50 let hiphopa – komadi, ki so definirali hiphop, 1. del
Odsotniška serija letošnjega poletja in jeseni, ki se bo zgodila ob dopustih, boleznih in odstotnostih Jize, bo na svoj način zaznamovala 50. obletnico hiphopa, ki ga letos globalno praznujemo.
Za prvo v seriji oddaj ob 50. obletnici hiphopa smo zagrizene rap fene, poznavalce, novinarje, DJ-je in MC-je povprašali po dveh komadih, ki sta po njihovem definirala žanr. Seveda bi bili odgovori jutri verjetno povsem drugačni in z več razmisleka bi prišlo tudi do več komplikacij, a bistvo je, da se o tem ne razmišlja pretirano in hitro izstreli dva komada, ki sta definirala žanr. Tu gre seveda tudi za lastne percepcije, globalne in lokalne percepcije in vse ostalo.
DJ:
DJ K'POW, kapo di banda štacune Big Nose, veteranski ljubljanski DJ, del ekipe Gor
1. BIG DADDY KANE: Raw .
»eden od klasik v 80-ih, ki je definiral zvok hiphop žanra in populariziral uporabo samplanja.«
2. ERIC B & RAKIM: Follow the Leader
»spremenil emsi flow v hiphopu«.
DJ NINJA, na pol upokojena prva slovenska hiphop dj-ka
3. NWA: Straight Outta Compton
4. GRANDMASTER FLASH & THE FURIOUS FIVE: The Message
»vsak po svoje nek statement razvoja določenega stila na obeh obalah. Še danes skoraj himni west/east coast rapa.«
Glavonje:
NAPO-LEE-TANO, hiphop poznavalec, ustanovitelj oddaje, ki je poslušate, marketingar, kuhar, radijski in tv špiker/voditelj, kulinarični in glasbeni recenzent.
5. PUBLIC ENEMY & ANTHRAX: Bring tha Noize
Napo je kompoziciji izbral iz gledišča ljubljanske scene. Ko so Public Enemy zaružili svojo klasiko z Anthraxi so na ulici med publiko, ki je rap vzemala za nek plastični žanr, legitimizirali hiphop in ga s tem postavili v občo »poznavalsko« sceno.
6. THE ROOTS: Proceed
The Roots so na drugi strani domnevno plastičnost, ki je bila hiphopu očitana, razblinili z ljubljanskim drugogodbaškim nastopom in zato, ker je bil to živi bend. Če so Public Enemy z Anthrax ujeli uličarje, so The Roots ujeli t.i. intelektualistično jazzovski krog.
MADAFAKIN CUCEK, nekdanji dopisnik oddaje, ki jo poslušate, ena najbolj poznavalskih hiphop glav doline Šentflorjantske, raperski kolektor in dežurni raperski arhivar hudobij.
7. BOOGIE DOWN PRODUCTIONS: I'm Still #1
»ker že Krs-ov line notri pove vse: »50 years down the line, you can start this cuz we'll be the old school artists«
8. ERIC B & RAKIM: Let the Rhythm Hit 'Em
»ker je Rakim najbolj revolucioniral mc game v smislu intelekta, kompleksnosti, nepredvidljivosti in ker je ta komad njemu najljubši prikaz njegovega John Coltrane flowa.«
GREGA TEŽAK aka GEORGY BESTIĆ, hiphop glava že dve desetletji in pol, najboljši »nevplivnež« na socialnih medijih, dežurni pivec alkoholnih derivatov in prvi botanični kuhar prestolnice.
9. IMMORTAL TECHNIQUE – Dance with the Devil
»Storytelling pač«
10. JAY-Z: So Ghetto
»najhudejši beat in flow, ki lepo teče čez njega«
DJ BORKA aka BORJA MOČNIK, založnik, DJ, avtor oddaje »Breakwave« na Radiu Študent in Proti etru na Valu 202, hiphop fanatik, promotor, raperski piflar in digger.
