Records)
44. Keeley Forsyth: Limbs (The Leaf Label)
43. Enablers: Some Gift (Wrong Speed Records)
42. Wiegedood: There's Always Blood at the End of the Road (Century Media)
41. J.I.D: The Forever Story (Dreamville in Interscope)

40. Kae Tempest: The Line Is a Curve (American Recordings/Fiction Records)
39. Kahil El'Zabar: A Time For Healing (Spitirmuse)
38. Gilla Band: Most Normal (Rough Trade Records)
37. Caterina Barbieri: Spirit Exit (light-years)
36. Danger Mouse & Black Thought: Cheat Codes (BMG)
35. Coby Sey: Conduit (AD 93)
34. Denzel Curry: Melt My Eyez See Your Future (Loma Vista Recordings)
33. Oren Ambarchi / Johan Berthling / Andreas Werliin: Ghosted (Drag City Records)
32. Fish in Oil: Basamak (Gramofon)
31. 700 Bliss: Nothing To Declare (Hyperdub)

30. Ghais Guevara: There Will Be No Super​-​Slave (samozaložba)
29. Soul Glo: Diaspora Problems (Epitaph Records)
28. Viagra Boys: Cave World (Rough Trade Records)
27. Dry Cleaning: Stumpwork (4AD)
26. Lucrecia Dalt: ¡Ay! (RVNG Intl.)
25. Tegh & Adel Poursamadi: Ima ایما (Injazero Records)
24. Moin: Paste (AD 93)
23. FKA Twigs: Caprisongs (Young/Atlantic Records)
22. Alabaster dePlume: GOLD – Go Forward in the Courage of Your Love (International Anthem)
21. Anteloper: Pink Dolphins (International Anthem)

20. Marina Herlop: Pripyat (PAN)
19. Nilüfer Yanya: Painless (ATO Records)
18. Šumski: Kolobari (Geenger Records)
17. Roc Marciano & The Alchemist: The Elephant Man’s Bones (ALC/Pimpire International)
16. Jockstrap: I Love You Jennifer B (Rough Trade Records)
15. Horse Lords: Comradely Objects (RVNG Intl.)
14. Earl Sweatshirt: Sick! (Tan Cressida/Warner)
13. The Smile: A Light for Attracting Attention (XL Recordings)
12. Black Country, New Road: Ants from Up There (Ninja Tune)
11. Big Thief: Dragon New Warm Mountain I Believe in You (4AD)

 

10. silvia tarozzi & deborah walker: Canti di guerra, di lavoro e d‘amore (Unseen Worlds)

»Pesmi o vojni, delu in ljubezni zaznamuje estetska heterogenost, ki je rezultat prepletanja starih napevov ter sodobnih improvizacijskih in kompozicijskih prijemov. Album lahko opišemo kot delno prosto improvizirano sodobno komponirano glasbo, obenem pa neposredno izhaja iz ljudskih praks 19. in 20. stoletja, ko so bukolične teme o podeželski idili dale prostor politični realnosti industrializiranega sveta. Ne glede na nostalgično noto izvornega materiala, s pomočjo katerega glasbenici obujata ideje o kolektivnih bojih za skupno dobro, album predstavlja eno impresivnejših politično obarvanih izdaj tega leta.« Jaša Bužinel

 

9. Loraine James: Building Something Beautiful For Me (Phantom Limb)

»Loraine James večkrat uporabi ambientalne zvočne krajine, ki jih pospremi z eksperimentalo, IDM-om in elementi techna. Kot celota pa je, skupaj z elementi kompozicij Juliusa Eastmana, nova plošča njen najbolj abstrakten izdelek do sedaj. Je bolj čustven, čuten, na trenutke intenziven, a kmalu spet umirjen. Takšnega pristopa ne smemo zmotno zamenjati s pomanjkanjem eksperimentacije in zvočnega raziskovanja. Ustvarjalka se je namreč podala na edinstveno glasbeno pot, ki jo zaznamuje drznost združevanja sodobne elektronike in klasične kompozicije z reimaginacijo in neorganskim sodelovanjem.« Ula Kranjc Kušlan

 

