Kontinuiteta telesa in giba
V Stari mestni elektrarni od včeraj do sobote, 23. oktobra, poteka Simpozij Dialog: Umetnost in kontinuiteta, ki ga prireja zavod Federacija. Sklop dogodkov, ki zaobjema predavanja, plesne instalacije in uglaševalne prostore, temelji na telesu in njegovem nepretrganem gibanju. Ustvarjalci procesualne umetnosti bodo s pomočjo lastnih teles in teles obiskovalcev preučevali umetnost prisotnosti in giba.
Program simpozija je zasnovala Snježana Premuš, ki deluje kot plesna ustvarjalka in somatska raziskovalka. Premuš tematski fokus simpozija, telesnost, dojema kot srž performativne umetnosti.
Skozi nadgrajevanje projekta Fizične manifestacije je sogovornica stkala številne vezi z različnimi umetniki. Sama pravi, da jo je prav sodelovanje z raznolikimi ustvarjalci spodbudilo k oblikovanju intenzivnega večdnevnega dogajanja. Sodelujoči prihajajo iz Ljubljane, Maribora, Zagreba in Budimpešte. Med njimi pa niso zgolj plesni ustvarjalci, poudarja Snježana Premuš, k sodelovanju je namreč povabila tudi arhitekte, dramaturge in plesne zgodovinarje, ki o telesnosti razmišljajo drugače.
Posamezni dogodki simpozija se osredotočajo na edinstvenost situacijske umetnosti, ki je v času epidemije najbolj zamrla, saj so bili stiki med ljudmi omejeni. Premuš poudarja, da je za enkratne dogodke izrednega pomena tudi publika. Sklop dogodkov, ki so jih pripravili, k raziskovanju lastnega giba spodbuja tudi obiskovalce.
Kot je omenila Snježana Premuš, se telo odziva na posamezne zvoke, besede in svetlobo. V sklopu dogodkov so zato pripravili zvočno-svetlobno instalacijo z naslovom Uglaševalni prostori. Projekt je zasnovan na osnovi gibanja obiskovalcev, ki potujejo po prostoru, kot jih nagovori zvok. O dogodku smo spregovorili s plesalko Anjo Bornšek, ki je skupaj z Dejanom Srhojem vodila včerajšnje uglaševanje.
Anja Bornšek nadaljuje, da biti občinstvo v različnih zvočnih prostorih pomeni uglaševati samega sebe. Posameznik se giba med različnimi zvoki, ki nagovarjajo njegovo telo. Uglaševanje opisuje kot tkanje nevidne vezi med posamezniki, njihovimi telesi in občutki. Z vstopom v instalacijo posameznik začuti svoje telo in si snuje dramaturgijo potovanja med različnimi zvočnimi prostori. Kot plesna ustvarjalka se Bornšek med dogodkom poskuša povezati z obiskovalci.
Simpozij pa se telesnosti loteva tudi preko teorije. Tako bomo v prihodnjih dneh lahko priča vrsti predavanj. Snježana Premuš poudarja, da je kreativno ustvarjanje kontinuiran proces, ki preči ločnico med teorijo in prakso. Skladno s tem se ustvarjanja loteva Špela Trošt, ki je včeraj predstavila svoj performans Moja pojavnost nima več ostrih robov. Avtorica izhaja iz vprašanja pomena fizične prisotnosti v performativni umetnosti. V svojem delu izpostavlja protislovje med neponovljivostjo dogodka in željo kulturne industrije po množični produkciji. Od tod se predavanje prelevi v performans, kjer ustvarjalka išče vzporednice med vsakdanjimi življenjskimi praksami in telesnostjo.
Program simpozija, ki bo potekal še do sobote, si je moč ogledati na spletni strani zavodov Bunker in Federacija.
Kulturno novico je pripravila vajenka Tia.
Prikaži Komentarje
Komentiraj