Anarho dualizem rdeče in roza barve
Galerija P74 že od 12. aprila razstavlja dve deli Mladena Stilinovića z naslovom Rdeče-Roza, ki bi ju kultni hrvaški neovantagrdni umetnik moral leta 1980 predstaviti na samostojni razstavi Pjevaj!, a se to zaradi finančnih in institucionalnih razlogov ni udejanilo. V staro-novih delih ambientalne rdeče in roza se Stilinović z preizpraševanjem rabe rdeče kot običajno komunistične, revolucionarne barve, potaplja v odnos med ideologijo in človekom.
Diskurzivno in vizualno umetniško produkcijo Stilinovića se uvršča v vode konceptualne in postmoderne umetnosti v zadnjem obdobju jugoslovanskega ter hrvaškega samoupravnega socializma in zgodnjega nacionalnega postsocializma. Stilinovićevi teksti, slike in instalacije naslavljajo funkcije lingvističnih izjav, tavtološki odnos med sliko in rečjo, po drugi strani pa se z uporabo paradoksa, ironije in prekinitve lotevajo dekonstrukcije takšnih in drugačnih oblastnih ideologij. Objekt teh prijemov je politična, družbena in religiozna totaliteta, ki jo Stilinović prikazuje kot trivialno, hkrati pa pokaže, kako stalno preveva umetnika in njegovo delo ter umetnost na splošno. Več o Stilinoviću in ozadju njegove razstave pove Tadej Pogačar, umetniški in poslovni direktor Galerije P74:
V seriji del Rdeče-Roza, ki so nastajala v drugi polovici sedemdesetih in so jo sestavljali kolaži, besedila, fotografije, objekti in ambienti in del katere je tudi pričujoča razstava, se Stilinović med drugim ukvarja z deideologiziranjem barve. Kot nalašč za to pripravljena dva velika razstavna prostora Galerije P74 sta se tako pretvorila v sobi, obloženi z roza in rdečo, saj je bilo Stilinoviću ljubo poigravanje s tem dualizmom. Kontekst slednjega razloži Pogačar:
Prikaži Komentarje
Komentiraj