LEFTFIELD: Tourism

Recenzija izdelka
29. 7. 2015 - 23.00

Absolute, 2012

 

Neil Barnes in Paul Daley sta imeni, ki stojita za kultnim elektronskim dubovskim duom Leftfield, enem izmed pomembnejših imen znotraj elektronske glasbe. V zadnjem času za projektom Leftfield stoji le Barnes, saj se je kmalu po ponovni združitvi Leftfield leta 2010 podal na samostojno pot. Duo je v preteklosti šel namreč pogosto skozi turbulentne tokove in leta 2002 tudi začasno prenehal z delovanjem zaradi kreativnih nasprotovanj v dvojcu. Ponovno sta Barnes in Daley združila moči leta 2010, a samo za peščico koncertov. Eden izmed njih se je odvil v koncertni dvorani Brixton Academy, kjer sta Leftfield pred leti dvigovala precej prahu. Po koncertu je Daley dokončno zapustil Leftfield in prepustil vajeti v roke Barnesa, ki je nadaljeval s svetovno turnejo.

Tourism je neposredna posledica te turneje. Plošča spremlja odsek turneje, ki je potekal marca 2011 v Avstraliji na treh lokacijah: na Future Music Festivalu, gledališču Enmore v Sydneyju in v melbournskem klubu The Palace. Naslov žive plate, Tourism, pa izhaja iz dejstva, da je ekipa bojda tam uživala, kot da bi bili turisti na kakšnem mega dopustu.

Na plati se zvrsti 10 klasičnih komadov Leftfield, ki ostajajo v osnovi precej zvesti originalnim studijskim izvedbam. Ti živi posnetki so le malce daljši. Namreč, ne gre za klasičen DJ set, temveč za povsem koncertni potek, komad za komadom, vsak po svoje vokalno in z efekti zimproviziran. Tako bi lahko album vzeli tudi kot nekakšno zanimivo kompilacijo vokalnih remiksov, če bi seveda preslišali navdušeno množico ter Djum Djuma, ki jo spodbuja.

Malce konfuznosti nastane pri progresiji samih komadov skozi album, kajti vzeti so iz treh različnih nastopov. Gre za dokaj zanimiv koncept, saj je tako Barnes uporabil (verjetno) najboljše posnetke in iz njih sestavil album, ki deluje kot nekakšen soliden domači koncert. Kar se tiče same kvalitete zvoka albuma, bi jo le težko okarakterizirali za slabo, vendar pa je plošča Tourism kot živ album slab dokument prikaza stanja, v katerem je bil Leftfield takrat. Kot refleksijo lahko prek Soundclouda prisluhnete bootlegu nastopa na festivalu Homelands iz leta 2000. Dotični nastop je dober prikaz tiste leftfieldovske surovosti, ki je bila vseprisotna na rejv partyjih v času ob prelomu stoletja.

Na Tourism se sicer zvrstijo v veliki večini komadi iz prve plate Leftism. Le dva, Africa Shox in seveda Phat Planet, pa sta vzeta iz sledečega albuma Rhythm & Stealth. Plošča se odpre z veličastnim introm, ki ga skoraj enako graciozno nasledi Song of Life. Počasi se vklopi težek ritem in dinamika, ki se nato prelijeta v komad Black Flute. Med vsemi temi 4x4 hiti triphopovske skladbe Inspection, Original in seveda predzadnji Melt, ki mimogrede odlično ogreje množico za zaključno skladbo, delujejo kot nekakšni vmesniki. Zaključni komad Phat Planet, ki je eden slabših komadov z druge plate, kljub temu nedvomno služi svojemu namenu, saj je zelo ritmičen in v krogih fanov Leftfield dokaj cenjen štiklc.

Če spregledamo vse te pomanjkljivosti in prisluhnimo albumu kot le še eni malce bolj generični izdaji Leftfield, lahko ob tem še kar uživamo. Na plati so namreč zbrani vsi večji hiti benda in tudi kvaliteta zvoka je kar izjemna za žive posnetke. Poleg tega pa nas v času, ko se odvijajo poletni festivali, plošča Tourism zlahka vzpodbudi za kakšen muzikalen plesni dopust.

 

Še en Leftfield live bootleg:
https://soundcloud.com/homelands-2000-leftfield/leftfield-live-at-homelands

 

Leto izdaje: 
Avtorji: 
Institucije: 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Stara, arhivska, spletna stran.
randomness