M.U.G. Trio: Mislec
ZARŠ, 2021
Za imenom zasedbe, ki jo danes predstavljamo v Tolpi bumov, torej M. U. G. Tria, se ne skriva kratica kakega stavka ali, denimo, ljudskega reka, pač pa gre za začetnice imen članov benda. Marko, Uroš, Gašper. S priimki Brdnik, Rakovec, Peršl. No, zdaj je najbrž rednim poslušalcem naših valov nemara nekoliko bolj jasno, za kaj gre. Gre, kajpak, za razširjeno različico dua Marko Brdnik in Uroš Rakovec, harmonikarja in kitarista, ki sta se leta 2016 na ZARŠ-u oglasila z albumom Leta in ki se jima je že pred časom pridružil bobnar Gašper Peršl. In prav na današnji dan se je trio oglasil z novim albumom, prvencem tegale tria, ki nosi na videz preprost naslov Mislec, ustvarjalci pa ga ponudijo še v najbolj globalnem jeziku kot Thinker.
Tudi vsi komadi poleg slovenskih naslovov nosijo angleške prevode, kar bo tistim, ki se bodo do albuma preklikali z drugih obzorij, nemara delno odstrlo ozadje in spremno štorijo posameznih komadov ter navdih zanje. A ker gre za izrecno inštrumentalno glasbo, si upamo trditi, da bodo ti naslovi tako tujcem kot nam lokalcem pomenili enak ključ do same zvočne vsebine. Tole kratko »pametovanje« o imenu benda ter o dvojezičnih naslovih albuma in skladb namerno dajemo na sam uvod recenzije, saj želimo izpostaviti tako neujemljivost glasbe, ki jo trio snuje, kot tudi omejenost ali raje zamejenost percepcije poslušalcev, ki se včasih preradi zanašajo na besede, napisane ali izgovorjene, ki spremljajo določeno glasbo.
Drugače povedano: glasba M. U. G. Tria bi lahko nastala tudi kje drugje, v Italiji, denimo, v Franciji ali v Avstriji, kjer lahko najdemo podobne predstavnike prepleta nove klasike, jazza in folka, a jo spet pomembno opredeljuje »slovenska gruda« – tako v naslovih skladb, kakršni so Žabec, Loviti sledi ali tista znana prekmurska ljudska Zrejlo je žito, še bolj pa v sami umeščenosti članov tria v domače glasbeno dogajanje. Vsi trije muzičisti so namreč dejavni v žanrsko karseda raznolikih zasedbah in kombinacijah. Brdnika poznamo še iz Miusow Quarteta in artrockovskega benda The Puzzled, Rakovec je med drugim dolgoletni sodelavec Tamare Obrovac in nagrajeni avtor filmske glasbe, Peršl pa se zelo dobro znajde tako v jazzovskih kot v pop ali rock vodah.
Vse naštete reference je čutiti v glasbi tria, pa četudi le v delcih ... Iz kakšne skladbe prenicajo vplivi tanga, iz druge fusion jazza ali komorne glasbe, nikoli pa raznovrstni žanri ne prevzamejo glavne besede. In v tem je največja odlika in čar te glasbe – da prevzame in povzame številne znane zvrsti in sloge, a hkrati zveni povsem samosvoja. Večino skladb preveva občutek melanholije, hrepenenja, sanjarjenja, zato se v glasbo z albuma zlahka potopimo. A to nikakor ne pomeni, da gre za glasbo za ozadje, za ležerno zvočno zaveso, ki ji neobvezno prisluhnemo med opravljanjem vsakodnevnih obveznosti.
Nasprotno, M. U. G. Trio nas s svojimi pretanjenimi in premišljeno odigranimi skladbami vabi k poglobljenemu poslušanju, k pozornemu zaznavanju drobnih nians, čutnega sožitja treh inštrumentalistov, ki se v prefinjeni medigri predajajo glasbi. In občutek imamo, da je tudi glasba nastajala počasi, v procesu medsebojnega poslušanja in iznajdevanja najboljših aranžmajskih in izvedbenih rešitev za mehkobno in na videz krhko glasbo. Harmonikar in kitarist se izmenjujeta v pletenju nosilnih tem, medtem ko bobnar varčno, a odločno podpira njuno domiselno muziciranje. Bend igra usklajeno in ubrano; nikoli si ne dovoli kakega virtuoznega razkazovanja – čeprav vemo, da so vsi trije zmožni virtuoznega igranja –, pač pa je vse podrejeno skupinski igri in sožitju. Poudarek je na glasbi, tako na celoti kot na posamičnih skladbah – enkrat so vihrave, drugič otožne, tretjič zvedave v kombiniranju okruškov raznoterih žanrov.
M. U. G. Trio so široko zastavili svojo mrežo zvočnih asociacij in impresij. Čeprav album krasita enovita zvočna slika in nevsiljiva produkcija, so skladbe precej raznolike tako v sami strukturi kot v načinu podajanja. Občasno kak komad zazveni, kot bi nastal ob sproščenem muziciranju ali v jam sessionu, kar nas ne čudi, saj je improvizacija kot iskanje najboljših rešitev gotovo sestavni del samega procesa ustvarjanja tria. S tem so si vešči glasbeniki pustili prosto pot tudi do morebitnih dodatkov, okraskov in celo razširitev skladb. Priložnost, da preverimo, ali se na koncertu glasbeniki s skladbami še dodatno poigrajo, bo že danes teden, v torek, 12. oktobra, ko trio nastopi na Cankarjevih torkih.
Prikaži Komentarje
Komentarji
⬛⬜◼◻◾◽▪️▫️
Komentiraj