Koga ste pa letos izpustili?
Če se je med našimi poslušalci kdo v zadnjih dneh uspešno skrival najbolj izpostavljeni novici iz tovarne sanj, ga bomo morali prebuditi. Govora bo o oskarjih, ki jim moramo nujno posvetiti nekaj pozornosti, saj so letos po gledanosti dosegli novo dno.
Že dobro znani hashtagi à la #OscarsSoWhite so očitno letos obrodili sadove; tako glede nominirancev kot zmagovalcev letos ni bilo kritik. Zato nas je zanimalo, ali lahko v zadovoljstvu kritikov prepoznamo resnični napredek. Ali je debata o reprezentaciji - tako v filmih kot pri nagradah - resnični pokazatelj progresivnosti Hollywoooda, smo vprašali filmsko kritičarko Petro Meterc.
Filmski kritik Igor Harb pa poleg tega, da so oskarji dogodek, ki lastnoročno ustvarja filmske klišeje, poudarja predvsem finančno motivacijo progresivnosti.
Debata o reprezentaciji manjšin med nominiranci in nagrajenci se je vnela tudi po zmagi Dežele nomadov režiserke Chloé Zhao. Zhao je prva avtorica azijskih korenin, ki je prejela nagrado za režijo. Film prikazuje žensko, ki mora po zaprtju tovarne v domačem mestecu zapustiti svoj dom in živeti v avtodomu. Azijskim koreninam režiserke navkljub so se kmalu oglasili kritiki in filmu očitali, da se ponovno osredotoča na belske probleme. Za Harba je kritika sicer glede na vsebino neumestna, a vendarle smiselna.
Meterc podaja drugačen pogled na zmagovalni film; zanjo je Dežela nomadov prej kot priložnost za premislek o sodobni družbi priložnost za razmislek o klišejih, ki so v Hollywoodu trenutno popularni.
Po njenem mnenju torej opazujemo spremembo v klišeju, ki sedaj očitno ugaja Akademiji. Če so bile nekoč popularne epske adaptacije romanov in vračanje k resničnim zgodovinskim dogodkom, zdaj očitno ni več tako. Trenutni oskarjevski hit mora torej vsebovati ravno prav družbene zavednosti in upanja.
Glede na to, da je debata o reprezentaciji manjšinskih avtorjev v zadnjih letih vse bolj prisotna tudi na umetniških filmskih festivalih, nas je zanimalo, ali lahko to razumemo kot vpliv oskarjev.
Tako se znajdemo pred znanim vprašanjem: ali gre za ciničnost, ki poskuša vključitev manjšin izkoristiti za povečevanje dobička, ali za resnično željo sodelovati pri spremembah? In končno: ali je motiv zares pomemben, če delovanje privede do konkretnih sprememb?
Z oskarji se je ukvarjal Oskar.
Prikaži Komentarje
Komentiraj