8. Open Mike Eagle: a tape called component system with the auto reverse (Auto Reverse Records)

»Mike se med drugim obregne ob kravatarje, ob zgentrificirane Združene države, ob ameriške sanje, ki so za raznopolte Američane uničene ali vsaj preložene, celo ob prodajalce mask, še naprej našteva najrazličnejše reference. Po eni strani je načitan, po izobrazbi psiholog, po drugi pa popkulturno bogat, tako rekoč ima v malem prstu široko morje referenc in vsakič znova potrjuje tudi komično plat svoje izvirne glasbene osebnosti. Je dostopen in prizemljen, zato pravzaprav nadaljuje tisto, kar ga odlikuje in uvršča med najbolj priljubljene podtalne raperje.« Dušan Bulajić

 

7. Ashenspire: Hostile Architecture (Aural Music/Code666 Records)

»Ashenspire so na našo srečo zelo daleč od tega, da bi njihove misli in dejanja kaj oviralo. Fantazmatske strukture kapitalističnega realizma na albumu natančno in z veliko mero skrbnosti opredmetijo v vsakdanjih situacijah, pri tem pa kljub bežni umeščenosti v nekakšen avantgardni moment kompozicije gradijo tako, da pri poslušanju s plastenjem opustošenja peljejo skorajda v nekakšno stanje zamaknjenosti, na drugi strani pa z medklici ves čas zbujajo iz tega stanja in kličejo k akciji – tako na individualni ravni, še bolj pa v skupnostnih bojih.« Nina Hlebec

 

6. Seine: Naizust (Moonle Records/Vox Project/Agencija Konkurencija)

»Plato Naizust Seine opredeljujejo kot »konceptualno cjelino koja se bavi jezikom i riječima« – torej z jezikom in besedami. Tako bend na svoj način poveže vse tematike, ki se jih je lotil v svoji doslej zelo plodni karieri, zvok je dokaj preprost, Ivan Ščapec pa ga s svojim nežnim vokalom in privlačnimi besedami močno poživi in zapolni.« Izidor Košorog

 

5. Moor Mother: Jazz Codes (Anti-)

»Jazz Codes so poklon črnski kulturi, afroameriškim velikanom. Ne gre toliko za futurizem, gre za historičnost, gre za sedanjost. Poleg pričakovanih poudarjenih mitičnih osebkov afroameriške kulture, kot sta denimo Mary Lou Williams ali John Coltrane, s katerim se Moor Mother prek domače Filadelfije čuti še posebej povezano, pa avtorica v svoj panteon uvršča tudi novejše genije glasb afriške diaspore, pomembne za opisano kontinuiteto glasníkov afroameriške kulture. Kot so se OutKast, The Roots in D'Angelo, se tudi Moor Mother odziva na rasizem, kapital in nasilje, ki pretresajo Ameriko in še posebej udrihajo po Afroameričanki.« Dušan Bulajić

 

4. Rosalía: Motomami (Columbia Records)

»Rosalía na plošči Motomami ponuja kratke vpoglede v različne atmosfere obstoja pop ikone, ki ob pomanjkanju jasne zgodbe ali rdeče niti predstavlja raztreščeno poslušalsko izkušnjo in od poslušalca zahteva, da v enem trenutku potoči solzo, v drugem pa že pozabi na čustveno breme in uživa v razgibanih ritmih.« Dora Kavčič

 

3. billy woods: Aethiopes (Backwoodz Studioz)

»Billy svoje reference raje vleče iz zgodovinskih knjig ali pa kar direktno iz leposlovja, svoje besedne igre in njihovo dvoumnost pa gradi na nekaj nivojih višje od večine raperskih kolegov. Woods strelja z referencami in informacijami kot z naboji iz mitraljeza, včasih nas kakšen zadane direktno v čelo, večina pa jih, iskreno povedano, leti mimo naše glave, in to ne zgolj tako, da nam oplazijo uho, temveč švigajo par deset metrov visoko nad nami.« Izak Kermc

 

2. Chat Pile: God's Country (The Flenser)

»Zvok albuma God's Country najbolje opišemo kot eklektiko tesnobe, obupa in histerije. Američani s svojim sicer precej izrazito antikapitalističnim nazorom na novi plošči manj teoretično moralizirajo in se v naše uho zlijejo bolj kot nekakšni distopični popotniki v krizi modernega sveta. Kruto in počasi nas slečejo iz kože udobja, dokler naši kriki agonije ne postanejo eno z izrazito grozljivimi kriki vokalista.« Klemen Seliškar

 

1. black midi: Hellfire (Rough Trade Records)

