ART-AREA 212
MECHELSE STYRIAN – 17TH GENERATION – COSMOPOLITAN CHICKEN KOENA VANMECHELENA
V Galeriji Kapelica se vali kokoš, a ne katerakoli kokoš, temveč kokoš nove kozmopolitske vrste Mechelse Styrian, križane med kozmopolitsko Mechelse Senegal in slovensko štajersko kokošjo. Namreč, ko se bodo iz jajc, ki so pod posebnimi umetnimi pogoji na ogled v galeriji, izvalili piščanci, bo to dogodek rojstva že sedemnajste kozmopolitske kokoši famoznega projekta Cosmopolitan Chicken, s katerim priznani belgijski konceptualni umetnik Koen Vanmechelen že skoraj dve desetletji križa različne kokoši iz različnih držav, na ta način pa odpira nekatera bistvena vprašanja biopolitične realnosti sodobnih družb.
Za katera in kakšna vprašanja gre, smo v družbi razstavnih artefaktov kozmopolitskih kokoši poizvedovali tik pred odprtjem razstave prejšnji torek. Pogovora seveda nismo mogli začeti nikjer drugje kakor pri vprašanju, zakaj je Vanmechelen za 17. križanje izbral ravno slovensko avtohtono kokoš?
//////////////////////////////////////////////////////////////
Izjava se nahaja v posnetku oddaje.
//////////////////////////////////////////////////////////////
//////////////////////////////////////////////////////////////
Izjava se nahaja v posnetku oddaje.
//////////////////////////////////////////////////////////////
S križanjem različnih vrst kokoši, ki so vezane na nacionalne identitete, Vanmechelen postavlja vprašanja identitete in razlike, avtentičnosti in simulakra, ki se danes kažejo za izrazito pomembna in aktualna biopolitična vprašanja, kolikor tako Foucault kot Agamben od nas dobesedno zahtevata, da politiko mislimo kot biopolitiko, kot skup različnih mehanizmov, ki upravljajo življenje. Tako počne dobršen del sodobne filozofije in dobršen del sodobne umetnosti in tako počne tudi Vanmechelen.
Deleuzovsko rečeno, Vanmechelen, podobno kot številne druge bioartistične prakse, skozi manipulacijo z biološkim išče anomaličnost; anomaličnost pa seveda ni preprosta animaličnost, še manj anormalnost, pač pa določena mejna pozicija, s katere lahko in mora delovati tudi umetniški dispozitiv.
//////////////////////////////////////////////////////////////
Izjava se nahaja v posnetku oddaje.
//////////////////////////////////////////////////////////////
Skratka, umetnik mora postati kokoš, tako kot mora človek postati žival. Postati žival kakopak ne pomeni psihofizične regresije, prav tako kot ne pomeni identificirati se s kakšno živaljo, ampak pomeni družbeno in biološko reprodukcijo, ki ni vezana na identiteto prednika, ampak na mnogoterost in hibridnost. Kot pravi Vanmechelen, umetnost, pa tudi znanost, ki operira z življenjem, operira z dejstvom mnogoterosti in razlike, ne pa z dejstvom uniformnosti in modela.
//////////////////////////////////////////////////////////////
Izjava se nahaja v posnetku oddaje.
//////////////////////////////////////////////////////////////
//////////////////////////////////////////////////////////////
Izjava se nahaja v posnetku oddaje.
//////////////////////////////////////////////////////////////
Horizontalna os predstavlja dispozitive kontrole in discipline v vseh pomenih teh besed, medtem ko vertikalna os predstavlja tisto, kar tem dispozitivom nenehno uhaja. Vertikalne osi so osi hibridov in metamorfoz, ki pa nastanejo le v srečanju, med drugim tudi v srečanju dispozitiva umetnosti in dispozitiva znanosti.
//////////////////////////////////////////////////////////////
Izjava se nahaja v posnetku oddaje.
//////////////////////////////////////////////////////////////
Kot želi s projektom kozmopolitske kokoši pokazati Vanmechelen, se plodnost zgodi prek mutacije; plodnost sama pa ni nič drugega kot potencialnost, nič drugega kot, če si še enkrat sposodimo Deleuza in Guattarija, telo brez organov. Telo brez organov pa, pravita D & G, spet ni nič drugega kot jajce, preden preide v organizem. Jajce je čista intenzivnost in potencialnost, hkrati pa tudi radost in presenečenje, nikoli namreč ne vemo, kakšno igračko bomo dobili. V tem smislu jajce, iz katerega se bo v galeriji Kapelica izvalilo novo pišče, ni umetniški artefakt, pa tudi umetniški medij ne, pač pa sila plodnosti, ki se lahko realizira v takšni ali drugačni obliki, z umetniškim, znanstvenim ali kakšnim drugim medijem.
//////////////////////////////////////////////////////////////
Izjava se nahaja v posnetku oddaje.
//////////////////////////////////////////////////////////////
//////////////////////////////////////////////////////////////
Izjava se nahaja v posnetku oddaje.
//////////////////////////////////////////////////////////////
Kozmopolitska kokoš potemtakem predstavlja umetni in umetniški povratek k eni sami kokoši, povratek, ki pa se lahko zgodi le z nenehno mutacijo. To ni ime modela, ki bi se lahko realiziral in dokončal; kozmopolitska kokoš tudi ni metafora, kljub temu da Vanmechelen govori o metafori. Le kako bi lahko bila metafora, ko pa Vanmechelen na povsem realen način ustvarja nove oblike življenja? Prav za to namreč gre in prav zato na vprašanje, kdaj bo projekt končan, odgovori:
//////////////////////////////////////////////////////////////
Izjava se nahaja v posnetku oddaje.
//////////////////////////////////////////////////////////////
Robert Bobnič
INTERVJU Z TADEJEM VAUKMANOM IN NEŽO JURMAN
V sklopu intervjujev, ki spremljajo razstavo 4. 4. – ta je še vedno na ogled v ljubljanski Galeriji Škuc – tokrat vzpostavljamo dialog med mladima umetnikoma, fotografom Tadejem Vaukmanom in kiparko Nežo Jurman. Umetnika kljub raznolikosti medija, v katerem se izražata, povezuje sorodno dojemanje sveta. Ker prihajata iz podobnih ozadij, na podoben način stopata v bran skvotarski kulturi in razmišljata o vzpostavljanju umetnostnih samoorganizacij. Njuna umetniška praksa je neločljivo povezana z njunim vsakdanjim življenjem, saj v umetnost prenašata vsakodnevne pripetljaje in opažanja. Najprej torej k vprašanju, ki je za oba še tako očitno, kako svojo umetniško prakso povezujeta s svojim vsakdanjim življenjem ...
//////////////////////////////////////////////////////////////
Intervju se nahaja v posnetku oddaje.
//////////////////////////////////////////////////////////////
Miha Kelemina in Jasna Jernejšek
http://tvojanedelja.blogspot.com/?zx=75c24c15d9bbd22e
http://rowskateboards.com/?page_id=249
http://www.youtube.com/watch?v=FkmrOzfuuS0
Prikaži Komentarje
Komentiraj