Hecker: Inspection II

Recenzija izdelka
12. 10. 2019 - 19.00

Editions Mego, 2019

 

translate.google.com/?hl=sl#view=home&op=translate&sl=auto&tl=fr&text=%E4%BA%BA%E9%96%93%E3%81%AE%E8%81%B4%E5%8F%96%E8%80%85%E3%81%AB%E3%81%A8%E3%81%A3%E3%81%A6%E3%81%AE%E9%9F%B3%E8%89%B2%E3%81%AF%E3%80%81%E9%80%9A%E5%B8%B8%E3%80%81%E3%82%BD%E3%83%BC%E3%82%B9%E3%81%AE%E6%A6%82%E5%BF%B5%E3%82%92%E4%BB%8B%E3%81%97%E3%81%A6%E8%87%AA%E7%84%B6%E3%81%AB%E8%AA%AC%E6%98%8E%E3%81%95%E3%82%8C%E3%81%BE%E3%81%99%E3%80%82%20%E3%82%AF%E3%83%A9%E3%82%B7%E3%83%83%E3%82%AF%E9%9F%B3%E6%A5%BD%E7%90%86%E8%AB%96%E3%81%A7%E3%81%AF%E3%80%81%E7%95%B0%E3%81%AA%E3%82%8B%E6%A5%BD%E5%99%A8%E3%81%A7%E6%BC%94%E5%A5%8F%E3%81%95%E3%82%8C%E3%81%9F%E5%90%8C%E3%81%98%E3%83%94%E3%83%83%E3%83%81%E3%81%AE%E9%81%95%E3%81%84%E3%82%92%E6%8C%87%E3%81%97%E3%81%BE%E3%81%99%E3%80%82%20%E3%81%93%E3%81%AE%E5%88%86%E9%A1%9E%E3%81%AF%E3%80%81%E9%9B%BB%E6%B0%97%E9%9F%B3%E9%9F%BF%E5%90%88%E6%88%90%E3%81%AE%E6%99%82%E4%BB%A3%E3%81%AB%E3%80%81%E9%9F%B3%E3%81%AE%E8%87%AA%E5%8B%95%E5%8C%96%E3%81%8C%E6%8C%81%E7%B6%9A%E3%81%99%E3%82%8B%E3%81%93%E3%81%A8%E3%80%81%E3%81%A4%E3%81%BE%E3%82%8A%E9%9F%B3%E6%BA%90%E3%81%8C%E5%AE%8C%E5%85%A8%E3%81%AB%E5%90%88%E6%88%90%E3%81%95%E3%82%8C%E3%81%9F%E9%9F%B3%E3%81%AB%E8%B5%B7%E5%9B%A0%E3%81%99%E3%82%8B%E3%81%A8%E3%83%AA%E3%82%B9%E3%83%8A%E3%83%BC%E3%81%8C%E8%80%83%E3%81%88%E3%82%8B%E5%82%BE%E5%90%91%E3%81%AB%E6%82%A9%E3%81%BE%E3%81%95%E3%82%8C%E3%81%A6%E3%81%84%E3%81%BE%E3%81%99%E3%80%82%20%E5%88%86%E6%9E%90%E7%9A%84%E3%81%AB%E3%83%A2%E3%83%87%E3%83%AB%E5%8C%96%E3%81%99%E3%82%8B%E8%A9%A6%E3%81%BF%E3%81%8C%E7%B6%9A%E3%81%91%E3%82%89%E3%82%8C%E3%81%A6%E3%81%84%E3%82%8B%E3%81%AB%E3%82%82%E3%81%8B%E3%81%8B%E3%82%8F%E3%82%89%E3%81%9A%E3%80%81%E9%9F%B3%E8%89%B2%E3%81%AF%E9%A0%91%E5%9B%BA%E3%81%AA%E9%9D%9E%E5%8A%B9%E7%8E%87%E6%80%A7%E3%82%92%E7%A4%BA%E3%81%97%E3%81%A6%E3%81%8A%E3%82%8A%E3%80%81%E8%81%9E%E3%81%8D%E6%89%8B%E3%81%8C%E4%B8%80%E8%B2%AB%E3%81%97%E3%81%A6%E5%AE%98%E8%83%BD%E7%9A%84%E3%81%AA%E7%8F%BE%E5%AE%9F%E3%82%92%E8%A8%BC%E6%98%8E%E3%81%97%E3%81%A6%E3%81%84%E3%82%8B%E9%96%93%E3%80%81%E8%A8%88%E7%AE%97%E6%8A%80%E8%A1%93%E3%81%AE%E7%86%B1%E5%BF%83%E3%81%AA%E6%8A%8A%E6%8F%A1%E3%82%92%E9%80%83%E3%82%8C%E3%81%A6%E3%81%84%E3%82%8B%E3%82%88%E3%81%86%E3%81%A7%E3%81%99%E3%80%82%20%E9%9F%B3%E8%89%B2%E3%82%92%E5%8C%85%E6%8B%AC%E7%9A%84%E3%81%AB%E3%83%A2%E3%83%87%E3%83%AB%E5%8C%96%E3%81%A7%E3%81%8D%E3%81%AA%E3%81%84%E3%81%93%E3%81%A8%E3%81%AF%E3%80%81%E6%83%85%E5%A0%B1%E3%81%AE%E5%8D%98%E7%B4%94%E3%81%AA%E4%B8%8D%E8%B6%B3%E3%81%AB%E3%82%88%E3%82%8B%E3%82%82%E3%81%AE%E3%81%A7%E3%81%AF%E3%81%AA%E3%81%84%E3%82%88%E3%81%86%E3%81%AB%E6%80%9D%E3%82%8F%E3%82%8C%E3%81%BE%E3%81%99%E3%80%82%20%E3%82%AA%E3%83%B3%E3%83%88%E3%83%AD%E3%82%B8%E3%83%BC%E3%81%AE%E4%B8%8D%E8%AA%8D%E8%AD%98%E3%80%82

