Fragmentarnost, ki ropa telo
Projekt ZAGON, ki je del programa Galerije Škuc, »si prizadeva prispevati k reševanju enega ključnih problemov slovenske umetniške scene – socialno negotovega položaja novih generacij slovenskih umetnikov, ki nazorno odraža tudi druge probleme trajnostnega razvoja slovenskega umetniškega sistema. Ciljna skupina projekta, ki ji želimo ponuditi potrebni 'zagon',« navajajo organizatorji na spletni strani projekta, »so mladi likovni ustvarjalci do 35. leta, ki se zaradi nezadostne institucionalne podpore in hkrati tudi neprilagojenosti spreminjajočemu se umetnostnemu sistemu težko prilagajajo njegovi dinamiki.« V sklopu projekta bo nocoj ob 19. uri v Galeriji Škuc predavanje Chrisa Dercona, direktorja londonske galerije Tate Modern.
Kako naj bi k reševanju socialno negotovega položaja mladih umetnikov in umetnic v Sloveniji prispevalo predavanje visokega predstavnika tako izrazito korporativne, kolonialne in hegemonske institucije, kot je Tate Modern, je prav zanimivo vprašanje. Namreč vtis je, da gre za misijo nemogoče. Nasploh se zdi pogosto lotevanje podobnih problemov z vidika spoznavanja delovanja institucij že v štartu zgrešena pot, saj je negotov položaj mladih umetnic in umetnikov zgolj del širših družbenih razmer, ki kar kličejo k iskanju onkrajinstitucuionalnih poti delovanja. Stare umetnostne institucije namreč kvečjemu nadaljujejo s svojo liberalno agendo, saj v resnici podpirajo utečeni zvezdniški sistem in zgolj navidezno enake možnosti za vse.
Neko bolj spodbudno predavanje, in sicer o zgodovini stripa od začetka dvajsetega stoletja do danes, se bo odvilo v ponedeljek ob 20. uri v Pritličju, v organizaciji Zavoda Stripolis. Predaval bo Izar Lunaček, filozof in stripar, ki nam bo povedal, kako je zasnoval temo:
// posnetek izjave //
Hamletovanje, »ludi party Hamletove besede« v režiji Tjaše Črnigoj, ki smo ga imeli možnost videti novembra, bo jutri in pojutrišnjem na ogled v Kulturnici, obakrat ob 20. uri. Predstava se odvija znotraj projekta mladih gledaliških ustvarjalcev BiTeater in festivala BiFest, v njej pa nastopata performerja Rok Kravanja in Iztok Drabik Jug (na fotografiji Mihe Frasa). Njun Hamlet je »strupeni krik, izraz človekovega najglobljega strahu pred lastno nezmožnostjo udejanjanja v svetu«.
Podobno aktualnega problema se loteva Magdalena Reiter, ki bo nocoj v Stari elektrarni predstavila svojo avtorsko koreografijo Pars pro Witkacy, premierno izvedeno v Anton Podbevšek Teatru. Ob 20. uri vas čaka plesna predstava štirih soustvarjalcev na temo fragmentarnosti, izpraznjenosti in razdrobljenosti, ki zaznaamuje naš čas in ki »izkrivlja in ropa tudi telo,« kot beremo v napovedi.
Prikaži Komentarje
Komentiraj