»Plošča Hellfire je v mnogih pogledih sorodna svoji predhodnici Cavalcade, vendar po drugi strani predstavlja razvidno dovršitev tistega ekstravagantno-teatralnega etosa in bohotno pripovednega pesmopisja. Je vstop v peklenski filmski svet ironično sprevrnjenih melodram, fanatičnih likov in klavrnih antiherojev v glasbenem primežu hektično-brzega proga in sočnih spogledovanj z dediščino jazz-fusiona.« Luka Hreščak

 

domače naj Tolpe bumov™ leta 2022 ►

 

50. The Feminalz: Technoburlesque: Image Snatchers 3 (Kamizdat)
49. tachyon: Doing computer music volume one (ŠOP Records)
48. morvern: King Toro (ŠOP Records)
47. Pantaloons: Zbounce (samozaložba)
46. Kaja Draksler: In Otherness Oneself (Unsounds)
45. MeduzaleM: La Terza Gamba (On Parole Productions)
44. Britof: Ruins (On Parole Productions)
43. Birds of Unknown: Gently Sailing (samozaložba)
42. Octex: Minddrift (Polynya Music)
41. Miha Gantar: Introducing (Clean Feed)

40. Jana Beltran: To the Moon (Škuc)
39. Ana Pupedan: Na​š​i u kantini (samozaložba)
38. Igor Lumpert: I Am the Spirit of the Earth (Clean Feed)
37. 3:rma: a well-paved road (samozaložba)
36. Rok Zalokar: Speak Your Body (Nature Scene Records)
35. tetameta: Intera (samozaložba)
34. Pogum pogumnih: Pogum pogumnih (KUD Zvočni izviri)
33. DubDiggerz: 11 (DeepEnd!)
32. Nikki Louder: Ostani čista in kulturna (Moonlee Records)
31. New Balkan Wife: Ništaa (Krava 22)

30. Christian Kroupa x LCN: Worlds Connect (Kri Records)
29. Million Ear: Drink Soma (samozaložba)
28. Sacco di Tempo: Safe Changes (samozaložba)
27. dvidevat: Pulse Defusion (Kamizdat)
26. Fraw Blanka: Stranski učinki (Munje Records)
25. Slowmotion Livestream: Strange Repeats (Beton Records)
24. Lila Giljotina: Pop Filter (ŠOP Records/Mild Seven)
23. Niko Novak: Sentimental Drivel (samozaložba)
22. nikson: 3D (samozaložba)
21. nosferatu3285: The Twelve (ŠOP Records)

20. Smedja in Smetke: Štirje smetni časi (samozaložba)
19. Damir Avdić: Mainstream Horror (Kapital Rekord)
18. Kamra: Cerebral Alchemy (Avantgarde Music/Edged Circle Productions)
17. There Be Monsters: Rubikon (Klopotec)
16. Spiral Mind: The Inbetweens (Kapa Records)
15. DrummingCellist: Zabučale gore (samozaložba)
14. TiTiTi: Štafelaj (Zavod Sploh)
13. It's Everyone Else: Pirouette (Noise Appeal Records)
12. Etceteral: Rhizome (Glitterbeat Records)
11. Rush To Relax: Misli (Look Back and Laugh/Pop Depresija/Hidden Bay Records)

 

10. Vid Vai: Laminar Flow (For Those That Knoe)

»Na plošči Laminar Flow težko razločimo drugo konceptualno premiso kot soundtrack trenutek, ko se popolnoma predamo. Nekdo mi je nedavno predstavil argument proti ločevanju housa in techna ter za dobro muziko po principu radosti. Tako bi naj mlade generacije – še posebej tiste, ki poslušajo hard techno – zgrešile poanto. Lastna misel na povedano je zagotovo nasprotujoča, glasba ne bi smela nujno služiti le dobremu počutju kot najnovejši wellness izdelek, #selfcare #community, a lepa je misel o preprostosti izboljšanja svojega počutja. Navkljub prenekaterim slabostim pa je preprosto lep tudi debitantski LP Laminar FlowŠpela Cvetko

 