11. WU-TANG CLAN: Protect Ya Neck
»Prvi single Wujev, čisti underground, čista surovina, čisti diy. Da je bilo nekaj takega izdano 1992, torej isto leto kot recimo »Jump Around« in »Time 4 Sum Aktion«, je čisto noro. Nekaj čisto drugačnega in začetek obdobja, ki ga je RZA poownal. Najprej izdan v samozaložbi in prodajan iz prtljažnika, ostalo je zgodovina.«
12. ULTRAMAGNETIC MC'S: Ease Back
»Res trdo, prelomnica obračanja samplanja ter začetki enega najbolj originalnih modelov hiphopa sploh, ki je že takrat pisal besedila kot nihče drug«
mc-ji:
PIŽAMA, nekdanji državni freestyle prvak, rap fen, (na)pol upokojeni raper, prevajalec, komik, literarni molj, gorski kolesar in fitness manijak.
13. DE LA SOUL: Stakes Is High
»ker se ukvarja z večno temo resnične ljubezni do kulture proti mainstreamu.«
14. THIRSTIN HOWL III: Frogstyle
»ker ima vse: hude besedne igre in pančlajne ter sledi sam svoj mojster ideologiji, ki pofura hudobije brez velikih založb.«
AMO, še en nekdanji freestyle prvak, raper, organizator dogodkov, socialec, fuzbal fen, eko manijak in še kaj drugega.
15. AUDIO TWO: Top Billin'
»zato, ker je zgodaj pokazal, da lahko tudi z minimalno/nedodelano produkcijo in pronicljivim vokalom narediš ultimativni citatni komad za vse možne generacije za teboj. »
NWA: Straight Outta Compton
»ker je arhetipični gangsta rap komad, ki je postavil zahodno obalo na vrh zemljevida in položil temelje za celo bodočo žanrsko manijo.« - komad smo že zarolali in ga ne bomo še enkrat.
KLEMEN KLEMEN, trnowska ninja, avtor in raper najbolj prodajane domače hiphop plošče na sploh, raperska starosta, hiphop glava.
16. DR. OCTAGON: Blue Flowers
»edina slaba stvar je, da komada ni posnel pod svojim imenom Kool Keith, saj veš, KK kot Klemen Klemen pa to, haha. Model je resen bolnik, ninja brez primere.«
17. SCARFACE: Money Makes the World Go Round (feat. DAZ)
»največja ninja med raperji. Včasih, ko so bile knjžice v cd-jih za naročati in to, smo kar klicali v Texas in rapal v telefonsko tajnico in govorili "ti si ninja". Saj verjetno on tega ni poslušal, sploh cifra ni bila njegova, ampak največji jack od vseh. Rap-a-lot, džija.«
18. AKINYELE: Fuck me for Free
»ne morem sam dva komada. Men pripada en več. Nekaj sem slišal, da ima tip striptis klube po New Yorku pa to. Porno ninja. Vedno samo fuka v komadih, to so pa res keš pičke pol pa to. Ne vem, če še kej snema, sam bi bilo pa noro, če bi. Jaz sem to full nažigal.«
Kickerji:
JIZAH, avtor oddaje, ki jo poslušate
19. DE LA SOUL: I Am I Be
»kar so De La Soul naredili z albumom »Buhloone Mind State«, verjetno najbolj nesinglastim albumom njihove kariere, je bilo noro. I Am I Be pooseblja ta pomemben album, ki nam daje misliti, da si težko ustvarimo top 10 najboljših emsijev brez Posa. Nasploh so De La Soul s svojo drugačnostjo, pristopom in menjavo stilov tisti, ki so vedno poudarjali kako je hiphop lahko kreativen.
20. KOOL G RAP & DJ POLO: Streets of New York
»G Rap je pionir mafioso rapa. Ko narediš mafioso rap kul in to z »govorno napako« in to globalno prodaš svetu, raperji za teboj pa iz tega kreirajo mega kariere, si bog. In Kool G Rap je bog, mogoče najboljši uvodni komad na kateri koli rap plošči je tale uvertura v Wanted: Dead or Alive«.
ARNE aka DJ WHITE AF, dj in dežurni tehnik oddaje, ki jo poslušate zadolžen za dodatek, če bo ostalo kaj časa
21. SLICK RICK: Children's Story
Prikaži Komentarje
Komentarji
Posnetki za 2., 3. Del?
Do eeet
Komentiraj