Comeback Kid, Smedja in Smetke, Gründ @ Orto bar
Orto bar, Ljubljana, 18. 6. 2023
Izpuhi vročine iz asfalta so v polnem zamahu in poletje že na veliko razgalja svoje zobe. Navkljub temu se je krepka peščica nadobudnežev preteklo nedeljo zbrala v Orto baru, voljna iz sebe izpustiti več švica kot kadarkoli prej. V duhu ponovnega odkrivanja priljubljenosti hardkora so se pri nas ustavili Kanadčani Comeback Kid, težkokategorniki žanra, ki jih v intimnem okolju neprezračene kleti nismo videli že od leta 2015. Ceremonij podoživljanja najstniške utesnjenosti pa je, kakor se spodobi, odprla sama smetana domačih ansamblov, hardkor pank Kranjčani Gründ in hrupotvorni čarodej Smedja in Smetke.
Orto bar je zopet postal svetilnik za vse ljubitelje težkih hardkor ritmov. Nekaj do osme ure zvečer so dvorišče preplavile vojaške cargo hlače in skrbno kurirane bendovske majice, dolge nogavice in snapback kape. Skratka, vsi kulturni označevalci hardkora, a s slovenskim pridihom. Ob vstopu v dvorano so nas prijetno pozdravili brezplačni plakati, šank in dobro založena merch miza, sveti gral na njej pa je bila vinilka Heavy Steps, najnovejša plošča osrednjega benda večera. Kaj kmalu smo slišali prvi trušč in kača obiskovalcev se je zvila za vogal, kjer so se na oder ravno povzpeli Gründ.
Publika mlajših, tistih v srednjih letih in starejših je zavzela pozicije zadaj za mizo ali pa spredaj v tedaj še mirnejšem predodrju, pripravljena, da jo odplakne pank. Uvodni set morda najobetavnejših zastopnikov je kri po žilah poslal s sunkovito svežino hardkor kaosa in, kljub šušljanju, da zasedba ne misli vztrajati, so Gründ zavladali še enemu odru. Čeprav je v ospredju sprva zevala precej velika podkev, je bila ta po šali na račun gospodovega dneva hitro zapolnjena s prvim mošem, predvsem pa so se lahko pohvalili s prvim skokom z odra. Motivacija zanj je bila lepa gesta zastonjske majice za prvega hrabrega odrskega potapljača.
Gründ so v set vlili novo energijo, zahvaljujoč decembra lani izdani plati Iz pizde v pizdo. Okornosti porodnih tegob so se razblinile v luči dobro povezanih komadov in odlične interakcije med bendom in publiko. Posebej simpatičen trenutek je bil nesrečen zagodek, ko je kitaristu počila struna in je vokalist Gal zadevo brž obrnil v ironičen intermezzo. Občinstvu je pojasnil, kaj se dogaja, in pahnil vidno zmedenega basista v ospredje, češ, na žalost je struna počla, bomo zdej zamenjal vmes, bo pa naš basist igral zaključno pesem Spuži kvadratnik. Natanko ta ples med ostro glasbo in hitrim humorjem je ustvaril krepko vez med bendom in poslušalci, zaradi katere se lahko še naprej veselimo njihovih koncertov.
Časovnica dogodka je namigovala večer dolgega balasta, a je kmalu postalo jasno, da je bila sestavljena s čik in pivo pavzami v mislih. Dobra odločitev, Orto bar bi namreč zaradi zavidljivega števila obiskovalcev lahko postal nevarna neprezračena kletka, za pavzo na zraku smo bili zato vsi hvaležni. Naslednji nas je s hrupom v klub zvabil Matic Medja, mračni jezdec ljubljanskega one man grindcore projekta Smedja in Smetke. V svoji tipični zasedbi on, leptop in kitara je z enim mnogih vnaprej posnetih vmesnikov pričel svoj set. Viže Smedje in Smetke so minutne, skoncentrirane bombe, prepletene s humorističnimi uvodi, ki služijo kot komentar na nišno interno sceno hardkora, spet drugič kot komentar na širšo družbo. Z njimi je nekako razbistril sicer dokaj lomasten venec bendov, pravzaprav je v vseh najboljših pogledih set deloval kot res brutalen stand up. Matic je kot nekakšen medgeneracijski diplomat prvi spregovoril o pomembnosti dotičnega koncerta, o levjem deležu inspiracije zanj ter za lokalno sceno in sceno na sploh, h kateri so veliko prispevali Comeback Kid. Med rjovenjem starih bengerjev, kot je Življenje je lepo, in povsem novim komadom Pank poletje je Smedja govoril o ustvarjanju zdravega hardkor prostora inkluzivnosti in ničelne tolerance do vseh oblik nestrpnosti. Zapustil nas je z besedami newjerseyjevskih hardkorovcev Gel: ohranite hardkor za spačke.
Nekaj do desete ure so oder zavzeli Comeback Kid. Fotri večera, prekriti z več tatuji kot kože, so Orto bar zatresli z naslovnim komadom s sveže plate Heavy Steps. Kanadčani so zveneli bolje kot kdajkoli, ves tempo nedavnih turnej in starošolske dobrote novega materiala so v celoti požrli z ljudmi povsem poplavljeno predodrje. Ob prihodu Comeback Kid je dvorano navidezno zapustil ves samoohranitveni nagon poslušalcev, večer je bil zaznamovan s trajnimi mošpiti in vratolomnimi skoki z odra. Narod je izgubljal vse – od kap do telefonov, na neki točki je v strop odfrčala ena samcata New Balance superga, ki jo je recenzent pospravil na obrobno polico dvorane v upanju, da jo pobere lastnik, a je tam samevala do konca koncerta. Vse skupaj je bil en velik odraz potešenega notranjega najstnika, kar so Comebacki vzeli za svoje.
Bendova interakcija s publiko je bila odlična, navdušen nad našo energijo pa je pevec Andrew Neufeld večkrat zapustil zavetje odra in se spustil v kaos pod njim, tam je mošal, prepeval in skakal na intimnejše komade s starejših plat. Večkrat je omenil njihov lanski nastop na Punk Rock Holiday in spraševal, komu med obiskovalci jih je uspelo ujeti na prejšnjih obiskih zelene Slovenije. V nekem trenutku smo celo poskusili skupaj izvesti nekakšno plesno two-step rutino, ki jo je za nas pripravil Andrew, a je razpadla ob udarcu na prvo tolkalo, sla po mošanju je bila prevelika. Dobri stari hardkor je polnil naša ušesa in kljub zatohlosti dvorane in povsem prešvicanemu podu smo vztrajali. Neprestano spodrsavanje plesalcev ni bila ovira, mošpit bonton je bil na nivoju, koncert pa smo tako lahko zaužili brez večjih nevšečnosti. Krona že tako močne setliste starih in novih viž pa je bil zadnji all out komad Wake the Dead iz daljnega leta 2005, ki je iz publike iztisnil še zadnji atom hardkorovskega duha.
Nedeljski koncert Comeback Kid ob podpori domače falange, Gründov in Smedje, je bil uresničenje mokrih sanj vseh ljubiteljev izrecno hardkorovske glasbe. Zadovoljstvo so našli tako mladi kot stari oboževalci, kar je dokaz, da je Ljubljana več kot zmožna upravičiti takšne koncerte na nivoju, ki smo ga lahko v preteklosti že izkusili.
Prikaži Komentarje
Komentiraj