Eksperimentalni film in fotografska razstava
V današnjih Kulturnih novicah vam ponujamo vpogled v čas od eksperimentalnih sedemdesetih pa vse tja do današnje črno-bele realnosti. In vse to dobesedno na enem mestu. V prostorih Centra in Galerije P74 Zavoda P.A.R.A.S.I.T.E. bodo danes ob 19:00 otvoritveno predvajali eksperimentalni film Kumbum OM produkcije. Začetki produkcije kolektiva OM segajo v leto 1975, njihova umetniška produkcija je eksperimentalna in združuje eksperimentalno fotografijo, avantgardno gledališče, radiofonijo, elektrografijo, kolaž, fanzine, risbo in film.
Med letoma 1977 in 1987 je v okviru OM produkcije nastalo več impresivnih eksperimentalnih filmov, ki so tako postali pomemben del zgodovine jugoslovanske eksperimentalne umetnosti. Filme družijo elementi, kot so igranje z možnostmi človeške percepcije, nagnenje k psihedeličnim magičnim ritualom in tehnično zahtevna prezentacija. OM produkcija je med drugim sodelovala na številnih vidnejših mednarodnih festivalih, manifestacijah in razstavah sodobne umetnosti.
Na današnji projekciji bodo predstavili film avtorja Floryana Goryana z naslovom Kumbum, ki je nastajal med letoma 1975 in 1987. Film je prvi slovenski eksperimentalni celovečerec in edini dolgometražni film v opusu OM produkcije. Konceptualna zasnova filma prihaja iz predpostavke in spoznanja empirične znanosti o človekovi percepciji vizualnega materiala, na katero namiguje že sama naslovna beseda filma Kumbum, ki v tibetanščini pomeni »sto tisoč podob«. Na platnu se v hitrem tempu izmenjuje štiriindvajset fotografij na sekundo, od tega pa lahko človeški možgani v sekundi preberejo samo dve do tri, čeprav oko zazna vseh štiriindvajset podob. Podobe se v filmu večkrat ponovijo, a vedno v drugačnem nizu in tako gledalca priganjajo in utapljajo v vizualno.
Na istem naslovu, prav tako ob 19:00, natančneje v galeriji Kapsula, se bo z razstavo, naslovljeno Kunming Zoo, predstavila fotografinja in video umetnica Špela Škulj, prav tako v organizaciji Zavoda P.A.R.A.S.I.T.E. Črno-bele fotografije iz serije spremljajo podobe obiskovalcev kitajskega živalskega vrta. Osebni dokumentarizem, kot svojo umetniško prakso označuje avtorica, izhaja iz raziskovanja odnosov med človekom in naravo, ki v sebi združuje dihotomijo pojmov narava in kultura. Njeno delo na področju fotografije in videa zaznamuje tudi analiza družbe in ekologije. Več o seriji fotografij Kunming Zoo nam je povedala kustosinja razstave Nina Skumavc.
V seriji fotografij, ki bodo predstavljene na današnji razstavi, je avtorico zanimal predvsem odnos Kitajcev do živali, ki predstavljajo komercialno potrošno blago in pa predvsem hrano. Skozi fotografije pa prikazuje tudi slaba stanja živalskih vrtov na Kitajskem. Ti so še vedno zastareli in slabo oskrbljeni, prav tako pa človek živali izkorišča za svojo lastno zabavo v obliki nastopov v predstavah in podobno. O tem, kako serija fotografij, ki zajemajo specifični primer Kitajske, nagovarja tudi širšo problematiko, kar zadeva odnos človeka do živali in do narave na splošno, ponovno Nina Skumavc.
Iz eksperimentalne preteklosti v stvarnost vsakdana je šla Kaja.
Prikaži Komentarje
Komentiraj