Radio študent na sceni
Nadaljujemo s ciklom kulturnih novic, posvečenih zbiranju izjav nekdanjih sodelavcev Radia Študent z najrazličnejših področij delovanja, ki so spregovorili o pomenu, zgodovini in kvaliteti RŠ-a. V današnjih kulturnih novicah se bomo posvetili pomenu ereševske prisotnosti na področju scenskih umetnosti. RŠ pokriva performativno sceno predvsem v oddaji Teritorij teatra, ki se posveča odpiranju teoretskega polja scenskih umetnosti, in v oddaji Teater v eter, ki skrbi za kritiški odziv na aktualno produkcijo.
Govorili smo z doktorico Zalo Dobovšek, dramaturginjo, gledališko kritičarko in mentorico Male šole kritike pod okriljem Lutkovnega gledališča Ljubljana. Spregovorila je o svoji osebni izkušnji dela na Radiu Študent in tem, zakaj je RŠ mnogim trn v peti.
Dobovšek je poudarila še specifike ereševskega poročanja o scenskih umetnostih in reflektiranja neodvisne scene, ki jo ostali mediji pogosto spregledajo.
Podobno izkušnjo je imela tudi nekdanja sodelavka RŠ-a Pia Brezavšček, kritičarka, teatrologinja, urednica revije Maska in portala Neodvisni ter predsednica Društva za sodobni ples Slovenije.
Za ustvarjalce off scene je kritiški odziv nujno potreben za prijavljanje na razne razpise, pa tudi za pridobitev statusa samozaposlenega v kulturi. Brezavšček je poudarila, da je refleksija ključnega pomena za ohranjanje in razvoj neinstitucionalnih gledaliških in sodobnoplesnih praks.
Gledališki kritik, dramaturg in selektor lanskega nesojenega Borštnikovega srečanja Rok Bozovičar nam je povedal več o svoji izkušnji pisanja za RŠ in kako ga je radio oblikoval kot pisca.
Bozovičar je kot ključna faktorja, ki ločita RŠ od ostalih medijev na področju scenskih umetnosti, izpostavil pokrivanje marginaliziranih umetniških praks in kontinuirano gojenje mladih teatrologov in kritikov.
Če je RŠ nepogrešljiv tudi v vaših očeh, podpišite peticijo za ohranitev Radia Študent in nam s tem pomagajte v boju s ŠOU za sredstva, nujno potrebna za naše nadaljnje delovanje.
Prikaži Komentarje
Komentiraj