Disputi v najlepšem mestu
Središče Ljubljane se, odkar je ta zavzela novo podobo peš cone, pogosto zdi kot sprehajališče s kakšne poznoviktorijanske razglednice. Pari z roko v roki hodijo gor in dol, zdaj zdaj si bodo dame odprle poštirkane dežnike, saj drevored še ni zrasel dovolj, da bi jih varoval pred soncem, ki bo opoldan privrelo skozi meglo. Precej idiličen pogled, ki ustvarja podobo mirnega, čistega prostora, kot nalašč za turiste iz azijskih velemest. Potem pa so tu fotografije Matjaža Rušta in Roberta Marina, ki gledata naravnost skozi to podobo. V serijalu slik Najlepše mesto na svetu zadnji dve leti dokumentirata nevidna obrobja tega mesta. Gradbenih jam, grafitov, utrinkov iz barskega življenja in žurov se je nabralo za knjigo, ki sta jo včeraj predstavila v Galeriji Photon. Nabor podob, ki subverzirajo tisto klinično čisto, ima širše družbene implikacije, predvsem gentrifikacijo – tako prostorsko kot umsko.
Da gre pri kulturi za ljudi, jasno kaže naslednja novica. Od 13. ure danes na Ministrstvu za kulturo namreč poteka druženje. Ministrica Bizjak Mlakar je odprla svoje prostore in vanje povabila ljudi. Morda bo pogostitev, a vsekakor skromna, saj Ministrstvo sredstva za reprezentanco bojda troši po pameti. Koliko je te, pogosto ni jasno. Ali gre pri dogodku za pisarniško prednovoletno zabavo, izmenjavo daril, obujanje spominov na preteklo leto in postavljanje visokoletečih zaobljub za naslednje, iz napovednika tudi ni jasno. Morebiti gre za poslovilno zabavo za Damirja Avdića. Ali je bil ta povabljen, ne vemo, kajti vabilo omenja zgolj novinarje. In sodelavce ministrice. Kulturniki so ob tem užaloščeni, saj bi bili radi zraven. Želijo se družiti v svoji matični instituciji, z njo nazdraviti na uspehe tega leta in se do poznih ur čuditi, kako le nam je uspelo preživeti.
Kulturniki in vsi ostali, ki k ministrici danes niso bili eksplicitno povabljeni, se lahko ob 20. uri odpravite na Metelkovo. V Javki pri Rdeči zvezdi bo naslednji v vrsti dogodkov z nazivom Disput v ateljeju. Ti potekajo v formi salona, sicer tipičnega za 18. ali 19. stoletje, morebiti pa tudi 21. Andrej Pezelj in Marko Kovačič s svojim projektom prav dobesedno prikazujeta, kako gre družba v času nazaj. Kako je serija dogodkov nastala, pove Marko Kovačič:
Če se družba tako v času kot v sami misli venomer ciklično vrača nazaj, kaj naj bi bil končni učinek Disputa v ateljeju?
Prikaži Komentarje
Komentiraj