KULTURA KONTRA VREME IN RJUHE
Današnje gnilobno vreme verjetno prej kot h kulturnemu udejstvovanju spodbuja h gibanju in premišljevanju v domači postelji. Tisti, ki jih bodo na plano zbezale službene obveznosti in interes za kulturo, se lahko udeležijo 44. mednarodnega kolokvija z naslovom Umetnost in estetika v posttranzicijskih razmerah. Simpozij, ki poteka danes in jutri, organizira Slovensko društvo za estetiko v sodelovanju z Alma Mater Europaea Institutum Studiorum Humanitatis ter The Global Center for Advanced Studies. Domači in tuji predavatelji se bodo ukvarjali s tem, kako je v času po padcu železne zavese leta 1989 prehajanje s socializma v pozni kapitalizem vplivalo na umetniško produkcijo in estetiko. Poleg specifik evropske regije se bodo dotaknili tudi stanja v neevropskih deželah. Ker so se s tranzicijo spremenila tudi razmerja med kapitalom in umetnostjo, bodo analizirali še pomen za družbeno angažirano umetnost.
S predsednico društva Polono Tratnik smo spregovorili o glavnih poudarkih simpozija:
Kdor bi želel dežju kljubovati s plesom, se nocoj ob 20. uri lahko odpravi v Plesni teater Ljubljana. Plesalka, koreografinja in plesna pedagoginja Vita Osojnik bo premierno izvedla avtopoetično predstavo z naslovom Nosila sem tuje otroke. Po besedah izvajalke gre za “solo v obliki dueta”, osebnoizpovedno zgodbo, ki pa skuša intimne relacije razpotegniti v refleksijo s širše družbene prizme. Z avtorico smo govorili o samem naslovu in vsebini predstave:
Pri soustvarjanju giba in izvedbi sta sodelovali tudi Kaja Lorenci ter Nina Fajdiga, zato nas je zanimalo, kako je potekal njihov koreografski proces:
Prikaži Komentarje
Komentiraj