nikson: Swag (soundcloud beats)
samozaložba, 2023
Zopet se obračamo k trenutno najobetavnejšemu mlademu beatmakerskemu projektu, ki ga premore naša lokalna hiphop scena. Nikson, ime, ki na naših valovih ne potrebuje veliko obrazložitve, je do sedaj obrnil večino, če ne že vseh glav z afiniteto do mastnih, perkusivno močnih hiphop kreacij – bitov. Pred dobrega pol leta je izdal svoj predzadnji album 3D, ki je morda najbolj zasidral producenta kot nedvomno razvijajočega se ustvarjalca bitov, ko je svojemu bazenu vplivov iz sveta hiphop purizma, LA-beat scene in jungle breakbeatov pridodal še izjemno virtuoznost z delay efektom. Nedvomno gre za poklon dub zapuščini, pomešan z ozirom na dub techno legende Basic Channel, kar ugotavlja že kolega Bužinel. Nikson je tako letos, poleg nekaj singlov, svojo diskografijo obogatil z novo kompilacijo komadov, kratkih in slastnih bitov, z naslovom Swag.
S podnaslovom soundcloud beats se producent naveže na tisti del glasbene kulture, osrediščen okoli omenjene platforme, ki je mnogim ustvarjalcem omogočila ustvarjanje lastne baze oboževalcev. Modus operandi kreativcev na platformi je nemalokrat deloval veliko bolj sproščeno kot na primer na platformi Bandcamp in pri plačljivih pretočnih ponudnikih. Tako je večina objav, posameznih komadov, delovala bolj kot impresija dela in ne toliko kot singel ali izdaja, ki smo jih iz klasičnega založniškega dela bolj vajeni. Tako naravnani so tudi komadi s kompilacije Swag.
S povprečno dolžino okoli dobrih dveh minut predstavljajo komadi zgolj kratek vpogled v svet, ki ga vsaka od teh skladb razpira. So kot razgibavanje zvočnih teles znotraj vzpostavljenih prostorov komada. Nikson postavlja elemente v korelacijo z drugimi, jih med sabo povezuje, denimo s stransko-verižno kompresijo, in jim tako odreja prostor premikanja v skladbi. Prostor začrta z odmevi in tehnikami manipulacije zvoka, zvok pa destabilizira do točke, ko poslušalec izgubi zavedanje ritmike in orientacije. Tako so vsi elementi podvrženi nenehnemu premikanju, zvočnemu in hkrati rimtičnemu preoblikovanju ter spreminjanju vzorcev ponavljanja, poslušalec pa je vseskozi intrigiran oziroma izzvan, da išče načine poslušanja. Glasbenik komade zastavlja bolj kot nekakšne produkcijske vaje, v katerih skuša doseči meje svojih zmožnosti kot ustvarjalec bitov, torej ritmično težkih, ponavljajočih se utrinkov, ki pa jih podira in nato sestavlja.
Navsezadnje kompilacija Swag (soundcloud beats) po uri poslušanja ne izzveni kot celovit glasbeni izdelek, zagotovo to ni album v pravem pomenu besede. A, kot rečeno, tukaj niti ni nakazane ambicije po ustvarjanju albuma. Če se osredotočimo na komade, ki nam jih zbirka skuša približati, lahko rečemo, da to je kompilacija, sestavljena iz izvrstno lepe bere skladb. Nikson pri tem tudi ne zajadra na področje novih tehnik ali novih zvočnih kombinacij, kot denimo na izdaji 3D. Glasbenik nas obvešča o svojih zadnjih izdelkih, o delu, ki ga je bilo veliko, o še več nabranih spretnostih, ki le še potrjujejo obetavnost tega mladega producenta.
Prikaži Komentarje
Komentiraj