JASSS: WEIGHTLESS

Recenzija izdelka
11. 11. 2017 - 19.00

iDEAL Recordings, 2017

 

Tokrat v tolpi bumov predstavljamo prvenec španske producentke in zvočne umetnice Silvie Jiménez Alvarez, ki deluje pod umetniškim imenom JASSS. Silvia je odraščala na severni obali Španije, kjer je bila že kot otrok izpostavljena različnim glasbenim vplivom, saj sta bila njena starša strastna ljubitelja jazza ter afriških in južnoameriških ritmov. Kot najstnico sta jo pritegnili punk in hardcore scena, ki sta jo s časoma pripeljali tudi do industriala, duba in eksperimentalne glasbe. Ko se je leta 2010 preselila na Nizozemsko, je pričela raziskovati svet terenskih posnetkov in elektronske glasbe. Leto kasneje se je preselila v Berlin, od koder je zvočno opremila več eksperimentalnih filmov.

Kot DJka se je prvič preizkusila leta 2015, lani pa je prvič izdala tudi lastno avtorsko glasbo. Njen prvi dvanajst palčnik je bil Caja Negra, ki je izšel pri založbi Anunnaki Cartel, isto leto je izdala tudi drugi EP Mother za italijansko založbo Manequin Records. In pri tej isti založbi je junija letos izšel tudi njen tretji EP Es Complicado.

Njenim EPjem lahko pripišemo oznake kot so industrial, wave, electro in tudi acid. Vsi trije EPji so sestavljeni iz komadov zaokroženih v izdelane celote, v njih pa tudi hitro opazimo pomembne linije vpliva na avtorico. Mestoma nas ti izdelki denimo spomnijo na producente kot je Powell, kar gre nemara pripisati tudi že omenjenemu avtoričinem odraščanju ob poslušanju punka in hardcora.

Toda nocoj poslušamo njen prvenec z naslovom Weightless, ki je septembra izšel pri švedski založbi iDEAL recordings, znotraj diskografije katere se je pridružil eminentnim imenom, kot so Mika Vainio, Stephen O’Malley, Merzbow in mnogim drugim. JASSS je s svojimi prvimi izdajami nakazala, da ji obrt ustvarjanja glasbe dobro leži, s pričujočim prvencem pa je svoje obrtništvo povzdignila na nov nivo, saj se na plošči poigrava tako z malo bolj živahnimi skladbami, ki se jih bo gotovo mogoče užiti tudi na plesiščih, kakor tudi z malce bolj umirjenimi ambientalnimi kompozicijami. Plošča kot celota ima temačne podtone, ki so kdaj bolj kdaj manj izraziti, vendar nikoli moreči ali zateženi. So takorekoč breztežnostni. Posamezni komadi so slogovno raznoliki, začenši z bolj umirjenim Every Single Fish In The Pond, ki se v svojih desetih minutah pred nami odvije kakor film. Sledita mu banger komad Oral Culture in nato Danza, oba klubovju prijazna, predvsem pa bogata v nižjem frekvenčnem spektru. Pravo nasprotje slednjima je komad Cotton For Lunch, ki zveni kot neke sorte avantgardna neplesna jazz elektronika. Še eden od vrhuncev plošče se pripeti s komadom Theo Goes Away, v katerem nam JASSS pričara temačno donečo pokrajino, kot po vzoru mehiškega glasbenika Murcofa. Skladba Instantaneous Transmission of Information se v uvodu sliši kot posvetilo nemškim Kraftwerk, vendar ne želi biti njihova kopija, komad namreč ubere svojo pot in razvije izrazito lasten značaj. Ploščo nato lepo zaokroži pesem To Eat With Dirty Hands, v kateri se doneči mastni basi, čeprav močno prisotni, umaknejo v ozadje in tako pustijo prostor za distorzirane vokale in ambientalno zvočenje.

S svojim prvencem Weightless je glasbenica JASSS pokazala tako svoje tehnične producentke spretnosti, kot tudi to, da je izvrstna slikarka zvočnih krajin, vse skupaj pa je zapakirala v ploščo, ki je nikakor ne kaže preslišati, in ki bo še kako dobrodošla pridobitev znotraj naših zbirk.

 

Leto izdaje: 
Avtorji: 
Institucije: 

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Stara, arhivska, spletna stran.