Marka San: Semi Beat Tape vol 1.
NO KLAN recordings, 2022
Mark Divjak mora imeti v profesiji dizajna oko za lepe stvari, a z glasbenim alter egom MARKA SAN lepoto išče v beatovskih razbitinah. Ustvarjalec, ki je še do nedavnega z Danielom Grintalom tvoril duo Dubdiggerz, izdaja solo izdelke od konca leta 2020, in čeprav je šele Semi Beat Tape vol 1. njegov albumski prvenec, nas sooči z dodelano umetniško persono, kot se spodobi za enega najpomembnejših akterjev na aktualni basovski sceni.
Vodja založbe NO KLAN recordings, pri kateri je tudi izdal kaseto, sovodja založbe in kolektiva DeepEnd!, avtor oddaje Globoki konec na Radiu Študent … Divjaka pri delu vodi skrb za sceno in starošolsko logiko semplerskih metamorfoz, vendar se te loteva moderno. Če je številnim mladim ustvarjalkam možgane opral YouTube z idejo hiphoperskega lo-fi semplanja kot sodobnejše verzije elevator music, Mark razume, da nas stara šola ne uči skoraj popolnega kopiranja zgodovine, temveč njene lastne interpretacije.
Basovski profesor pridiga na podlagi temačnih zapisov, se nagiba k nepopolnostim in na nas preži v naelektrenem ozračju. V glasbi se venomer sluti orjaškost, čeprav pošasti stopicljajo in gomazijo skoraj neopazno. Semi Beat Tape vol 1. je svojevrsten triler, ki ogenj pokalic zaduši v prostoru brez kisika, in je plata, na kateri se pod mastnim spektrom nizkih frekvenc prej zadušimo kot dvignemo v višave. MARKA SAN z avtoritarno težo beatov zameji doživljanje v mrka srca, s čimer nam prepusti svobodo, da smo lahko zlovoljni, kolikor nam duša poželi.
Čustva, oblikovana v tok besed, izrazijo Fraw Blanka, STELLAR CORPSE, MAZMAN in NAJI, domači ustvarjalki in ustvarjalca, katerih glasove Divjak modulira ravno toliko, da proizvede napol demonične podobe, a obdrži prvoten vokalni razpon. Represijo zvoka vokalisti preslikajo v besedila, iz negativnosti pa ne iščejo izhoda, v njej preprosto obstajajo. Po štirih vokalnih skladbah prevzamejo vodstvo instrumentali, glas je razsekano najden le še v semplih, z našimi mislimi pa manipulirajo hlapi pozabe. V komadih nas potegne v vrtinčenje, zaradi beatovske logike ponavljanja pa se zdi, da smo priča postopnemu razkroju, k čemur pripomorejo tudi nenehne reference na tehnološke začetke beatmakerstva – hrapave frekvence in škrabljanje duhov zgodovine.
Kljub dušni ambivalenci, v katero nas želi potisniti MARKA SAN, sklicevanje na fizično filozofijo tradicije vzpostavlja tudi tradicionalen pečat alternative. Divjak dela muziko za tiste, ki se bodo prepoznali v eksperimentu zunaj uveljavljenega stila, in za tiste, ki jim studio ni zamenjal bistva glasbe, pri tem pa vzpostavlja unikatno čustven in niansiran basovski produkt.
Prikaži Komentarje
Komentiraj