Krepitev kulturnega in kreativnega sektorja
Ponovno je čas za Kreativno inšpekcijo, kjer vsakih 14 dni v terminu ponedeljkovih kulturnih novic v sodelovanju s Centrom za kreativnost predstavljamo kulturno-kreativni sektor. Danes se posvečamo izobraževalnim delavnicam, ki jih Asociacija, društvo nevladnih organizacij in posameznikov na področju kulture, pripravlja v sodelovanju s Centrom za kreativnost. Delavnice so namenjene krepitvi kulturnega in kreativnega sektorja, s ciklom sedmih posamičnih predavanj pa si organizatorji prizadevajo ustvarjalce opolnomočiti z znanjem na administrativnem področju. Predavanja, ki se bodo zvrstila med marcem in junijem, bodo pokrivala različne administrativne ter upravniške teme. Ustvarjalci, kulturniki oziroma vsi interesenti nasploh se bodo tako seznanili z veščinami promocije, z računovodstvom in davki, z obvladovanjem avtorskih pravic ter razpisnih priložnosti.
Glede na trenutne epidemiološke razmere ter omejitve bo program potekal v spletnem okolju. Čeprav naj bi s tem omogočili participacijo vsem zainteresiranim ne glede na njihovo lokacijo in način delovanja, je število udeležencev za vsa predavanja omejeno na petdeset oseb.
Ker so v okviru preteklih izvedb projekta zaznali, da udeleženci po izteku delavnic do predavateljev pristopajo s specifičnimi vprašanji, bodo letos posamezniki in posameznice pridobile priložnost za individualno svetovanje mentorjev na določenem področju. Na delavnici namreč pride do izmenjave velikega števila informacij, zato, pojasnjuje predsednica društva Asociacija Inga Remeta, so individualni posveti namenjeni bolj specifičnim vprašanjem. Udeleženci lahko namreč nastopijo z vprašanji individualnih projektih in s tem pridobijo odgovore na ožja vprašanja, ki jih sicer tekom predavanj zaradi časovne omejenosti ne bi mogli zastaviti. A do enournega individualnega svetovanja bo pot za zainteresirane vse prej kot enostavna; prvo v vrsti je motivacijsko pismo oziroma bolj ko ne utemeljitev, zakaj naj bi si ravno ta kandidat zaslužil eno uro predavateljevega časa. Odločilen kriterij pa je tudi udeležba na vseh sedmih posameznih delavnicah. Predavatelji Tjaša Pureber, Urh Vele, Urška Jež, Urša Chitrikar, Tomaž Zaniuk in Mojca Jović se bodo tako jeseni za eno uro prelevili v mentorje srečnih izbrancev.
Celoten cikel pri kulturnikih in umetnikih poudarja vzgajanje prostemu trgu ljubih kompetenc, kot sta konkurenčnost in splošna praktičnost. Umetnost naj bi v družbi načeloma igrala drugačno vlogo in nasploh ne temeljila na storilnosti ter konkurenčnosti. A Remeta poudarja, da tu ni nujno govora o konkurenčnosti v smislu prodajanja svoje umetnosti, temveč o tem, kako se pravilno umestiti in obstajati znotraj bogatega slovenskega kulturno-umetniškega bazena. Da je tržno razmišljanje ter usposabljanje na različnih področjih nekaj dobrodošlega, Remeta utemeljuje s svojo lastno izkušnjo. Kot ona sama se tudi velika večina ustvarjalcev tovrstnih veščin namreč priuči skozi proces ustvarjanja, obvladovanje administrativnih prijemov pa v večini primerov postane ovira. Zato se ji zdijo izobraževalne priložnosti, kot so prihajajoče delavnice, pomembne.
Prva v vrsti je delavnica Računovodstvo in davki za ustvarjalke. Predavatelj Urh Vele in udeleženci delavnice bodo 24. marca med 11. in 13. uro pokrili osnove računovodstva ter davkov za samozaposlene, obenem bo predstavljen temeljni računovodski vokabular; od različnih statusnih oblik do vrst davkov.
V izteku meseca, 31. marca, sledi delavnica Onkraj klasične promocije, v sklopu katere bo predavateljica Tjaša Pureber predstavila, kakšnih komunikacijskih strategij se ustvarjalec lahko poslužuje za doseganje učinkovitosti ter boljše prepoznavnosti. Pureber, ki trenutno vodi odnose z javnostmi gledališča Glej, svojo delavnico pripravlja kot preplet predavateljskih ter interaktivnih prvin. Kljub predavateljskemu začetku bo delavnica namreč zelo konkretno usmerjena; pri vsaki izmed vsebinskih točk bodo udeleženci delavnice pogledali primere dobrih, predvsem pa tudi slabih praks. Skozi primere bo predavateljica tako predala nasvete, kako se držati promocijske strategije, ne da bi ta oteževala ustvarjalni proces. V tem smislu bo delavnica namenjena tako tistim, ki znotraj kreativnih industrij svojo kariero začenjajo, kot tistim, ki bi želeli svoje znanje osvežiti.
Prijave na vse delavnice so sicer še v polnem teku, odprte bodo do 20. marca. Elektronski naslov za prijavo na katerokoli od delavnic je mogoče najti na spletni strani društva Asociacija.
Skozi predavanja Asociacije se je izobraževala vajenka Tajda, pridružil pa se ji je Matej.
Prikaži Komentarje
Komentiraj