To ni faza, mami!
Drago poslušalstvo, lepo pozdravljeno v današnjem Kulturnem obzorniku. Dom kulture Kamnik in domžalski Kulturni dom Franca Bernika sta pripravila nov gledališki abonma za najstnike, imenovan Potovalci. Abonma bo vključeval šest predstav, enakomerno razdeljenih med ustanovi, in bo namenjen predvsem zadnji triadi osnovne šole. Ime, prevzeto iz črtice Zofke Kveder, izpostavlja lastnost, ki je vsem prebivalcem okoliša Ljubljane skupna – torej potovanje. Specifično potovanje z vlakom, ki je na relaciji Kamnik – Domžale – Ljubljana najpogosteje rabljeno javno prevozno sredstvo. Njegovo uporabo želita kulturna domova z abonmajem spodbuditi. Govorili smo s koordinatorjem kulture v Domu kulture Kamnik, Goranom Završnikom.
Završnik je s sodelavci projekt zasnoval ob opažanju, da se številni otroci na obveznih šolskih predstavah dolgočasijo. Izven teh obveznih ogledov pa v domačem okolišu zanje večinoma ni nobene prave ponudbe. Kamnik je petnajsta največja občina v Sloveniji. Medtem ko ta številka morda ni tako osupljiva, nezanemarljiv delež prebivalstva biva v odmaknjenih krajih, iz katerih avtobus že do Kamnika vozi približno eno uro, enkrat na uro. Za najstnike iz teh krajev tako ni mogoče, da bi se zvečer odpravili v Ljubljano na predstavo. Ambicije abonmaja Potovalci pa se ne končajo pri omogočanju najstnikom, da si predstave ogledajo, temveč segajo tudi na področje izobraževanja, pove Završnik.
Kamniška in domžalska mularija bo tako svojo paleto organiziranih popoldanskih interesnih dejavnosti le lahko razširila s karateja, fuzbala in lokostrelstva tudi na teater. Delavci kulturnih domov pa so v to vložili nemalo truda. Mlajši najstniki so namreč že kar pregovorno svojeglavi in jih je težko prepričati, da bi sedli v gledališko dvorano. O zahtevnosti priprave programa smo govorili z vodjem domžalskega kulturnega doma, Juretom Matičičem.
Kritik, performer in dramaturg Lutkovnega gledališča Ljubljana, Benjamin Zajc, komentira splošno težavnost in zadrege priprave abonmajev za najstnike.
Organizacija takšnega projekta ni bila težavna le s programskega, temveč tudi z logističnega vidika. Za kulturne domove, ki niso vajeni medobčinskega medinstitucionalnega sodelovanja, je abonma predstavljal precejšen zalogaj. O težavah, na katere so naleteli, in marketingu je spregovoril programski vodja Doma kulture Kamnik, Anej Ivanuša.
Benjamin Zajc, ki je odraščal v Kamniku, se strinja, da so tovrstni abonmaji za mlade na kulturni periferiji pomembni.
Pobudniki Potovalcev si obetajo okoli dvesto abonentov – številka, ki je za Kamnik in Domžale precej visoka. Ne glede na doseganje teh ciljev pa je gotovo, da tovrstni projekti omogočajo najstnikom, ki te možnosti sicer ne bi imeli, da si ogledajo sodobne produkcije. Tako lahko stopijo v stik z umetnostjo pri letih, ko imajo še čas in voljo, da iz te potencialne ljubezni kaj ustvarijo. Zato je še toliko pomembneje, da se takšni programi izvajajo – kljub njihovi izvedbeni zahtevnosti, ki je pogojena s heterogeno, naglo spreminjajočo se ciljno publiko.
Potoval je Lenart.
Prikaži Komentarje
Komentiraj