YNGFirefly: Ignorant
Samozaložba, 2019
Tokrat nas v Tolpi bumov čaka mlad, mlad mariborski ustvarjalec, beatmaker, producent, vezni člen, tudi pobudnik ... YNGFirefly. Aka Urban. Tu, pri nas, v centralizirajočem centru, smo ga za zdaj najbolje spoznali z njegovimi sodelovanji na vseh zadnjih projektih Tekocheega Mitota, torej Mita, s katerim sta v tem zadnjem obdobju ustvarila že res zavidljivo količino skladb in skozi te oblikovala tudi že lepo utečen muzički besednjak, ki nam je vsem nekoliko močneje zagledanim tudi v še kaj drugega kot pred-generation Y kanon hip hopa lepo pretresel pričakovanja, povezana s tistim, kar je domači hip hop. Predstavila sta namreč sliko tega, kar lahko ta naš hip hop danes je in ne le svašta o tem, kaj bi moral biti in kaj ni in kaj tu ne bi smelo najti svojega mesta. Pomembno je torej, da tudi tukaj iz centra rečemo: Damn yes, huda!
Če se za trenutek obrnemo stran od Fireflyevih sodelovanj z Mitom in torej tudi njunega OYGNa, sodelovanja, ki je bilo seveda deležno več pozornosti že zaradi Mitovega profila, današnja plošča Ignorant ni prvi Urbanov izdelek. Samo lani je Firefly digitalno ponudil dve daljši izdaji: how to be happy v marcu ter MIllKY HIll <3 v avgustu. Vse to je bilo absolutno dovolj, da smo trznili tudi ob njegovem solističnem outputu, oziroma več kot dovolj, da smo naslednje poglavje, novega Ignoranta, kar težko pričakovali. Čeprav je namreč iz teh predhodnih izdelkov še vela avra nerodne greenhornovske neizkušenosti in šele iskanja samosvojosti, je bilo že v njih hitro mogoče slišati ambicijo po več kot zgolj beatovskih produkcijah ... Saj, kaj pa je drugega od mladega Mariborčana, ki je – če malo prenagljeno predpostavljamo - zrasel na lilpeepovski emo trap dieti, sploh pričakovati? Nič, oziroma če smo pravični – vse to, z odprtimi rokami! Ker če nič drugega, gre za muzike generacije, jp ...
No, ampak vse to je vendarle čakalo še neke vrste dovršitev, ki jo s ploščo Ignorant absolutno dobimo. Pošten del vezivnega tkiva, ki ploščo naredi za polnokrven, popolnoma brezkompromisno suveren albumski izdelek, je seveda spet Mito, ki se je s Fireflyjem že tako utekel in čigar raperski doprinos je tako močan, da je tudi Urbanu omogočil prostor za zaključevanje in oblikovanje beatovskih zamislic v poštene inštrumentale, ki se dalje suvereno prelivajo v vse okolno zvočno dogajanje – domiselne, izrazito osebne, mladostniške skite, beatovske miniaturice in plesiščne edite, surovo semplane izseke TV vsakdana in doprinose še drugih gostujočih emsijev. Drugi ključni del veznega tkiva oziroma materiala, ki uhrbteniči ploščo Ignorant, pa so Fireflyjeve najprej zvedavost in radovednost, ki sta bili očitni že ob njegovih predhodnih podvigih, nato pa še komplementarna tehnična zrelost in dovršena stopnja razvoja tega, kar počne, kar mu omogoči, da precej raznolike motive in aranžmajske strukture skladb oblikuje in zveže v celoto, ki sicer res deluje precej eklektično, razuzdano, pustolovsko, artish, hitro skače in je nemirna, ignorant – v točno tistem smislu, ki ga ortodoksni rap ne mara, a je vseeno artish in ignorant tudi v smislu, ki zahtevnejšim, širšim, predvsem pa tudi mlajšim poslušalcem z organsko nekoliko manj historičnega spomina skorajda mora ugoditi.
Zadeva je namreč ukrojena jasno, osredotočeno in vsebuje nujne vrhunce, ki bodo ploščo dvignili stopničko višje. Nekaterim nam umetniškim dušicam bosta izredno zasedla komada 1% ČRNA in Ubijem misli da zaspim, besedilno in s pogumno produkcijo bo zasvetil Moral z Mitom, pa tudi ostali pogojno OYGN komadi Antikvariat, Bona dea ali Abohhhh. Peepovsko estetiko nam Firefly nanudi v Krvavih mavricah s kolegoma Tropskim in Niteom, ki pade najgloblje v razpršene vode soundcloud rapa, kar po eni strani pomeni objektivno najbolj razpuščen emsijevski trenutek plate, vendar po drugi strani trenutek, ki bi ga absolutno morali pogrešati, ako ga ne bi bilo. Drugače pa je s komadom DENO 2000, na katerem gostujejo Matter in na katerem se v tretji sapi v naravnost norem, kritičnem kombu pojavi spet, še enkrat tudi Mito.
Ključno je, da plošča Ignorant že v svojem naslovu ter skladno z njim z vso svojo vsebino izkazuje zavedanje zanimive, pa tudi zagonetne situacije, v kateri se je znašla muzika teh mladih, podobno kot njihovi lajfi, v izteku dvatisočdesetih, z bona deo pod odejo ... Ne glede na to, kako gledamo na trenutno tukajšnjo situacijo hip hopa, z malo res izvrstne produktivnosti ter veliko tejstmejkerske megle in branjenja utrdb, je Ignorant še ena pomenljiva refleksija aktualnega trenutka in mladih, ujetih v njem. Pomembno je tudi, da drugače od denimo izjemnega Troglava YNGFirefly tu uspe izvleči univerzalnejšega duha, ki predvsem v sodelovanju z Mitom, a tudi s širino pristopov in zrcaljenjem odrskega šraufanja pred bazenom bouncing življa – demonstrira bolj vsakdanjo, manj dramatizirano, manj enotno estetizirano dvojico kritičnega pristopa in ponočnjakarske realnosti mulca na globokih 808 basovskih kickih. Pa to ni sao trep!
Prikaži Komentarje
Komentiraj