Ana Pupedan in Jani Kovačič: BESNE PESMI
ZARŠ, 2017
Od začetka novembra leta 2012 do konca junija 2014 so v Sloveniji po različnih mestih potekali protesti proti takratni slovenski vladajoči politični eliti. Klovnovstvo, cinizem, nesramnost, sovražni govor, korupcija, medsebojne partijske zdrahe – vse to smo državljani opazovali že od osamosvojitve. Bolj kot boj za dobrobit ljudi je bil pomemben boj za političen vrh. Vse to so dodatno spremljale še nerazčiščene orožarske afere. Te so se do samega vrhunca povzpele z afero Patria.
Resničnostni šov, ki nam ga je takrat že nekaj časa uprizarjal dobršen del političnega, demokratičnega izbora dezorientiranih ali celo namerno rušilnih in v svoj svet obrnjenih politikov, lahko označimo kar kot pritlehno politikanstvo. To se je uveljavljalo kljub gospodarski krizi leta 2008, ki je močno prizadela praktično ves svet, tudi Evropsko unijo in Slovenijo. Dokončno so se razblinile slovenske osamosvojitvene sanje. Švice od nikoder, a vse več nezaposlenih in revščine. Vse več gospodarskega in drugega organiziranega kriminala. Vse večja nesposobnost uveljavljanja ali celo zanemarjanje osnovnega načela politike, ki je delovanje v dobro ljudi. Takšne razmere so dodobra načele verodostojnost oblasti. Na kratko, vladala sta politična neetičnost in strah pred še dodatnimi posledicami krize. Te smo doživljali v vesteh, ki so prihajale iz prezadolžene Grčije, in iz uradujočega Bruslja s strategijo zategovanja pasu ter rezanja proračunskih sredstev.
Ne. Ni pomota. Smo na valovih Radia Študent v oddaji Tolpa bumov. Takšen uvod za predstavitev dvojnega albuma, posnetega v živo v Ajdovščini v Dvorani prve slovenske vlade in v Mladinskem centru Postojna, nam razkriva prostor in čas zametkov tega obširnega glasbenega dela. Pesmi so začele nastajati v času vseslovenskih vstaj. Besedila Janija Kovačiča so uglasbili s pivško zasedbo Ana Pupedan in tako združeni zabeležili ter obeležili pomemben zgodovinski trenutek. Pravzaprav se o vstajah kaj prida več ne govori in upamo, da se je neupravičen pregon protestnikov že zdavnaj končal ter da so bile laži nekaterih neprotestnikov ustrezno obravnavane kot »pometeno pod preprogo, vendar nikdar pozabljeno«.
Kot pravi ljudski glasbeniki, združeni tudi z besedno igro JANAI KO PUPEVA DANČIČ, so vir duha časa, ki je minil, a se ne sme izgubiti. So udeleženci dogodkov in nosilci zgodovinskega spomina, ki priča. In je orožje, ki ne ubija, a gradi boljše življenje. Pričevanje na dveh ploščkih v 36 pesmih v dolžini malo več kot dveh ur ali malo manj kot treh ur. Dvojni album z naslovom BESNE PESMI ni nekaj, kar zgolj priča o preteklosti. Kot sami pravijo, je ta album njihova prabitnost. »Program spevnih pesmi, prigodnic za vsakdanjo rabo, za te neperspektivne čase. Zaigrajte si jih in morda vam bo lažje!« Po poslušanju lahko to izjavo potrdim in trdim dalje. Da so ob že znanih tradicionalnih izposojenih ljudskih napevih iz širše nove in tudi prvobitne stare domovine nastale tudi nove pesmi, med katerimi bodo nekatere verjetno ponarodele.
Ponarodele kot Janijeve Revolucija, Delam in Otroci samohranilk. Ali kot Anini Wat Kan Aj Du in Resničen svet. Pridružile se bodo razpoznavnosti pesmi, kot so ponarodele s tega dvojnega albuma: Kje so stezice, navdahnjena z novo ekološko zavestjo. Ali Ca ira/Saj gre in La Carmagnole/Karmanjola, ljudski pesmi, ki so ju prepevali v času francoske revolucije. Ali prepesnjena Internacijaonala in ozaljšana s sodobno neoliberalistično bivanjsko priliko. Popevka Dokončni udarec - Mossa finale, katere refren je zložil Oliver Testa, je krvoločna, grozovita pesem, vendar premetena z željo in ukano za preživetje in za zmago tlačenih.
Pravzaprav ni več kaj dosti reči. Izkušeni glasbeniki nam predstavljajo sodobno ljudsko glasbo, ki poleg frajtonarice gode in brenka izročila svetovne ljudske glasbe in popularne muzike. Naj vas ne preseneti, če boste v pesmi Ljudje govorijo prepoznali angleške težkokategornike Motorhead. In naj vas ne razžalosti, da da bo v naši zvočni predstavitvi besnih pesmi našla mesto zgolj ena tretjina celotnega albuma. Album uradno izide jutri. In prav tako jutri jih lahko vidite na odrskem nastopu v okviru festivala Tresk! v Katedrali Kina Šiška. Vabljeni na urbano veselico z urbano ljudsko glasbo. Četrtek je fantovski dan. Vabljene tudi vse punce in žene. TRESK! In čestitke ob dnevu žena.
Prikaži Komentarje
Komentiraj