VIRTUALNI VRTOVI
Klik, klak. Aktivacija gesla. Povezava za potrditev elektronskega naslova. Preusmerjanje. Klik. Prenesite si še eno aplikacijo, ustvarite uporabniški račun … in čestitke ー prispeli ste na prestižni novomedijski festival umetnosti, tehnologije in družbe.
Letošnji festival Ars Electronice: Novi digitalni dogovor, ki se je za obiskovalce po nekaj klikih preveč otvoril 8. septembra, znova poteka hibridno, nekaj dogajanja bo v domačem Linzu in drugod, toda še toliko več bo virtualnega.
Slovenija se letos predstavlja z dvema vrtovoma. Eden je konS≡Vrt za sodobno raziskovalno umetnost in taktične medije, v sklopu katerega si lahko obiskovalci streamamo okroglo mizo Globoke spremembe ー o preoblikovanju družbe s spreminjanjem vrednot. Drugi pa je vrt novogoriške Akademije umetnosti, ki se pod naslovom Pozdravi iz prihodnosti IV: Dotik novih resničnosti letos prvič predstavlja na Ars Electronici. Programske sklope novogoriškega vrta nam je opisala direktorica programov Akademije umetnosti Univerze v Novi Gorici, Rene Rusjan.
Eden izmed sklopov je del projekta TV Free Europe, eksperimentalnega televizijskega performansa, ki ga je leta 2019 zasnoval madžarski umetniški kolektiv Pneuma, danes pa ga soustvarja mreža evropskih umetnikov. Med njimi je tudi režiserka, novomedijska umetnica in pridružena profesorica Akademije umetnosti Jasna Hribernik.
Košček razpršene neodvisne televizijske mreže so z eksperimentalno oddajo Fear Free ustvarile tudi študentke Akademije umetnosti.
Oddaja Fear Free je zanimiva kompilacija studia, osebnoizpovednih videov o strahovih študentk, izjav naključnih Novogoričanov in sarkastičnih animiranih ter igranih prispevkov, na festivalu ー oziroma bolje na svojem računalniku ー pa jo lahko doživite še do nedelje.
Ravno odtujenost samotnega motrenja v monitorje, čeprav noče, ključno zaznamuje izkušnjo letošnjega festivala. Z digitalizacijo novogoriškega vrta se je ukvarjal Rok Govednik.
Lani so se pri Ars Electronici odločili za tehnološko zahtevnejšo rešitev in vrtove postavili v 3D virtualne prostore Mozilla Hubs, ki pa so očitno zaradi zahtevnosti uporabe, nepraktičnosti in neprilagojenosti na različno zmogljivo tehnologijo obiskovalcev marsikoga odvrnili od obiska. Letos so se organizatorji odločili za bolj pragmatičen pristop.
Sicer se obiskovalka morda vpraša, zakaj mora ustvariti dva računa na različnih platformah, da lahko dostopa do festivala, a na koncu jo pričaka uporabniški vmesnik, ki je tako enostaven, da ga lahko brez hudega razmišljanja uporablja vsakdo, ki je že kdaj naročal hrano preko aplikacij. S tem je rešen problem nedostopnosti, kar je najpomembneje. Po drugi strani pa super intuitivna aplikacija, na kateri se odvija festival, s katerim sicer povezujemo kritično poseganje v vzorce zasužnjenega scrollanja, na neki ravni postane del ravno tega.
Prikaži Komentarje
Komentiraj