Alamut na Kitajskem
Letošnji 22. festival dokumentarnega filma (FDF) se danes pričenja v Cankarjevem domu s projekcijo makedonskega filma Medena dežela v režiji Tamare Kotevske in Ljubomirja Stefanova. V Cankarjevem domu so bili primorani marca ob izbruhu epidemije novega koronavirusa festival prestaviti na aktualni, junijski termin. Filmski program ostaja enak, organizatorji pa ga bodo izvedli ob upoštevanju vseh navodil in higienskih priporočil NIJZ za obisk kinematografov in gledališč. Na spletni strani festivala so tako zapisali, da »junijski Festival dokumentarnega filma ne bo običajen filmski festival; to bo ‘festival distance’, odsotni bodo druženje, strokovna srečanja, izmenjava mnenj po projekcijah, toda nekatere stvari bomo kljub temu skušali ohraniti, npr. nagrade. Žirija bo v virtualnem prostoru razglasila zmagovalca festivala, najboljši film na temo človekovih pravic. Kar bo majhen, a pomemben prispevek k normalizaciji vsakdana.«
V tekmovalnem programu letošnjega FDF je francosko-belgijski film Delo v tujini režiserke Jun Sung, ki prikazuje zgodbo o pripravi filipinskih deklet na delo v tujini v napol sužnjelastniških razmerjih. Romunski Kolektiv režiserja Alexandra Nanauja obravnava katastrofalno stanje v zdravstvu v tej državi, izraelsko-švicarska koprodukcija Odvetnica, pod katero sta se podpisala Rachel Leah Jones in Philippe Bellaiche, pa predstavlja biografijo znamenite izraelske odvetnice Lee Cemel, borke za pravice Palestincev.
Pred približno desetimi leti so v okviru Festivala dokumentarnega filma pripravili tematski sklop Smrt delavca, ki je obravnaval nevzdržne pogoje dela. »Danes ob prekariatu, slabih razmerah in vegetiranju na družbenem robu kljub redni zaposlitvi tema ni nič manj aktualna ne pri nas ne v svetu. Kljub temu delavske teme niso nujno pesimistične, govorimo lahko npr. tudi o ‘Delovni etiki proti slavi in bogastvu’, kot je rdečo nit svojih kratkih zgodb poimenoval ameriški literarni mag Kurt Vonnegut«, je zapisal Simon Popek, programski direktor festivala. Popek je še povedal, da sta delovna etika v ekstremnih razmerah in zavezanost poklicu ne glede na finančno izravnavo del pogojno optimističnih tem, ki jih lahko izluščimo iz letošnjega programa FDF. V program so se prikradle skozi stranska vrata, nihče jih ni načrtoval, in tovrstna naključja so najlepša, saj pričajo o nevsiljivi, nestrankarski selektorski vnemi.
O samem festivalu nam je več povedal kar Popek sam:
Popek predstavi še samo temo festivala in omeni nekatere filme, ki si jih bo moč ogledati:
Za konec Popek pove še o Medeni deželi, torej filmu, s katerim bodo danes otvorili festival:
Nadaljujemo z dogajanjem na literarni sceni. Roman Alamut Vladimirja Bartola vstopa na največje svetovno tržišče – na trg Ljudske republike Kitajske. Založba Sanje je namreč sklenila pogodbo z založbo Beijing Book Search Cultural Communication iz Pekinga, ki bo knjigo prevedla in objavila na Kitajskem. Alamut je prvič izšel leta 1938, njegovo vrednost pa je svet začel odkrivati in ceniti šele 50 let pozneje. Do danes je knjiga doživela 33 izdaj v 11 jezikih, kot pravijo v založbi Sanje, pa obstajajo tudi piratski prevodi.
O izidu knjige na Kitajskem smo se pogovarjali z Rokom Zavrtanikom, direktorjem založbe Sanje. Zavrtanik nam je povedal, kaj dogodek v širšem smislu pomeni za slovensko ljudstvo:
Zavrtanik pove, kdaj bo knjiga izšla na Kitajskem, in izrazi zanimanje za to, kako bo knjiga tam sprejeta:
Kulturne novice je pripravil Matej.
Prikaži Komentarje
Komentiraj