Ples puhaste smrti - tehnikolor, flower power in vprašanje političnega telesa

Okrogla miza, intervju ali pogovor
26. 10. 2018 - 18.00

V tokratnem intervjuju Redakcije za kulturo in humanistične vede se pogovarjamo s Sophio Satchell-Baeza, raziskovalko na Inštitutu za filmsko in televizijsko zgodovino Univerze De Montfort v Leicestru, sicer pa eno od gostujočih predavateljic na letošnjem simpoziju Jesenska filmska šola, ki je med 23. in 25. oktobrom potekal v Slovenski kinoteki.

Simpozij se je v petdesetletnici maja 68 letos posvečal eksperimentalni in marginalni, gverilski produkciji, tj. militantnemu dokumentarcu, kot se je krojil v vihravem letu 68 v globalnem kontekstu. Filmske podobe v svoji ideji in formi niso bile zgolj reprezentacije dogodkov, dokumenti nekega časa, temveč so se v osnovi definirale v liniji direktnega angažmaja, kot orodje, orožje upora, torej kot direktne intervencije dejanskosti.

Satchell-Baeza v kritični distanci izriše natančno sliko britanske proti- in underground kulture 60ih, hipijevskega gibanja in politično-umetniških intervencij s poudarkom na njihovi intermedijski praksi in apropriaciji javnih prostorov. Kontrakultura 60ih v britanskem prostoru izzveni skozi postavke kulturnega radikalizma in na različne načine vzpostavlja subjektivnost v poudarjeni individualnosti, raziskovalka pa v svoji tezi ponudi možnost prevrednotenja vprašanja političnega skozi rekonceptualizacijo termina »psihadelično«.

Performance (Nicolas Roeg, Donald Cammell, 1970)
Soft Machine Live v UFO klubu, l. 1967 - pesem posvečena Johnu Hoppyju Hopkinsu

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Stara, arhivska, spletna stran.
randomness