Ancient Methods: The Jericho Records
Ancient Methods, 2018
Miselni zidovi, še nerealizirani Trumpovi zidovi ali v glasbeni maniri zidovi zvoka, another brick in the wall ter med vsem drugim tudi music will tear down walls, vse to so mantre nemškega producenta Ancient Methods oziroma njegove istoimenske založbe. Berlinskemu producentu je konotacija podiranja zidov zagotovo blizu in to ne le zaradi čiste fizične moči, ki jo ima njegova glasbena mešanica techna, EBM-a in industriala. Nepričakovano pa tokrat vseeno nimamo stika s političnim ali s politizacijo tega abstraktnega koncepta zidu. Omenjeni zidovi tu označujejo mitske zidove biblijskega mesta Jeriha, ki ga je izraelska vojska pod vodstvom Yehoshue - oziroma angleško Joshue - zavzela. To v zgodbi dosežejo z igranjem na trobente, katerih zvok dobesedno odpihne obrambne zidove.
Že omenjena zgodba in njena vizualna podoba spremlja Ancient Methods že od First Method, prve izdaje pri lastni založbi iz leta 2007. Sedaj, enajst let kasneje, smo končno deležni albuma The Jericho Records. Ta izkristalizira producentovo dolgotrajno fascinacijo nad biblijskim motivom in prvič ponudi dolžinsko polnopraven album. Obenem današnji album prerašča svoje predhodnike z levitvijo v nekaj večjega kot le skupek skrbnega balansiranja situacijsko raznolikih kosov z ambivalentnimi namigi na zidove Jeriha. Vprašanje na mestu je torej, ali producentu uspe doseči notorično težko legitimacijo konceptualnega albuma. Če nanj ne gledamo le kot na vrsto PR-ja ali kot na baročni okrasek, pridan k povprečno dobri muziki.
Izdaja drzno deklarira namero po glasbeno pripovedovalskem potovanju že z delitvijo na tri poglavja, The City of Jericho, The Battle in The Aftermath. Otvoritveni Walls nas sooči z zidom basa, ki se prelevi v distorzirano zaveso in ... bitka se začne. Hrustljave koračnice se izmenjujejo z ambientalnimi svarili, ki ponujajo le dve možnosti izhoda. Pristanek v triumfu animalistične potrebe po plesu kot v komadu Crack and Collapse in the Storm of Lights ali v veličastni procesiji počasnega, a nezadržnega uničenja v komadu The Seven Shofars.
Ancient Methods slika vzdušje, zvočen ep, potovanje, ki simbolično pretvarja v materialno. Včasih celo do mere nehotenega kiča, kot na primer z rožljanjem mečev v komadu Swordplay. A jasnejšega poteka zgodbe zagotovo ne bi mogli pričakovati. Zvočni elementi sami v kontekstu pripovedovanja zagotovo izpadejo bolje kot pogosto težko razumljivi vokali, ki jim umanjka premislek o izvirnosti. Čeprav bi producent lahko brez težav izpustil komad ali dva s konca plate, saj ta doseže zajetnih sedemdeset minut, tu ni sledu dolgočasja. Po kriteriju čiste veličastnosti s svetlobnimi leti prednjačijo komadi, v katerih gostujejo Regis, Orphx in Prurient. Kljub temu pa jih ne moremo označiti za tujke ali razločiti, kaj v njih je delo Ancient Methods in kaj delo gosta.
The Jericho Records je drama, osebna interpretacija zgodbe, razrešene primarnih konotacij. Resnično nam je najbrž vsem blizu ideja rušenja in novega, čeprav nasilnega začetka poti. Ancient Methods je hipotetično tako sam svoj Joshua. S svojo glasbo ruši žanrske zidove, ko se ne identificira z eno ali drugo estetiko techna, wavea ali industriala, uporablja pa zvočne podobe vseh. Če predvidevamo še korak dlje, lahko njegovo glasbo razumemo kot apolitično pripovedovanje zgodb. In čeprav, ponovno predvidevamo, na ta način izgubi določeno moč glasbe, pa vseeno pridobi zgodbo, unikatno in čisto odbito.
Prikaži Komentarje
Komentiraj