medijsko posredovana realnost
Sinoči je bila podeljena Nagrada skupine OHO 2019, ki jo Zavod P.A.R.A.S.I.T.E. podeljuje kot osrednjo neodvisno nagrado za mlade vizualne umetnice in umetnike v Sloveniji do 40. leta starosti. Med štirimi nominiranci, med katerimi so bili Nika Ham, Danilo Milovanović in Špela Škulj, je nagrado prejel Tadej Vaukman za fotografsko delo Tistega nekega večera v kleti, avtoportret. Na fotografiji vidimo avtorja z brado, brki, nekaj pleše, zgoraj brez in z opaznimi tetovažami, kako v bodibilderski poziciji pozira svoji mami, ki ga fotografira s telefonom, sedeča na poceni belem plastičnem stolu. Realistično, neretuširano - vidne so Vaukmanove rdeče oči - pa hkrati malce subkulturno in nemara bizarno. Dalibor Marinis, član žirije, omenja, da je v delu prisoten filmski zaplet, saj se zdi, da mama režira prizor, a je ravno obratno. V tej dvojnosti je draž, ki izzove angažma gledalca. Razstavo vseh štirih nominiranih del bo moč videti v Galeriji P74 do 28. maja.
Moč podob in reakcij predvsem anonimnih komentatorjev, ki jih te lahko sprožijo v spletnih diskusijah, je bilo vsebinsko izhodišče lanske delavnice Centra za politično lepoto, ki se je odzvala na nekatere ogorčene odzive na fotografije lanskih nagrajenk Prešernovega sklada Simone Semenič in Maje Smrekar. Diskusija je vodila v Festival performansa, ki se otvori danes v Novi pošti in bo na ogled do sobote, 18. maja, nekateri performansi v njem pa še dlje. Gre bolj za umetniško produkcijo kot festival. Vsi performansi avtorjev The Miha Artnak, Katje Gorečan in Nike Švab, Roka Kravanje, Jana Rozmana ter Katarine Stegnar so namreč nova dela, nastala posebej za ta namen. Pri tem so se nanašala na vsebinska izhodišča, ki jih pojasni Janez Janša, eden od dveh kuratorjev, skupaj s Urško Brodar:
Za ilustracijo nam je Janša navedel primer dveh del, ki tematizirata skvotanje in prostitucijo:
Naše obnašanje po spletu tematizira intermedijska razstava Moderne rešitve potrebujejo moderne probleme švedskega umetnika Jonasa Lunda, ki se nocoj odpre v projektnem prostoru zavoda Aksioma. Lund se loti obravnave medmrežnih protokolov, moči, s katero ti oblikujejo našo spletno in siceršnjo življenjsko izkušnjo, ter njihove navidezne neosebnosti in objektivnosti:
Razstava bo obiskovalca vodila skozi različne algoritme, ki bodo merili njegovo ali njeno odzivanje. Ob vstopu se bo moral recimo vsak strinjati s “Pogoji uporabe” kot ob uporabi programske opreme ali spletnega portala, kjer bo obiskovalcu določeno, kaj sme in ne sme ter kaj mora početi na razstavi - mora mu namreč biti všeč.
Všeč pa vam mora biti tudi nocojšnji filmski večer v Slovenski Kinoteki, ki ga naša kulturno-humanistična redakcija pripravlja v sklopu 50-letnice Radia Študent. Ob 17.00 se bomo lahko skupno potopili v filme in dokumentacijo RŠ-a od začetkov 1969 preko toka alternative do leta 1999. Organizatorka večera in naša sodelavka Anja Banko pri tem izpostavlja dva filma:
Ob 21.00 pa se bomo lahko seznanili z našim sodobnim stanjem, torej situacijo od leta 2000 do danes, ter vprašanjem, kako biti alternativen znotraj vseobče komercializacije. Med projekcijama bo ob 19.00 potekel pogovor z dvema nekdanjima urednikoma redakcije za kulturo in humanistične vede Robertom Bobničem in Melito Zajc ter nekdanjim odgovornim urednikom RŠ Francijem Zavrlom. Anja Banko je poudarila, da pogovor ne bo usmerjen zgolj v obujanje nostalgije in mitov, ampak bodo govorili tudi o pozicioniranju Radia Študent v sodobno medijsko pokrajino:
Zatorej vas za slovo pozivamo, da mednarodni dan družine preživite z družino Radia Študent.
*** *** ***
Foto Nahid Hossain - Yamaha Audio Mixer Board for mixing different sound source, 2020 / Creative commons licence: CC BY-SA / Source - wikipedia commons
Prikaži Komentarje
Komentiraj