Loraine James: For You and I
Hyperdub, 2019
Pod objavo nove, druge dolgometražne plošče Loraine James lahko na Bandcampu preberemo oznake electronic, experimental, IDM, ambient, club, electronica, grime in techno. Še preden slišimo prvi beat, torej precej jasna napoved tega, da plošča For You and I ponudi eklektično glasbeno izkušnjo. No, ob poslušanju sicer hitro postane očitno, da si londonska producentka te oznake tolmači precej po svoje, oziroma da ima, ko govori o IDM-u ali technu, v mislih nekaj drugega kot formalna žanrska pravila. Njeno radovedno seciranje (britanske) klubske elektronike ima veliko več skupnega z avanturisti tipa Jlin, Scratcha DVA ali Kode 9 kot pa s producenti, ki so na noge postavljali IDM in techno. Zato ni presenetljivo oziroma je celo logično, da so ji novo ploščo založili pri Hyperdubu, založbi, ki si je v zadnjem desetletju veliko pozornost pridelala prav z eklektičnimi medžanrskimi hibridi s klubskim predznakom. In kot se za tako priložnost spodobi, se James predstavi s svojo do sedaj najbolj dodelano ploščo. Da se izvrstno znajde v studiu, je bilo sicer jasno že ob izidu njenega prvenca pred dvema letoma, je pa nova, kompleksnejša in hkrati bolj izčiščena plošča zdaj potrditev avtoričine producentske zrelosti.
Zanimivo je, da je v zaenkrat še precej redkih intervjujih z James kot referenca za njeno glasbo najpogosteje izpostavljen IDM. Ena od njenih vstopnih točk v svet elektronske glasbe naj bi bile namreč zgodnje plošče njenega soimenjaka Aphex Twina, ki ga kot vir navdiha sicer navaja večina britanskih producentov elektronske glasbe. Če bi morali poiskati podobnosti v njunih izrazih, bi te najhitreje našli v zanimivih kontrastih; med osupljivo (ambientalno) melodiko na eni strani, hrupom in distorzijo nekje vmes in ekscentrično ritmičnostjo na drugi strani. Toda če je Aphex zaznamoval devetdeseta leta, Loraine James nedvomno sledi najaktualnejšim (britanskim) elektronskim smernicam. Ja, v njenem izrazu boste ujeli tudi kakšen tipičen IDM-ovski poseg, toda od takrat, ko so producenti zbrani okoli založbe Warp spremenili britansko elektronsko krajino, je pod mostom preteklo že mnogo (novejših) žanrskih izrazov. Zato se glasba James sliši prej kot nekakšen hibrid raznoterih stilov, ki jih v svojih DJ setih vrtijo tisti bolj klubsko oziroma plesno orientirani IDM-ovski veljaki. Če bi že morali uperiti prst v tisto, kar ima James skupnega s temi producenti, bi to vsekakor bil njen odprt pristop k žanrom, pa njena želja po raziskovanju in njen prepoznaven avtorski pečat. Zdi se, da ji je bila lanska nagrada Oram, poimenovana po britanski elektronski inovatorki Daphne Oram, tako rekoč usojena.
Z vidika glasbenega izraza, plošča For You and I torej James predstavi v že dobro znani podobi. Tudi tokrat stavi na izjemno dinamično križanje elementov grima, bassa, jungla, drill & bassa, R&B-ja in, ja – IDM-a. Morda je bila tukaj rahla izjema njena letošnja mala plošča Button Mashing, na kateri se je znašlo nekaj več starošolske rejverske senzibilnosti, a na drugi strani si nova plošča deli precej podobnosti z avtoričinim prvencem Detail. Ampak veliko je tudi razlik oziroma novosti, ki se skrivajo v podrobnostih. Resda obe plošči močno zaznamujejo inovativna žanrska križanja, ki že zaradi produkcijskih podobnosti dajo vedeti, da so nastala v studiu iste glasbenice. Toda če se je na prvencu (razumljivo) znašlo nekaj več producentske naivnosti, nova plošča že ob prvem posluhu ponudi veliko kompleksnejšo izkušnjo. Čeprav James namenoma ohrani karseda avtentične značilnosti posameznih žanrskih elementov, te po novem skombinira še bolj subtilno, premišljeno in dodelano. To stori celo tako prepričljivo, da ob poslušanju kmalu nehamo členiti posamezne reference in namesto tega prisluhnemo dinamičnemu in kljub eklektičnosti izvrstno zaokroženemu izrazu, za katerega je jasno, da je lahko nastal le v Londonu. Ni naključje, da je polovica plošče zato nekakšno posvetilo londonski kulturi elektronike, ki je James očitno spremljala pri vsakem koraku. Drugo polovico plošče producentka ohlapno tematsko naveže na svojo novo (queerovsko) romantično zvezo in nam tudi s tem da vedeti, da je For You and I, za zanjo zelo oseben, intimen album. Ampak naj ne bo pomote – čeprav je plošča najprej namenjena predvsem poslušalskemu kontekstu, se bo dobršen del njene vrednosti nedvomno potrdil tudi na (drznejših) klubskih plesiščih.
Prikaži Komentarje
Komentiraj