Padajoča telesa in Mother*Fuckers
Danes ob 19:00 se bo v Mariboru v sklopu projekta Centralna postaja otvorila razstava instalacije Neje Tomšič Padajoča telesa. Instalacija je nastala v sklopu cikla Škatla svetlobe in bo razstavljena na razstavišču, poimenovanem Vitrine. Cikel za svoje izhodišče jemlje raziskovanje svetlobe kot enega ključnih elementov izložbenega okna in razmišljanje o njeni dvojnosti v vsebinskem kot tudi likovnem in predstavitvenem smislu. Več o ciklu nam je povedala kuratorka Jasna Jernejšek.
Neja Tomšič je ena izmed izbranih avtoric, ki se v sklopu cikla predstavijo vsak mesec in ki v svojem ustvarjanju spaja različne medije in naslavlja univerzalne teme in preko tega ponudi refleksijo trenutnega stanja družbe in kulture, v kateri živimo. Njena instalacija Padajoča telesa so skice dela v nastajanju, ki se naslanja na asociativne in vizualne interpretacije dramskega besedila Bertolda Brechta Življenje Galileja. Naslanja se na Galilejevo utemeljitev heliocentričnega sistema osončja, ki je radikalno preoblikovala razumevanje sveta in zrušila temelje, na katere se je stoletja naslanjala cerkvena dogma. Avtorica to interpretira kot trenutek, ki je metaforično izbrisal nebesa, zemljo pa pomaknil v temačno praznino vesolja. Več nam je v izjavi povedala Neja Tomšič.
Umetnico smo povprašali tudi, kako se je lotila prevajanja dramskega besedila v vizualno podobo instalacije.
V soboto, 19. 11., ob 20 :00 bo v Plesnem teatru Ljubljana premiera plesnega performansa Mother*Fuckers oz. v mehkejšem slovenskem prevodu Mame*Ljubimke. Performans je zasnovala novozelandska plesalka Emma Murray, ki sicer živi in ustvarja v švicarskem Bernu. Plesni performans je tako še eden izmed umetniških prijemov, ki za svoje izhodišče jemljejo materinstvo. Performans se osredotoča na telo matere, preko katerega se prevprašuje o identiteti, neodvisnosti in ljubezni ter preko tega raziskuje vzporednice med delovno prakso umetnice in materinstvom. Performans predstavlja poskus razčlenitve istočasne izkušnje materinstva in ustvarjanja predstav ter koreografskega dela. Več o performansu in o temi materinstva nam je povedala avtorica sama.
Kulturne novice je spisala Kaja.
Prikaži Komentarje
Komentiraj