DUDS: OF A NATURE OR DEGREE + MARAUDEUR: MARAUDEUR
Pozornost tokratne Tolpe bumov namenjamo dvema kratkima albumoma zasedb, ki izhajata iz podobnih rodnih domov glasbenih vplivov, vendar vsaka sledi lastni zvočni poti. Ponekod ju ti pripeljeta do srečanj na abstraktnih križiščih melodičnih sorodnosti, kot prvo geografsko presečišče in dejansko srečanje pa jima bo služil metelkovski klub Channel Zero, kjer bosta zasedbi Duds in Maraudeur v soboto, desetega februarja, nastopili v sklopu cikla koncertnih dogodkov Level Up. Pred prihajajočim dogodkom tako danes pod luč postavljamo njuna nedavna, lanskoletna izdelka. Duds bodo tu torej nastopili s svojim prvim malce daljšim izdelkom Of A Nature Or Degree, izdanim pri založbi Castle Face, Maraudeur pa s svojim že tretjim samonaslovljenim albumom, za katerega izid je poskrbela založba Bruit Direct Disques.
Duds: Of A Nature Or Degree (Castle Face, 2017)
Podajmo se najprej čez lužo oziroma preliv, Rokavski preliv. Iz Velike Britanije, natančneje iz Manchestra, prihajajo Duds. Gre za včasih petčlansko, kdaj pa tudi sedemčlansko zasedbo mladeničev, ki so prvi angleži, s katerimi je sodelovanje sklenila ameriška založba Castle Face v lasti Johna Dwyerja iz benda Thee Oh Sees. Od tu zdaj z Of A Nautre Or Degree nadvse suvereno širijo svoj manchesterski post-punk in no wave zvok ne le na ameriški, temveč na globalni glasbeni trg.
Z ozirom na njihov manchesterski izvor in vzhajajočo sceno revitalizacije osemdesetih, znotraj katere danes pogosto razbiramo kritiko nostalgije ali imitacije, se težko ognemo primerjavi z nekaterimi bendovimi someščani, aktivnimi pred trideset leti. Vpliv zasedb, kot so Ludus, The Fall, A Certain Ratio in drugih, je očiten, a Duds s samosvojo muzikalnostjo tudi presežejo te točke reference in ustvarijo edinstven prvinski kaos harmonije.
Dvanajst pesmi s plošče Of A Nautre Or Degree zaradi svojega amfetaminskega zagona in hitrosti ne preseže petindvajsetih minut trajanja. Najdaljši komad, inštrumentalni Split On Both Sides, teče komaj tri sekunde čez tretjo minuto. A v kratkosti ni popolnoma nič slabega. Duds v ozek časovni okvir spravijo ogromno in ravno prav. Njihovi komadi v etosu free jazza in duhu anti-etosa no wava drvijo čez disonantne menjave ritmov in atonalno preigravanje, ki pogosto zveni, kot bi zasedba želela ubežati usklajenosti med posameznimi sestavnimi deli. Kljub izredni kakofoniji pa zadeva deluje. Basovske in kitarske linije so lahko repetitivne, a tudi popolnoma vznemirljive, anksiozno predirljive. Če bi tu zopet iskali primerjavo s predhodniki, bi jo zagotovo našli v Gang of Four. Za občutek ritmičnega razvoja včasih poskrbi bas ali kitara, drugič nepredvidljivi bobni, spet tretjič so to nenadni vpadi trobent. Nad ta kaos harmonije pa v vlogi angleškega distanciranega kritičnega napuhnjenca pljuvajo vokali.
Of A Nautre Or Degree zasedbe Duds tako predstavlja suveren prvenec žanrskega raziskovanja, serviranega v kompletu triindvajset minut pravega energijskega poživila.
Bruit Direct Disques, 2017
Druga zasedba nocojšnje Tolpe bumov so Maraudeur s svojim že tretjim samonaslovljenim albumom, tokrat izdanim pri francoski založbi Bruit Direct Disques. Gre za skupino z zaenkrat še precej skrivnostno sestavo. Ponekod najdemo podatke, da naj bi šlo primarno za solo akt, drugod, da gre za tri- oziroma štiričlansko žensko zasedbo, spet na tretjem mestu pa, da jih za bobni spremlja moška roka. Z gotovostjo lahko trdimo le, da prihajajo iz Ženeve, drugega največjega mesta v Švici.
V primerjavi z Duds je njihova glasba veliko počasnejša, vendar ne počasna. Ponovno iskanje primerjav s podobnimi švicarskimi predhodniki je tudi v tem primeru skoraj neizbežno. Prvo najdemo v ženski post-punk zasedbi iz osemdesetih, poznani pod imenoma LiLiPUT oziroma Kleenex. A podobno kot z Duds tudi v primeru Maraudeur ne gre le za kopijo že obstoječega, temveč za s preteklim sorodno esenco, skozi katero pa bend gradi nov, lasten izraz.
Zvok zasedbe Maraudeur bogati sintetizator, ki vnaša elektronsko distorzijo ali minimalistično hladne pasaže. Na ta način celotna plošča pridobi pridih mehaničnosti. Ta je nato le še poudarjena z robotsko, dvodimenzionalno prezentacijo ženskih vokalov, ki z občasnim večglasjem in odmevi ustvarijo vtis evokacij umetnega, digitalnega. Tudi naslovi in besedila pesmi pričajo o kibernetiki, materialnosti in podobah simulacij, če ne kar simulakrov.
Eklekticizem vodilnih basovskih linij, minimalne estetike, repetitivnih vzorcev in miniaturnih disonantnih elementov ter humanoidno privlačen pevkin glas ustvarijo kibernetsko-sintetično plesno ritmiko, ki se ji le stežka upremo. Kljub omenjeni digitalizirani zvočni prezentaciji, s to glasbo čutimo tudi naturo, ki jo zasedba doseže z nešablonskim pristopom k glasbeni gradnji.
Za zaključek pa ... Ključna mera poigravanja in eksperimentiranja je tista skupna prvina zasedb Maraudeur in Duds, ki njuno glasbo napravi tako privlačno in raznovrstno. Sodeč po posnetkih nastopov, ki jih najdemo na spletu, plošči Of a Nature or Degree in Maraudeur v živo prevzameta novo podobo, morda celo lepšo, zato le vabljeni vsi v soboto v klub Channel Zero na Metelkovi!
Prikaži Komentarje
Komentiraj