V prvi algoritem vstopi digitalno sintetiziran zvočni vir oziroma natančneje – kos avtorjevega predhodnega dela. Ta prvi algoritem najprej predela, analizira vstopne informacije, simulira polževo cepljenje kakofonije zvočnih frekvenc na spektre oziroma registre visokega in nizkega ter tako izloči razčasovljeno matematično reprezentacijo vstopnega signala. Drugi algoritem, ustvarjen kot model procesa, ki ga naši možgani izvajajo v namen razločevanja na linearnem časovnem traku relevantnih oziroma irelevantnih informacij, pridobljenih z ušesi, nato s prvim algoritemskim procesom oblikovano matematično reprezentacijo uporabi za sintezo zvoka na način urejanja informacij iz nevtralnega vira rjavega šuma, Brownian nojza. Proces se brez vnašanja novih informacij oziroma kot povratna zanka večkrat ponovi, nato uvede nov sintetiziran vir in spiralni krog se znova začne.

Zvočni rezultat je timbralno nepredviden zven (katerega vir je hermetičen proces analize ter nato sinteze zvoka, brez neposrednih povezav s fenomenologijo zvena v svetu) v linearnem teku; teku, ki ga določata ponovno včasovljen izloček drugega algoritma in zaporedje izvedb procesa. Timbralne lastnosti takšnih zvenov so nepredvidene najprej v smislu, da jih ustvarja avtomatiziran algoritemski proces brez vstopov afektivne narave namenskega obdelovanja zvoka, čeprav jih določajo parametri, konstitutivni za človeško slušno zaznavo. Drugič pa so timbralno nepredvideni, ker je njihov vir – torej algoritemski proces – v celoti neodvisen od zunanjih dejavnikov človekove doživete dejanskosti, tako rekoč posvetne fenomenologije.

Analogno Heckerjevemu delu z zvočno sintezo vseskozi posnetek spremljamo libreto, pripravljen s strani filozofa Robina MacKaya. Libreto teče v formatu simuliranega dialoga med analitikom in subjektom analize v obliki kratkih, striktno formalističnih, hladnih analitikovih navodil in nato prav tako strogo neafektiranih odgovorov subjekta analize. Dialog rekonfigurira klasično psihoanalitsko seanso oziroma se namesto v psihične travme posameznika spušča v polje MacKayevega raziskovanja ontološke travme geološkega razvoja sveta, kot ga poznamo.

Daleč od humanističnih, romantiziranih, dramatiziranih ali ozko znanstvenih poskusov raziskovanja človeškega in fenomenološke ontologije, je Heckerjev projekt Inspection II poskus hladnega, neafektiranega v-pogleda, inšpekcije v strukture, ki konstituirajo svet, vendar se vselej izmikajo našim izkustvom. Trditev o timbralni kvaliteti zvena je takšna izmuzljiva izkustvena danost, ki se kljub poglabljanjem analitičnih zmožnosti vse vztrajneje izmika kakršnikoli določitvi lastnih objektivnih okoliščin. Hecker ustvarja sintetizirane zvoke s timbralnimi lastnostmi, ki izzivajo vztrajno človekovo intuicijo povezovanja določenega zvena z jasnim vzročnim virom. Tako osvetljuje kontingentno naravo sveta izkustva, v zvenu izpostavlja možnosti, ki to kontingenco transcendirajo. In podobno izvaja MacKay, ko zrcali delirične mistične prakse na način poglabljanja v htonični, peklenski haos, predizkustveno, ki določa travmo, ki se našemu izkustvu izmika in ga hkrati določa.

 

Leto izdaje: 
Institucije: 

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Stara, arhivska, spletna stran.
randomness