9. Zhlehtet: Portals Vol. 1 (samozaložba)

»Zalokar na Portals Vol. 1 ponovno pokaže svojo skladateljsko in producentsko spretnost tako s kompozicijami kot tudi z naborom kvinteta, ki je v takšni obliki močan akter tako na domači kot tudi na širši evropski in nenazadnje globalni glasbeni sceni. Gre namreč za nabor mladih, a zrelih profesionalcev z močno glasbeno identiteto, ki ji skladbe na albumu omogočajo več kot dovolj prostora za izražanje. Kljub vrnitvi ali mogoče predvsem zaradi vrnitve k bolj klasični jazzovski formi pa se kažeta tudi medsebojna povezanost in pravzaprav magija skupnega izraza, ki spreminjata kompozicije v veliko več kot zgolj seštevek njihovih sestavnih elementov. V upanju, da bo kolektiv Zhlehtet nadaljeval v svoji sedanji zasedbi vsaj še za Vol. 2, lahko zagotovo zatrdimo, da so s ploščo Portals Vol. 1 ustvarili močno kandidatko za domačo jazz plato leta.« Jan Kopač

 

8. Haiku Garden: Loose Contacts / Tense Present (Kapa Records)

»Haiku Garden se z novo izdajo ponovno posvečajo preteklosti – namesto v zgodnja devetdeseta se tokrat vračajo še kakih dvajset let dlje v zgodovino. Tako retrospektiva kot pristop še najtočneje definira Haiku Garden. Posvetilo velikanom preživetih momentov psihedelične vrtičkarje že od samega začetka ločuje od zeitgeista slovenskega podtalja. A tu ne gre za okostenelost nostalgične reprodukcije, ujete v statičnosti, temveč za nenehno dinamiko idej. Eppur si muove – z Loose Contacts / Tense Present se nazaj zazrti Haikujevci vendarle premikajo naprej. Na duh krautrockerskih sedemdesetih se podpišejo dovolj na veliko, da ohranijo elemente svojega shoegazerskega momenta – zoperstavitev svoji bolj zasanjani preteklosti pa na novi plošči z bolj sofisticiranim glasbenim eksperimentiranjem izvedejo dovršeno in suvereno.« Jaša Potočnik

 

7. Sahareya: Improvised colors (samozaložba)

»Celoten album seveda učinkuje kot predstavitveni album, ki je kljub močnemu vplivu SunnySuna še vedno Sahareyin izdelek. Izražanje lastne pozicije, introspektive, refleksije, s katero nam kaže, zakaj je tukaj in kako je prišla sem. Kam pa želi iti, je še vprašanje. Nedvomno ima eno oko ves čas uperjeno v tujino, kar kažeta uporaba angleškega jezika in produkcija, ki je v našem prostoru še razmeroma neraziskana, medtem ko nam je tak zvok bolj poznan iz Velike Britanije ali Amerike. Večletno piljenje in delo v studiu sta obrodila koherenten in zaključen izdelek, zato obstaja možnost, da se bo glasbenica ustalila nekje zunaj naših regionalnih meja. To gotovo ni projekt, ki bi obstal na mestu.« Ula Kranjc Kušlan

 

6. Matter: Haos (rx:tx/КАФАНА)

»Haos, ki ga najbolj zaznamuje neposredna izpoved brez zavor, je končna faza vrnitve iz mestnega in klubskega okolja v periferijo, ki jo postavijo na tri temelje: »poganstvo« »imam bogovov 100«, lokalpatriotizem »jebeš mistiko, sam še primitiven blokovc«, samodestruktivnost »zadi vidm palme, k gorijo, zmeri je vsega konc, kaput«. Matter se bodo pokončali sami, ko se jim bo zahotelo, iz inata. Zato je Haos njihova najbolj žalostna plata, katere najlepši trenutki so zares lepi. Nič hudega, če se nam naredi cmok v grlu ob napevu »ker sam zdej smo mladi«. Mi smo se spremenili, oni so ostali isti – za nas ne bo nikoli več 2016, zanje se ni nikoli končalo.« Pavel Lipovšek

 

5. Moveknowledgement: Lying Cobra (Moonlee Records)

»Lying Cobra nam postreže s povsem novo podobo Moveknowledgementa. Glede na to, da gre za skupino, ki se je v času svojega delovanja sicer zvočno spreminjala, a se ravno zaradi istega vokalista, Blažiča, ni nikoli zares odmaknila od svoje osnove, smo pričakovali album v slogu, no, pač Moveknowledgementa. Kljub temu so nas z žanrsko izbiro presenetili, kajti dosti bolj kot na postpunkovski rap funk bend, ki smo ga poznali, nas sedaj spominjajo na kakšen psihedeličen indie rock bend. Zmožnost tovrstne menjave sloga je občudovanja vredna, kajti podajanje skladb je ostalo na nivoju prejšnjih projektov, album moramo le poslušati ločeno od starejših plat.« Matej Kurinčič

