Ni ga čez domače
V današnji Kulturni inšpekciji se posvečamo natečaju Made in Slovenia 4.0, ki ga pod okriljem Muzeja za arhitekturo in oblikovanje pripravlja Center za kreativnost. Projekt Made in Slovenia so v Centru opisali kot natečaj za oblikovanje celostne podobe razstav, postavitev priložnostnih razstav in oblikovanje istoimenskega znaka odličnosti.
Oblikovalski natečaj je potekal v dveh sklopih. Prvi je obsegal potujočo modularno razstavo izdelkov. Ti so ponazarjali dobre prakse slovenskih ustvarjalcev, ki delujejo v kreativnem sektorju. V okviru drugega sklopa pa so se dodeljevali znaki odličnosti in predstavljali nagrajeni izdelki. Natečaj, ki je potekal že četrto leto zapored, je zbral kolekcijo izdelkov in storitev, ki napovedujejo sistemske spremembe in prekinejo s starimi, pogosto škodljivimi družbenimi navadami. Ekipa projekta si je prizadevala ustvariti nabor maloserijskih izdelkov, ki so oblikovani in narejeni v Sloveniji. O projektu Made in Slovenia smo spregovorili z vodjo projekta Miko Cimolini, ki o natečaju pove naslednje:
Podeljevanje znaka odličnosti poteka enkrat letno, izdelki pa morajo ustrezati vnaprej določenim kriterijem. Biti morajo vsaj delno izdelani v Sloveniji, oblikovani v Sloveniji, trajnostni ter tehnološko in oblikovno inovativni. Obenem morajo biti oblikovno domišljeni, jasni in funkcionalni, za nameček pa tudi družbeno angažirani. S Cimolini smo spregovorili o pomembnosti natečaja in njegovi unikatnosti. Sogovornica pojasni poslanstvo projekta Made in Slovenia.V prihodnjih tednih bo javnosti predstavljenih 23 izdelkov, ki jim je strokovna žirija podelila znak odličnosti. Kolekcija zbranih izdelkov pa bo prikazana na tednu oblikovanja v Milanu, ki bo potekal aprila. Znak odličnosti Made in Slovenia je podeljen izdelkom, kot so podstavki za kozarce, imenovani Cacoon, ki združujejo uporabnost in zanimivo oblikovanje. Videz podstavkov so navdihnile mikroskopske slike mikroorganizmov in celic. Natečaj si prizadeva za promocijo trajnostnega načela in spodbuja sodelovanje med kreativnim in gospodarskim sektorjem. Namen je ustvariti kolekcijo, ki bo po svetu prepoznavna kot primer dobrega sodelovanja kreativnega in gospodarskega sektorja v Sloveniji. Sodelujoči v projektu so se oblikovanja in produkcije izdelkov lotili na nekoliko drugačne načine. Pri snovanju uporabljajo alternativne materiale in skušajo doseči čim večjo trajnost, zato delajo z recikliranimi in vzdržljivimi materiali. V ospredju sta enostavna forma in funkcionalnost izdelka. Namen projekta je torej povezovanje ustvarjalnosti s poslovno žilico.
Tudi znak odličnosti potrebuje samosvoje oblikovanje. Podoba je bila izbrana na javnem natečaju, katerega nagrajenec je bil kolektiv Studio Kruh. Znak je zasnovan kot optična grafična koda, brez izrazite simbolike. Okrogli logotipi, sestavljeni iz črnih in belih ploskev, so edinstveno oblikovani in razporejeni za vsak izdelek. Posamezen produkt prejme računalniško generirano kodo, ki je zasnovana glede na izbrane parametre izdelka. Izbor izdelkov, ki jih bo ozaljšala koda odličnosti, zajema večinoma pohištvo in pripomočke za dom in vsakdanja opravila. Kot inovativnejše primere Cimolini izpostavi:
V sklopu projekta je Center za kreativnost pripravil tudi zbirnik predstavljenih izdelkov, ki je dostopen na spletni strani Centra, novi izdelki pa bodo na ogled letos.
Med nagrajenimi izdelki je brskala Tia.
Prikaži Komentarje
Komentiraj