La Dispute, UnBlind
Channel Zero, 14. 6. 2012
Žal se na domači hardcore in punk rock sceni pogosto zgodi, da ameriške zasedbe, ki predstavljajo nove zanimive interpretacije glasbe omenjenih žanrov, k nam pridejo šele takrat, ko preigrajo večino klubov zahodno in severno od nas. Takrat so te zasedbe pogosto tudi v rahlem zatonu, v prvih vrstah jih zamenjajo drugi bendi. Na srečo z michiganskimi La Dispute ni tako, saj jih je domača scena ob pomoči organizatorskega dvojca Dirty Skunks s sinočnjim koncertom v klubu Channel Zero na Metelkovi ujela še ravno pravi čas. Zasedba iz mesta Grand Rapids namreč že vse od odmevnega preboja s prvencem »Somewhere at the Bottom of the River Between Vega and Altair« pred štirimi leti opozarja nase kot ena od najprepoznavnejših zasedb zadnjega vala hardcora.
Minulo leto so La Dispute izdali drugi album »Wildlife«, ki je sicer nekoliko razdelil njihove sledilke in sledilce, nekateri so jim tudi obrnili hrbet. Vendar skupina kljub temu ostaja med vidnejšimi bendi hardcore žanra, v katerem si sluhovode fenic in fenov deli še s svojimi sodobniki, kot so Touche Amore, Defeater in bolj pankrokerski Make Do and Mend.
La Dispute svojo glasbo gradijo na posthardcoru, screamo hardcoru, progresivnejših prijemih, postrocku in tudi srednjezahodni emo punk glasbi. Vplivi švedskih The Refused in teksaških At The Drive-In so jasno vidni. Skupina je iz množice skupin glasne in tresoče neodvisne glasbe izstopila predvsem z odprtimi, čustvenimi in proznimi besedili, ki jih vokalist Jordan Dreyer na odru predstavlja v obliki govorne besede ali kričečih izbruhov. Tako poudarjene besede in občutja cinike seveda pustijo hladne, tiste, ki so jim namenjene, pa obdržijo v sami bližini zasedbe. Tudi pri nas La Dispute prepričajo mnoge. O tem nas je prepričal napolnjen Channel Zero, ki se je s svojo domačnostjo izkazal kot nadvse primeren prostor za skupinino predstavljanje glasbenih idej. Lahko bi trdili, da se skupina bolje znajde na manjših, intimnejših odrih.
To je bilo vidno tudi sinoči, ko so La Dispute z vsakim naslednjim komadom bolj razgrevali ozračje metelkovskega kluba. Na njegov oder so prvi sicer stopili krški nadobudneži Unblind, ki so presenetili z odločnim družbenokritičnim melodičnim hardcorom. Ta se zavoljo večje zanimivosti ne zadržuje samo v območju hitro bezljajočega ritma, ampak z menjavanjem ritmičnih delov in dokaj zanesljivega močnega vokala gradi zanimivo in pri nas dokaj nerazvito idejo hardcore glasbe.
Glavna skupina večera, La Dispute, so v uro dolgem predanem nastopu, na katerem so igrali večinoma komade z nove plošče »Wildlife«, ponudili odličen, čustveno ubran in prepričljiv nastop. Peterica glasbenikov v zamišljeni glasbeni podobi predstavlja zanimive in gibljive ritme, ki mestoma popolnoma izpadejo iz pogosto togega žanra hardcore glasbe. Omenjene ritme bi lahko označili celo za plesne. S temi ritmi, ki jih dopolnjujejo z melodičnimi in zvočno čistejšimi kitarskimi zvoki, spuščajo in dvigajo intenzivnost svojega nastopa. La Dispute na takšen način ohranjajo potrebno napetost, tako nujno za dobro koncertno izkušnjo, in poudarjajo v besedilih zapisano močno čustveno izpovednost. Sinoči je skupina brez večjih odklonov nastop vodila povezano in skladno ter ob neizumetničeni odrski prezenci in s pomočjo navdušenega odziva občinstva pripravila enega od boljših koncertov tovrstne glasbe v minulih mesecih pri nas.
Prikaži Komentarje
Komentiraj