BritOFF tivolskega loka
Pozdravljeni v petkovem BritOFFu, v katerem se bomo ukvarjali z ljubljansko novico tedna. Direkcija za infrastrukturo je včeraj sporočila, da bodo opustili gradnjo tivolskega loka v Šiški. Cilj gradnje te železniške bližnjice, ki so jo načrtovali že več kot pol desetletja, je bila direktna povezava med gorenjsko in primorsko železniško progo, kar bi pomagalo razbremeniti ljubljansko železniško postajo. Ker ta predstavlja vozlišče, v katerem se srečujejo proge iz vse Slovenije, je ves železniški promet med različnimi pokrajinami in – kar je še pomembnejše – med Luko Koper in severno Evropo omejen z njenimi kapacitetami.
Sklep, da se pripravi državni prostorski načrt za gradnjo loka, je ministrstvo za infrastrukturo sprejelo marca 2015. Državi pa nikakor ni uspelo najti skupnega jezika z Mestno občino Ljubljana in Pivovarno Union, ki stoji na predvideni obvoznici. Potek nove proge bi posegal v industrijske tire, nekatere stavbe in notranje komunikacijske poti podjetja, kar bi od njega zahtevalo spremembo tehnoloških procesov. Pivovarna in urbanisti na mestni občini pa skupnega jezika niso mogli najti niti glede postavitve novega izvoza na cesto.
Vlogo v tej zgodbi je odigrala tudi ljuba ustanoviteljica našega pristranskega radia, Študentska organizacija Univerze v Ljubljani, ki je na poti bodoče proge leta 2015 od bivšega funkcionarja Benjamina Leskovca kupila zemljišče, veliko pet tisoč petsto kvadratnih metrov. Ta ga je na javni dražbi kupil za 350 tisoč evrov, zanj pa je od ŠOU prejel 1,2 milijona evrov. Na zemljišču so postavili najpomembnejši prostor avtonomnega študentskega življenja, Študentski kampus, kjer se v imenu slave ŠOU ter dobička njenih bivših in sedanjih funkcionarjev organizirajo žurke in koncerti. Dejstvo, da bo zemljišče, v katero so do zdaj investirali več milijonov evrov, »povozila« železniška proga, je direktor ŠOU, Andrej Klasinc, leta 2015 komentiral z naslednjimi besedami.Izjava.
Vodstvo študentske organizacije je očitno res stavilo na možnost, da bo s prodajo parcele ustvarilo masten dobiček. To dokazuje tudi dejstvo, da so med majem 2018 in koncem leta 2020 najemali piarovsko podjetje Vitoma PR zaradi pomoči pri iskanju kupcev za zemljišče, na katerem stoji kampus.
A kljub nedavni selitvi proizvodnje piva Union iz ljubljanske pivovarne v Laško, kar bi bistveno olajšalo prostorsko umestitev proge, so se na direkciji za infrastrukturo odločili, da bodo projekt prekinili. Glavni razlog za to naj bi bile rastoče napovedi njegove cene, ki so se od leta 2015 povzpele z 20 na 70 milijonov evrov. Zaradi tega se bodo raje osredotočili na ljubljansko železniško vozlišče in na to, da bi mestno jedro z izgradnjo obvozne tovorne proge razbremenili tovornega prometa. Res pa je, da tudi ta ključen projekt nikoli ni našel pravega zagona, saj je bila pobuda za njegovo prostorsko načrtovanje podana že leta 2009, čez nekaj let pa opuščena. Naslednje leto bodo spet vložili pobudo, vozlišče pa bi lahko bilo ob uspešni prostorski umestitvi zgrajeno že med letoma 2035 in 2055.
Avtor slike je Instagram profil Ljudski memarski TOZD.
Prikaži Komentarje
Komentiraj