Interference v Alkatrazu
Ravnokar smo odprli vrata Galerije Alkatraz in vstopili v brneč kaos. Danes se je tu ob 11. uri otvorila razstava z naslovom Interferenca. Nastala je v sklopu projekta Mentorstvo+ kot sodelovanje med umetnico Niko Erjavec in Majo Smrekar v vlogi mentorice. Študijsko sta sicer že sodelovali na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, tokrat sta svoje frekvence združili izven akademskih zidov in nastala je druga samostojna razstava Nike Erjavec.
Ob vstopu v galerijo se zaletimo v sokustosa razstave Sebastijana Krawczyka, ki nam prične pojasnjevati koncept projekta Mentorstvo+ in zakaj meni, da je sodelovanje ključno za uspešno razstavljalsko prakso.
Pričujoča razstava je tretja edicija projekta Mentorstvo+. Tu ne gre za hierarhične vloge, temveč za vzajemno medgeneracijsko sodelovanje, pri čemer se povabljeni sami odločata, kako bosta projekt realizirali. Krawczyk nadaljuje, zakaj podpirajo takšen pristop k ustvarjanju.
Čeprav se skušamo osredotočiti na besede kuratorja, se naša pozornost izgublja po prostoru. Iščemo izvor zvoka vibracij, ki smo ga sprožili ob vstopu v galerijo. Na sredini prostora se belim kockastim podstavkom pridružujejo lebdeče rastline. Pred njimi najdemo iskano – to sta dva Alkatrazu že poznana balona iz lateksa, ob katera se drgnejo masažni vibratorji. Gre za rekontekstualizacijo njenih preteklih del. Razstava Interferenca je namreč le vmesna postaja hibridne umetniške raziskave, s katero Erjavec preizprašuje teme okolja, onesnaženosti, komunikacije oziroma njenega umanjkanja v kapitalistični hiperprodukciji. Medij, ki ga za to uporablja, je zvok. Nika Erjavec se nam pridruži pri ogledu in vprašamo jo, zakaj je ravno zvok medij, s katerim naslavlja ta vprašanja.Zvok vibracij zasiči prostor sam s seboj in nam ponuja občutek brezizhodnosti in kaosa. Ko gledalci vstopimo v prostor, nas senzor zazna, in ker je sprogramiran tako, da smo edina trdna snov, na katero reagira, se sproži in pošlje v prostor vibracije. Pri tem nam daje občutek, da smo ga sprožili mi, a v resnici je vse vnaprej določen sistem. Razloži Erjavec.
Teme ekologije naslavljajo materiali, iz katerih je instalacija zgrajena. Gre za kombinacijo suhih, samoraslih invazivnih vrst z masovno proizvedenimi, plastičnimi rastlinami. Erjavec pojasni izbiro materialov in načine njihovega pridobivanja.
Tako kot ostajajo odprta vprašanja o prihodnosti biosfere na Zemlji zaradi vladnih ukrepov za zajezitev epidemije covid-19, tudi o trajanju razstave ne izvemo kaj dosti. Galerija Alkatraz bo ta teden zagotovo odprta, da si razstavo lahko ogledamo fizično, kasneje pa se bodo prilagajali vladnim regulacijam.
Interferenco sta iskali Urška in vajenka Maja.
Fotografija: Nika Erjavec
Prikaži Komentarje
Komentiraj