Podoba, identiteta, savna
236743 je ime projekta Andreja Škufca, ki se drevi razstavlja v galeriji Alkatraz. Gre za video instalacijo oziroma za poseben način galerijske projekcije, ki se ukvarja z ritmom identifikacije v dobi hiperkonzumacije gibajočih podob s svetovnega spleta. V ta namen je Škufca kot uvod v samo otvoritev projekcije na spletu ponudil dva teaserja, ki omenjeni ritem in posledičen način identifikacije tematizirata na ravni montaže. Škufco smo vprašali, kako naj bi sama projekcija pri gledalcu proizvedla učinek desubjektivacije, kar naj bi bil tudi izhodiščna strategija projekta.
*Izjava se nahaja v posnetku
Projekt pa ne drugači le razmerja med ritmom komzumacije gibajočih podob in identifikacijo s temi podobami, temveč tudi razmerje med samim objektom umetniškega dela in njegovim besedilnim ter reprezentacijskim kontekstom. Škufca je namreč ubral drugačno metodo predstavitve projekta, saj bo spremljevalni tekst nastajal šele tekom razstave. Na ta način se bo spremenilo razmerje med kuratorskim in umetniškim delom, prav tako pa tudi kadriranje gledalčevega pogleda na ravni teksta, saj odsotnost spremljevalnega besedila pomeni tudi odsotnost vnaprejšnjega uokviranja razstavne izkušnje.
*Izjava se nahaja v posnetku
V okviru razstave pa bo Škufca naslednji četrtek pripravil tudi predavanje z naslovom Uvod v razmišljanje o inflaciji označevalca, s katerim bo poskušal tematizirati lastno delo na razstavnem projektu.
Od predrugačenih predstavitvenih modelov pa se selimo k bolj klasičnim, predvsem z našega novinarskega stališča. Pred Galerijo Škuc se bo takisto drevi odvil performans Razmerje 2, performerke Aleksandre Saške Gruden. Kot navaja spremljevalni tekst in kot ga tukaj povzemamo, se bo performans dotikal izkušenj ugodja, ki so podrejene zunanjim in medijskim vplivom. Performans bo v izložbi galerije preko obredov savnanja tematiziral razmerje med užitkom in samotrpinčenjem, preko performiranja tega običajno kolektivnega obreda pa preizpraševal razmerje med intimnim in javnim prostorom.
Prikaži Komentarje
Komentiraj