MOTORPSYCHO and STÅLE STORLØKKEN: En Konsert for Folk Flest
Rune Grammofon, 2015
Ob obilju jazzovske in ambientalne godbe, ki k nam pricurlja z zasneženega severa, lahko človek precej hitro pozabi, da gre za območje s številnimi barvitimi glasbenimi scenami. Za mednarodni ugled ene izmed teh - na grobo jo lahko okličemo kar za rock - že vrsto let pridno skrbi kultna zasedba Motorpsycho. Svoj katalog polnijo redno in vztrajno, hkrati pa jim konsistentno uspeva zajeti tistega raziskovalnega duha, ki tvorjenje svežih idej loči od pogrevanja starih. Tokrat jih bomo na valovih Radia Študent ujeli tik pred izdajo novega albuma Here Be Monsters, ki ga bomo v Tolpi bumov secirali konec tega tedna, a pred tem si lahko privoščimo en krog za ogrevanje. V nocojšnjem RŠ koncertu torej poslušamo En Konsert For Folk Flest, v prevodu ‘en koncert za večino ljudi’, ki ga je kultna grupa izvedla lansko leto v sodelovanju z dobrim znancem Stalejem Storlokkenom.
En Konsert For Folk Flest predstavlja posebnost v diskografiji norveških rokerjev. Pravzaprav gre za nekoliko obširnejšo kolaboracijo, kot smo je v taki godbi vajeni. Storlokken, ki sicer igra klaviature pri Elephant9, Supersilent in drugod, je tukaj zadolžen za igranje ogromnih cerkvenih orgel Steinmeyer, ki prebivajo v katedrali Nidarosdomen v Trondheimu. Ta redek privilegij igranja v edinstvenem zvočnem okolju jim je omogočil organizator festivala Olavsfestdagene, v sklopu katerega se je koncert tudi zgodil. Lokaciji primerno so k sodelovanju povabili tudi pevski zbor Kammerkoret Aurum, kar je še ena posebnost koncerta in hkrati izziv za vse udeležene. Sestavljanje aranžmaja za sodelovanje jazzovskega klaviaturista in eksperimentalnih rokerjev že samo po sebi ni preprosto, a ko v enačbo dodamo še 24 glasov, dobi naloga povsem novo razsežnost. Poleg vsega tega je pri performansu sodeloval tudi godalni dvojec Sheriffs Of Nothingness. Na papirju se zdi našteto kot ena precej naporna zmes, a s skrbno kompozicijo jim je očitno uspelo najti ravnotežje med zvočili, saj celota na koncu deluje precej kohezivna in jedrnata ter nikdar prenasičena.
A razlogi za edinstvenost albuma se tu ne končajo. Še ena precej presenetljiva posebnost je dejstvo, da je to prvi Motorpsycho album z besedili v rodni norveščini. Lirske motive je zasedba našla v knjigi Johana Harstada ‘Manifest for folk flest’, ki je tako v originalu kot v angleškem prevodu tudi priložena albumu. Slednji vključuje cel paket dodatne vsebine: poleg omenjene knjige in dveh plošč, na katerih je koncertni posnetek, se najde notri še knjižica z besedili in ostalimi informacijami ter DVD-plošček z video posnetkom celotnega koncerta in enournim dokumentarcem o pripravah na koncert. Iz te intenzivne dokumentacije procesa ustvarjanja je jasno, da so se sodelujoči že pred začetkom zavedali razsežnosti in edinstvenosti tega projekta ter stvar načrtovali in izpeljali, kot se zagre. Priporočen posluh; tako za ljubiteljice in ljubitelje progresivnega rocka z epsko noto kot tudi za vse ostale izven kakršnegakoli žanrskega konteksta.
Prikaži Komentarje
Komentiraj