Kritični bienale in digitaliziran filmski festival
Danes ob sedmih zvečer se začenja 23. bienalne industrijskega oblikovanja v Muzeju za arhitekturo in oblikovanje na Fužinskem gradu. Glavni arhitektki te prireditve z naslovom »Razmerja v oblikovanju« sta Margo Konings in Margriet Vollenberg iz studia Organisation in Design. Tema razstave vključuje moderne tehnologije, digitalizacijo in globalizacijo ter na drugi strani naravo in njene danosti, in sicer njihov vpliv na oblikovalce in njihovo ustvarjanje. Matevža Čelika, direktorja Muzeja za arhitekturo in oblikovanje, smo vprašali, kakšen je namen in specifika letošnjega bienala:
(Izjava se nahaja v celotnem posnetku oddaje)
Bienale odpira tudi drzen in kritičen presek vsega tistega, kar sodobno oblikovanje ta hip reflektira in pripoveduje, kot trdijo organizatorji na svoji spletni strani. Prisluhnimo, kaj o kritičnosti industrijskega oblikovanja meni Čelik, ki opozarja že na neprimernost pojma industrijskega oblikovanja:
(Izjava se nahaja v celotnem posnetku oddaje)
V Portorožu pa bo danes otvoritev petnajstega festivala slovenskega filma. Otvoritvena vloga pripada filmu Šangahaj režiserja Marka Naberšnika, festival pa bo trajal vse do tridesetega septembra. V tem času bodo prikazali šestinšestdeset filmov, od tega triinštirideset v tekmovalnem programu, med njimi bo sedem celovečercev. Ogled ni namenjen le stroki, temveč širšemu občinstvu, ki mu želijo organizatorji predstaviti slovenski film. Prehod od petintrideset-milimetrskega filma k digitalizaciji je bolj zanimiv za stroko, kontinuiteta festivala pa verjetno vsem, vsaj tistim, ki jih slovenski film zanima. Če kontinuiteta festivala, ki spodbuja filmsko ustvarjanje in odpira možnosti neuveljavljenim imenom, pomeni tudi kvaliteto, bomo videli v naslednjih štirih dneh.
Kulturne novice je pripravil Aleš Mendiževec.
Prikaži Komentarje
Komentiraj