Novice s Filipinov
Drevi prihaja v Slovensko kinoteko v goste zagrebški festival Filmske mutacije: VIII. Festival nevidnega filma, ki se je odvil v mesecu decembru. Ta že na implicitni ravni kaže na lastno kuratorsko politično gesto. Posveča se manj vidni zgodovini filma in kuratorstvu tovrstne zgodovine in s tem razteza polje vprašanja, kaj naj bi zgodovina filma pravzaprav bila. Nocoj začenjajo s filipinskim novim valom in divjim dečkom nove filipinske produkcije, Khavnom De La Cruzom, jutri sledi projekcija filma Leila in volkovi ter pogovor z režiserko Heiny Srour. Več je povedala urednica filmskega programa Slovenske kinoteke, Varja Močnik.
Izjava se nahaja v posnetku oddaje
Program začenjajo s filmom Filipinski novi val: To ni filmsko gibanje.
Izjava se nahaja v posnetku oddaje
V ljubljanski Drami pa v sklopu platforme Drama laboratorija in v sodelovanju z AGRFT napovedujejo tri januarske predstave, ki prinašajo nove dramske prevode v slovenščino Dijane Matković in prve slovenske uprizoritve prav teh tekstov; Jaz ali kdo drug Maje Pelević v režiji Tina Grabnarja, ki bo premierno uprizorjena jutri, Gozd se svetlika Milene Marković v režiji Žige Divjaka ter Čiščenje idiota Milana Markovića v režiji Juša A. Zidarja. Govori Jernej Pristov, vodja odnosov z javnostjo ljubljanske Drame:
Izjava se nahaja v posnetku oddaje
Seveda pa ostaja vprašanje, ali Drama laboratorij kot nekakšna raziskovalna platforma, ki s pripuščanjem mladih avtorjev in raziskovanjem drugačnih produkcijskih postopkov in je umeščena v osrednjo nacionalno institucijo, res mora zavzeti tudi tovrsten prostor, ki se približuje nekakšnim off prostorom?
Prikaži Komentarje
Komentarji
Ja, mogoče bi bilo vredno premisliti o preimovanju Drama Laboratorija v Drama kolonizira.
točno to, kar pravita alja in zgornji gost: kolonizacija, prikrivanje produkcijskih okoliščin, prilaščanje tuje kreativnosti, zasedanje (videza) prostorov, ki izvorno pripadajo nekomu drugemu - in mladi režiserji se mimogrede ujamejo v past...
Komentiraj