TRI MLADE UMETNIKE NA EN MAH
Včeraj so v organizaciji Zavoda PARASITE neformalno otvoritev doživele tri razstave mladih umetnikov. V prostoru Kapsula se z razstavo Moving spaces predstavlja umetnik Pavle Banović, v prostorih Galerije P74 pa stojita debitantski razstavi umetnic Isidore Todorić z naslovom Mestoma in Inje Bauman z naslovom Tihi izraz biti. Poleg sočasne postavitve razstavljene umetnike druži tudi oznaka »mlajše generacije,« ki se nam je predstavila lani na zaključni razstavi Akademije za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani.
Po besedah kustosinje Nine Skumavc Galerija P74 že od svojih začetkov mlajšim umetnikom, še posebej tistim, ki še študirajo, s samostojnimi razstavami omogoča vstop v umetnostni sistem. Razstave umetnikov na začetku ustvarjalne poti imajo po mnenju kustosinje Skumavc še eno pomembno vlogo:
Projektni prostor Kapsula na Trgu prekomorskih brigad 1, ki običajno igra vlogo specializirane knjigarne za knjigo umetnika, se je včeraj preobrazil v premikajoče se prostore, kjer se obiskovalci premikamo med risbami spominov in fotografijami umetniških akcij Pavleta Banovića, ki se je v preteklosti predstavljal predvsem z delom v novih medijih, kot je 3D-tisk. Statični galerijski prostor se premakne s premeščanjem spominov, ujetih s fotografijami in risbami, ki jih obiskovalci med eksponati kot vtise prenašamo s seboj. Med razstavljenimi deli pa je tudi knjiga umetnika Moving spaces, po kateri je razstava dobila ime in prostor v knjigarni. Kustosinja Skumavc nam je pojasnila umestitev razstave v prostor in razložila medij knjige umetnika.
Knjiga umetnika se je vzpostavila v šestdesetih letih zaradi svojega formata, ki omogoča lahko dostopnost in množično širjenje idej onkraj okvirov galerijskih institucij. Knjigo umetnika Moving Spaces sestavljajo fotografije fragmentov avtorjevega življenja, pospremljene s kratkimi zapisi, v relaciji do katerih se oblikuje pomen.
Banović se je že v svojih preteklih delih ukvarjal z vprašanji identitete in družbenih vlog ter občutkom tesnobe, ki jih spremlja. Osebno in izpovedno stališče, s katerim pristopa k svojemu umetniškem procesu, pa je očitno tudi na tokratni razstavi. Ambivalentna čustva, ki spremljajo izkušnjo odraščanja, je ubesedil in upodobil s primerom namišljene osnovnošolske poroke, v katero je bil prisiljen in ki je zanj predstavljala breme družbene vloge moškega, v katero je začel vstopati. Nina Skumavc opiše tematike, ki jih obravnava umetnik.
Le nekaj korakov stran, v prostorih Galerije P74, pa najdemo razstavi Isidore Todorić in Inje Bauman. Ti razstavi druži zaznavna okoljevarstvena nota. Prva, naslovljena Mestoma, se predstavlja z dvema starejšima deloma, naslovljenima Bela in Eksterieri. Umeščeni sta v bel razstavni prostor, ki še poudarja njuno belino. Tehnika kosa blaga, ki ga je izoblikovalo sušenje in strjevanje bele barve, z razpokami poudarja njegovo materialnost, veliko okno, ki zavzema vso steno galerije, pa vzpostavlja kontrast s proizvedenostjo razstavljenih del. Enak učinek ima delo Eksterieri, ki ga gradijo trije mavčni odlitki lukenj v zemlji, ti pa v galerijo prenesejo reprezentacijo narave in posega vanjo.
V sosednji sobi razstava Tihi izraz biti Inje Bauman s štirimi platni z drugačnimi poudarki predstavlja razmišljanja o podobnih tematikah. Njena platna, izdelana v tehniki asemblaža s kombiniranjem najdenih objektov organskega, industrijskega in obrtnega izvora, izražajo skrb za naravo in hkrati prepletajo naravni svet s človeškim. Umetnica meni, da so mlajše generacije za okoljevarstvene teme še posebej občutljive, poudari pa tudi, da je umetnost sredstvo, s katerim se narava povezuje s človekom in obratno.
Kdor ima torej srečo, da v tem času prebiva znotraj meja osrednjeslovenske regije, ima še do 2. marca čas, da se sprehodi po razstavah in morda ustvari svoj odgovor na vprašanja statusa umetnosti in umetniškega delovanja, ki jih razstavljeni eksponati postavljajo.
Tri razstave na en mah si je ogledal vajenec Metod, v pomoč je bila Brina.
Avtor fotografije: Dejan Habicht
Prikaži Komentarje
Komentiraj