 

4. Ezy-G YNGFirefly: Atamorgana (Gramofonoteka)

»Današnja slovenska raperska tvar je nemara že pretirano sublimirana, Ezgeta pa v nasprotju s tem s ploščo Atamorgana prispeva svoj zelo dobrodošel trden stik z realnostjo, s tlemi, z ulico in modrostjo. V primerjalnem smislu, ki je, kot izpostavlja tudi Ezgeta, eden stebrov hiphopovske tekme, pa gre album na slovenski sceni razumeti kot reality-check, prizemljitev in morda celo prelomnico, izziv za ostale. Plošča, ki jo bo zahvaljujoč novi sinergiji stare in nove šole, precejšnjemu številu res dobrih komadov, brezhibni zvočni podobi v kombinaciji s tako mnenjsko podprtim, vrhunskim rapom vsekakor težko preseči. Prav vsak, ki plošči dobro prisluhne, se od EZY-G-ja lahko kaj nauči.« Dušan Bulajić

 

3. Bakalina Velika: Zviezdna srebruo (Čadrg Records)

»Včasih se zdi, da smo vse pogosteje potisnjeni v pozicijo nemoči, iz katere nas rešujeta privzdigovanje glasu in neprestano opozarjanje na nastale krivičnosti v gmoti kriz. Po svoje pa ima tudi odsotnost glasu zdravilno moč. In kdo drug bi lahko pozval k takšnemu zavedanju kot ravno Jani Kutin, čigar življenje je tako močno prepleteno z zemljo in čigar uporna misel ima korenine še v panku s Čadrga. Njegove pripovedi so žive, od tu in zdaj, obenem pa nosijo starodavno modrost. Vabijo nas, da se učimo od rodnega sveta. Glasba, ki jo prinaša Zviezdna srebruo, za vsakogar ustvarja zavetje, zato izrečemo le še: hvala, Bakalina Velika, da svojo muziko delite z nami.« Enja Grabrijan

 

2. .travnik: Pubeci ne spijo (rx:tx/КАФАНА)

»Mnogi glasbeniki, sploh ljubljanski, ki so dosegali takšen produkcijski standard pop glasbe, so bili nekarizmatični, nekonsistentni in nesproščeni. Onstran Trojan pa je rap dolgo stagniral in sleng posledično vodenel. To ne pomeni, da so .travnik prvi in edini, ki so ga prebudili, so pa edini, ki jim je z glasbo uspelo v ravnovesje spraviti na videz nasprotujoče si scene in si pridobiti generacijsko zaslombo in pospešek. Ni čudno, ostajajo namreč simpatično navihani in predani svojemu delu. Kot bi rekel Ali En, imajo »tapravi stik, love dotik«. Pubeci ne bdijo zato, ker bi poslušali Onassisa in garali do onemoglosti, bolj gre za to, da … enega pa še láhkoPavel Lipovšek

 

1. Širom: Utekočinjeni prestol preprostih (Glitterbeat Records/tak:til)

»Širom z novim albumom ostajajo vestni raziskovalci planot svojega zamišljenega zvočnega planeta, a so dovolj domiselni in iskrivi, da prepričajo. Slednjemu je težko ugovarjati. Vendar se tu vprašajmo: koliko neodkritih planot še obstaja v tem bohotnem imaginariju tria? Koliko izlivanja lahko umetniško vodovje zasedbe še prenese, preden se popolnoma izčrpa? Najverjetneje bo treba odgovore preprosto prepustiti času. Za zdaj se Iztok, Ana in Samo še krepko oklepajo zasluženega naziva ene najbolj markantnih domačih skupin v zadnjem desetletju.« Luka Hreščak

 

 

Seznami preteklih izborov:

Naj Tolpe bumov 2021
Naj Tolpe bumov 2020
Naj Tolpe bumov 2019
Naj Tolpe bumov 2018
Naj Tolpe bumov 2017
Naj domače Tolpe bumov 2016 | Naj tuje Tolpe bumov 2016
Naj domače Tolpe bumov 2015 | Naj tuje Tolpe bumov 2015
Naj Tolpe bumov 2014
Naj Tolpe bumov 2013
Naj Tolpe bumov 2012
Naj domače Tolpe bumov 2011 | Naj tuje Tolpe bumov 2011

 

Naslovnica: Luka Hreščak

 

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentarji

🎁

Mooooo

Komentiraj

Stara, arhivska, spletna stran.